Ik werk als elektricien (met de cargofiets ipv bestelwagen). Het afgelopen jaar waren er regelmatig DHZ'ers/zelfbouwers die advies vroegen en dan bij mij het nodige materiaal bestelden om zelf het werk te kunnen uitvoeren. Ik leverde dit materiaal dan ook met mijn fiets van de groothandel tot bij hen thuis.
Nu is het zo dat de groothandels waar ik mijn materiaal bestel dat die overal filialen hebben op fietsafstand bij (middel)grote steden. En dat je heel eenvoudig kan bestellen via hun interne webshop en kan aangeven in welk filiaal ze dat moeten klaarleggen (vandaag voor 19h besteld, morgenochtend ligt het klaar).
Ik heb een samenwerking opgezet met drie lokale fietskoeriers in andere steden dan waar ik werk (in dezelfde provinvie) zodat zij mijn pakketten zullen leveren in hun werkgebied, dus van filiaal naar adres klant.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Idee kenbaar gemaakt op mijn fb-pagina. Veel enthousiaste reacties gekregen.
Eigen website ben ik nog aan het aanpassen.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
- Technische ondersteuning op afstand bieden aan klanten voor en na de eventuele aankoop. via telefoon, mail, skype,... eigenlijk gelijk welk communicatiemiddel dat er momenteel beschikbaar is en wat er mogelijk nog in de toekomst zal uitkomen. De klant kiest maar wat er voor hem best uitkomt.
- Strakkere logistiek aanbieden: de klant kiest zelf datum/tijdstip waarop de levering moet gebeuren. En de levering gebeurd altijd exclusief door zijn eigen lokale fietskoerier.
Kort samengevat: klant voert het werk zelf uit maar verliest veel minder tijd met zoeken naar materiaal en krijgt technische ondersteuning.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Een klein praktisch voorbeeldje:
Er is een lamp stuk in de keuken.
1. Klant haalt lamp uit armatuur, neemt er een foto van en mailt die door.
2. Ik antwoord met prijsopgaaf of eventueel bijkomende vragen als er iets niet duidelijk is.
3. Bij akkoord klant bestel ik materiaal en informeer fietskoerier over wensen klant ivm levering.
4. Fietskoerier levert bij klant en laat leverbon aftekenen.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Vinden jullie dit handig?
Eventueel tips om dit concept zo duidelijk mogelijk uit te leggen op een website?
www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Mathias@evelo
Mathias@evelo
Omschrijving van je concept:
Ik werk als elektricien (met de cargofiets ipv bestelwagen). Het afgelopen jaar waren er regelmatig DHZ'ers/zelfbouwers die advies vroegen en dan bij mij het nodige materiaal bestelden om zelf het werk te kunnen uitvoeren. Ik leverde dit materiaal dan ook met mijn fiets van de groothandel tot bij hen thuis.
Nu is het zo dat de groothandels waar ik mijn materiaal bestel dat die overal filialen hebben op fietsafstand bij (middel)grote steden. En dat je heel eenvoudig kan bestellen via hun interne webshop en kan aangeven in welk filiaal ze dat moeten klaarleggen (vandaag voor 19h besteld, morgenochtend ligt het klaar).
Ik heb een samenwerking opgezet met drie lokale fietskoeriers in andere steden dan waar ik werk (in dezelfde provinvie) zodat zij mijn pakketten zullen leveren in hun werkgebied, dus van filiaal naar adres klant.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Idee kenbaar gemaakt op mijn fb-pagina. Veel enthousiaste reacties gekregen.
Eigen website ben ik nog aan het aanpassen.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
- Technische ondersteuning op afstand bieden aan klanten voor en na de eventuele aankoop. via telefoon, mail, skype,... eigenlijk gelijk welk communicatiemiddel dat er momenteel beschikbaar is en wat er mogelijk nog in de toekomst zal uitkomen. De klant kiest maar wat er voor hem best uitkomt.
- Strakkere logistiek aanbieden: de klant kiest zelf datum/tijdstip waarop de levering moet gebeuren. En de levering gebeurd altijd exclusief door zijn eigen lokale fietskoerier.
Kort samengevat: klant voert het werk zelf uit maar verliest veel minder tijd met zoeken naar materiaal en krijgt technische ondersteuning.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Een klein praktisch voorbeeldje:
Er is een lamp stuk in de keuken.
1. Klant haalt lamp uit armatuur, neemt er een foto van en mailt die door.
2. Ik antwoord met prijsopgaaf of eventueel bijkomende vragen als er iets niet duidelijk is.
3. Bij akkoord klant bestel ik materiaal en informeer fietskoerier over wensen klant ivm levering.
4. Fietskoerier levert bij klant en laat leverbon aftekenen.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Vinden jullie dit handig?
Eventueel tips om dit concept zo duidelijk mogelijk uit te leggen op een website?
www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/48105-electro-materiaal-voor-dhzerszelfbouwers/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag