• 0

Online platform voor fiscale en juridische problemen - Rechtenkrom

Omschrijving van je concept:

Rechtenkrom.nl is een online platform dat het vinden van een goed bedrijf in de juridische of fiscale sector makkelijker wilt maken. Gebruikers kunnen een aanvraag voor hulp plaatsen, waar ondernemers dan weer op kunnen reageren. Als de ondernemer de gebruiker heeft kunnen helpen kan de gebruiker de ondernemer een waardering geven. Deze waarderingen zijn bedoeld om toekomstige gebruikers te helpen bij het kiezen van een goede ondernemer. Ondernemers kunnen zowel bedrijven, freelancers als studenten zijn.

 

Mijn vragen

1. Wat is jullie eerste indruk als je op mijn website komt: www.rechtenkrom.nl.

2. Logo: Wat is uw indruk als u het logo van Rechtenkrom ziet.

3. Plaatjes, en foto's: zijn deze duidelijk en relevant, moet ik mijn stijl veranderen?

4. Teksten: zijn deze te lang, kort, niet nuttig enz...

5. Plaatsen van aanvraag: Is het duidelijk hoe deze ingevuld moet worden?

6. De opbouw van de website: Wat vind u van de opzet? Trekt het u aan om een aanvraag te plaatsen of om u te registreren als bedrijf?

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De website heb ik zelf ontwikkeld. Ik heb een aantal gebruiksvriendelijkheid onderzoeken gedaan bij mijn doelgroepen. Ik heb mijn website laten reviewen door mijn werkgever en daar tips van ontvangen om de website aantrekkelijker te maken. Ook heb ik een marktonderzoek gedaan of er vraag naar dit concept was.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het vereenvoudigen van het zoeken van fiscale en juridische hulp. In mijn huidige omgeving is het vaak voorgekomen dat bijvoorbeeld de boekhouder of advocaat ver onder de maat presteerde, en dit vooral vanwege het feit dat het niet makkelijk was om genoeg informatie/recensies te vinden over het des betreffende bedrijf.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het concept van online platformen en offerte platformen bestaan al een tijdje. Het verschil is dat dit concept specifiek is voor de juridische en fiscale sector. Daarnaast kunnen alle zakelijke aspecten via het platform afgehandeld worden.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop feedback te krijgen op mijn eerder gestelde vragen en tips om de website aantrekkelijker te maken om te gebruiken.

 

www.rechtenkrom.nl - Online platform voor juridische en fiscale hulp.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

(mijn eerdere opmerking nog maar een keer geplaatst)

 

Leuk, zo'n positieve feedback van een gebruiker op je homepagina. Maar wie is die Mart Steenmans, die - behalve op jullie website - verder nergens op internet te vinden is? Dat geeft mij het gevoel van een nep-review en dan haak ik af.

 

Verder is je eerste regel lastig leesbaar tegen die fel-witte achtergrond en vind ik het woord "gratis" op de tweede regel misplaatst. Je kunt namelijk overal gratis om hulp vragen (om vervolgens voor die hulp te moeten betalen). Op een site voor juridische hulp verwacht ik niet op deze manier op het verkeerde been gezet te worden.

Link naar reactie
  • 0

Beste John B,

 

Bedankt voor uw feedback! Ik had uw eerdere reactie al gelezen en hier over na gedacht.

Betreft de review hadden wij er willekeurig eentje uitgekozen, aardig ongelukkig blijkbaar. Dit zal ik aanpassen. Mag ik daarnaast vragen met wat voor device u de website bezocht heeft(desktop, laptop, tablet, telefoon)?

 

Wij zijn er van bewust dat informatie altijd gratis te verkrijgen is, wij willen het daarentegen wel duidelijk maken voor de gebruiker dat het plaatsen van een aanvraag geheel gratis is. Vandaar de bewuste keuze om aan te geven dat het platform voor een opdrachtgever gratis te gebruiken is. Als u dit na mijn uitleg nog steeds misleidend ervaart dan hoor ik dit graag.

 

Met vriendelijke groet,

Andy

www.rechtenkrom.nl - Online platform voor juridische en fiscale hulp.

Link naar reactie
  • 0

Mag ik daarnaast vragen met wat voor device u de website bezocht heeft(desktop, laptop, tablet, telefoon)?

Op meerdere devices en ik vind die regel overal slecht leesbaar.

 

Als u dit na mijn uitleg nog steeds misleidend ervaart dan hoor ik dit graag.

Ik snap wat je bedoelt, maar de scheidslijn tussen "gratis om hulp vragen" en "om gratis hulp vragen" vind ik met deze manier van formuleren erg dun.

 

Link naar reactie
  • 0

Dank voor uw reactie John B.

 

Ik zal het plaatje of de kleur van de tekst aanpassen.

Betreft het punt "gratis" zit ik nog een beetje in dubio..

Voor de gebruiker wil ik het duidelijk houden dat het gratis is om een aanvraag te plaatsen.

Ik zal kijken hoe ik dit punt van uw feedback kan verwerken!

www.rechtenkrom.nl - Online platform voor juridische en fiscale hulp.

Link naar reactie
  • 1

Beste rechtenkrom

 

Hoewel ik het idee aardig vind loop ik wel tegen nogal wat zaken aan.

 

1. je adverteert dat de vragen aan honderden specialisten voorgelegd worden. Als ik bij bedrijven klik op de zoekbutton zonder nadere specificatie van mijn vraag dan worden er welgeteld 11 opties gevonden. Daarvan zijn, op twee na, alle profielen leeg.

 

Dat doet bij mij de vraag reizen op welke wijze je je platform gelanceerd hebt? In elk geval kan ik me niet voorstellen dat de gestelde vragen opgepakt kunnen worden door de huidige groep aangemelde bedrijven.

 

2. Klopt het dat ik na 1 jaar dan ook nog 599 euro moet betalen aan jullie als ik als bedrijf mijn diensten wil aanbieden? Dan moet er wel heel veel gebeuren op je site wil dat de moeite waard zijn.

 

3. hoe is dit anders dan alle andere platforms waarop boekhouders, juristen en fiscalisten hun diensten aanbieden? Een ratingsysteem is niet uniek en als dat op een concurrerende site ontbreekt dan zijn er legio mogelijkheden om ervaringen van anderen met de beoogde partij te vinden.

 

4. Er worden oproepen geplaatst die niet beantwoord kunnen worden door de huidige 11 bedrijven. Hoe gaan jullie daar mee om?

 

5. Er staan nog steeds oproepen open van september vorig jaar. Da's geen goed teken!

 

6. Er wordt nogal veel gevraagd om boekhouders. Ligt daar soms een direct verband in jouw promotie? Je geeft aan te focussen op juristen en fiscalisten. Vanwaar dan de overdaad aan verzoeken om boekhouders? Oftewel: klopt je doelgroepbenadering wel?

 

tot zover

 

Ik sla je website in elk geval over. Voor nu voegt het niets toe aan mijn bedrijf, terwijl ik zowel juridisch als fiscaal advies geef ;)

 

Succes

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Beste Joost,

 

Dank voor uw feedback. Uw feedback geeft een aantal punten goed duidelijk weer.

Ik zal uw feedback per punt beantwoorden.

 

1: Betreft de zin honderden specialisten zijn wij er van bewust dat er geen 100 bedrijven zijn aangemeld. Wel worden wij honderden keren per dag bezocht waaronder ook door bedrijven. Verder haal ik uit uw feedback dat het slimmer is om bedrijven eerst hun bedrijfsprofiel in te laten vullen voordat ze verder kunnen!

 

2: Het eerste jaar is totaal gratis. Na het eerste jaar betaald u 149,99 euro per 3 maanden. Het platform bied op dit moment de kans om offertes te sturen, te factureren, betalingen te doen en om contact via de website te hebben. Daarnaast geeft het platform u de kans om meer opdrachten binnen te halen. Graag hoor ik van u wat u een redelijke prijs vind of wat u mist. De prijs was eerst 89,99 euro per 3 maanden, maar dit zou volgens een aantal personen uit de doelgroep het platform een uitstraling van laag niveau geven. Vandaar dat de prijs naar 149,99 is gegaan! Graag hoor ik hier nog feedback van u op!

 

3: In ons oog is het anders omdat bedrijven niet alleen hun diensten kunnen aanbieden. Zij kunnen ook alle zakelijke aspecten afhandelen. Daarnaast is het platform ontwikkeld met als doel om het voor een hulp zoekende makkelijker te maken om goede hulp te vinden! Door het plaatsen van een aanvraag kan een hulp zoekende meerdere reacties ontvangen van verschillende ondernemers, waardoor deze meerdere ondernemers leert kennen om uit te kiezen. Het waarderingssysteem is bedoeld om de hulp zoekende een beter beeld van elk bedrijf te geven.

 

4: Hier hebben wij helaas niks voor. Wij laten de oproepen staan. Als er een ondernemer zich aanmeld die wel deze aanvragen kan beantwoorden, dan is de kans er nog. Hoe zou u dit willen zien?

 

5: Dank voor uw feedback. Wat ziet u als een goede periode om een opdracht open te laten staan? Wij denken zelf aan 1 maand. Dit punt van feedback zal ik tevens z.s.m. verwerken!

 

6: In het begin leek ons boekhouders de makkelijkste doelgroep om te werven. Daarom dank voor uw feedback. Dit zal worden aangepast zodat het duidelijk is dat wij alle juridische en fiscale beroepen zoeken.

 

Daarnaast ben ik zeer benieuwd wat u mist op ons platform. Wij willen graag natuurlijk elk juridisch en fiscaal bedrijf op Rechtenkrom, dus ook u ;)

 

Graag hoor ik van u.

 

Met vriendelijke groet,

Andy

www.rechtenkrom.nl - Online platform voor juridische en fiscale hulp.

Link naar reactie
  • 0

Wie brengt dit platform en hoe neem ik persoonlijk contact op? Hoe zou je je presenteren op een Nieuwjaarsborrel of ondernemersevenement waar ook juristen en fiscalisten (boekhouders) rondlopen? Als 'ik ben Andy van support@rechtenkrom.nl'? En 'ja, ik heb zelfs ook een BTW en KvK-nummer'?

 

M.b.t. geografische matching: zijn juristen/fiscalisten en opdrachtgevers in het algemeen gewoon of bereid om op provincieniveau te zoeken, selecteren en kiezen (reizen)? Ik zou de top x gemeenten nemen als ingang en de rest van de aanmeldingen in provincies laten vallen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste Highio,

 

Dank voor uw feedback!

 

U heeft het aardig duidelijk gemaakt dat het van belang is om persoonlijke contact informatie op de website te weergeven. Dit zal ik deze week dan ook aanpassen!

 

Betreft uw 2e punt waren wij hier al een keer eerder op gewezen. Dit is reeds ook in ontwikkeling gegaan. Binnenkort kunnen bedrijven aangeven binnen welke radius opdrachten relevant voor hun zijn. Over het punt van top x gemeenten zal over worden nagedacht.

 

Daarnaast wil ik iedereen tot nu toe bedanken voor de feedback! Van een aantal punten waren wij niet bewust en dit word dan ook zeer gewaardeerd!

 

Met vriendelijke groet,

Andy

www.rechtenkrom.nl - Online platform voor juridische en fiscale hulp.

Link naar reactie
  • 0

Mod edit: quotes van voorgaande berichten verwijderd. Andy, je kunt gewoon direct reageren zonder volledige quotes of regels van specifieke reacties uitlichten.

 

Modgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste Higherleven leden,

 

Na een aantal lange dagen en nachten van programmeren heb ik de meeste feedback van jullie kunnen verwerken. Graag zou ik feedback willen op het registreer proces.

 

Over het proces heb ik 3 vragen:

 

Is het duidelijk waarvoor je je aanmeld?

Is het aantrekkelijk genoeg om je aan te melden als bedrijf of om een aanvraag te plaatsen?

Moet je op dit moment teveel informatie in 1x invullen om je aan te melden of is het goed zoals het nu is?

 

Met vriendelijke groet,

Andy

www.rechtenkrom.nl - Online platform voor juridische en fiscale hulp.

Link naar reactie
  • 0

Is het aantrekkelijk genoeg om je aan te melden als bedrijf of om een aanvraag te plaatsen?

- ik wil "hulp", maar moet dan aangeven wat mijn "probleem" is; ik zou dat neutraler formuleren en het woord "probleem" in elk geval vermijden

 

- bij het invoeren van het telefoonnummer werkt de backspace niet

 

- je voorwaarden vind ik erg onduidelijk, vooral door de definitie van de gebruikte termen "overeenkomst", "verkoper" en "koper"; de verkoper geeft opdracht tot het verrichten van de dienst en de koper neemt via de verkoper een dienst af; dan raak ik de draad kwijt; en je definieert "overeenkomst" als een overeenkomst tussen jou en verkoper en vervolgens heb je het over een overeenkomst tussen koper en verkoper; misschien moet je daar een keer juridische hulp voor inroepen ... ;)

 

- je worstelt met de aanspreekvorm: de ene keer is het "u" en dan weer "je"

 

- verder erg veel taalfouten, dat staat slordig voor een site die over juridische hulp gaat

Link naar reactie
  • 0

Beste Higherlevel leden,

 

Ongeveer 6 maanden geleden heb ik dit topic geplaatst met de vraag wat jullie van mijn onderneming Rechtenkrom vonden.

Jullie feedback hebben wij zeer serieus genomen, en hebben de afgelopen 6 maanden hard gewerkt.

Omdat het mij niet netjes lijkt om een heel nieuw topic aan te maken, vraag ik in dit topic wat u van de nieuwe website van Rechtenkrom vind! Graag ontvangen wij feedback als u onduidelijkheden ervaart.

 

Wij zijn vooral benieuwd of de eerdere reageerders nogmaals een kijkje zouden willen nemen, en of jullie nog feedback voor ons hebben!

 

Met vriendelijke groet,

Andy

Rechtenkrom

 

 

www.rechtenkrom.nl - Online platform voor juridische en fiscale hulp.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.