• 0

Frisdrankenautomaten exploiteren

Beste Higher leden,

 

Na aantal ideeen te delen met jullie, ben ik toch weer op een idee gekomen met een maat van mij samen. Wij willen namelijk bij bedrijven die we inmiddels wel een paar op t oog hebben en ook nog is de groen teken van dat we zo een drankautomaat mogen plaatsen. Met mededankzij deze bedrijven willen we gebruik maken en serieus hier werk van maken. Alleen er zijn aantal vragen die ons dwars zitten die we graag met jullie willen delen. Hoe kunnen wij het beste aan zulke automaten komen voornamelijk voor alleen koude dranken dus geen koffie snoep chips etc. Moeten wij hiervoor iets speciaal aanvragen bijvoorbeeld een vergunning etc? Uhmm en is het wel een goed idee ben namelijk benieuwd naar jullie reacties en aan -opmerkingen.

 

Met vriendelijk groet,

 

MT

 

Mod edit: titel verduidelijkt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dus, wij willen zo een drankautomaat kopen en ergens bij bedrijven plaatsen. De inhoud is geheel aan ons bijvullen en de opbrengst.

Heb je daar geld voor?

 

Gezien je vraagstelling zou je eerst ook een ondernemingsplan kunnen schrijven, waarschijnlijk worden dan al heel veel vragen beantwoord.

 

Google op frisdrankautomaten en je leest al heel veel, waaronder ook de mogelijkheid tot lease of koop, service niet te vergeten, snel kunnen verhelpen van storingen.

 

Ik denk niet dat het een goed plan is, om het met een maatje uit te voeren, in je eentje ook niet.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je tips. Alleen waarom vind jij dat geen goed idee als ik het mag vragen ?? Heb inderdaad aantal dingen erover gelezen en wil toch nog een stap voor al die bedrijven op internet zijn en de juiste bedrijf vinden voor koop want heb de financiele mogelijkheden voor. Er zijn al bedrijven die dat doen maar zoals ik al zei kan morgen bewijs van spreken morgen bij 8 adresen zo een automaat kwijt. In zo een drankenautomaat v70 past 450 blikjes winst is ongeveer 320 op 1.20 euro basis van 10 automaten mag jij berekenen :)

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad: voor het plaatsen van automaten heb je geen vergunning nodig!

Voor alle zekerheid nog even het volgende: mocht je van plan zijn in de automaat bier te verkopen, dat mag niet.

Het verstrekken van alcohol uit een automaat is op grond van artikel 16 Drank- en Horecawet verboden

De wettekst vind je hier

 

 

Vriendelijke groet, Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

In zo een drankenautomaat v70 past 450 blikjes winst is ongeveer 320 op 1.20 euro basis van 10 automaten mag jij berekenen :)

Ik zal een poging wagen...

Als ik het goed begrijp (je zinsopbouw blinkt niet uit in helderheid) verkoop je een blikje voor 1,20 en is je 'winst' 320 euro per 450 verkochte blikjes? Je rekent dan grofweg 50 cent aan kosten per verkocht blikje.

 

Ik neem aan dat in die kosten rekening is gehouden met bijvoorbeeld:

-inkoop

-transport

-investering en afschrijving machines

-onderhoud

-opslag

-verzekeringen

-etc...

 

Dan ben je een knappe als je winst per verkocht blikje nog steeds 70 cent is...

 

En 450 verkochte blikjes per wat? Dag? Week? Maand? En hoe inventariseer je dat?

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0
Dan ben je een knappe als je winst per verkocht blikje nog steeds 70 cent is...

De inkoopprijs van een blikje coca cola ligt grofweg tussen de 35 en 45 cent exclusief BTW (uitgaande van volumes tot 1000 blikjes per keer bij de drankengroothandel)

De "winst" van TS van 70 cent per blikje is dus alleen het verschil tussen inkoop en verkoopprijs en niet de uiteindelijke marge.

Van die 70 cent moeten alle door RT genoemde vaste kosten nog af + de BTW

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Klopt jongens,

Ik moet met alles rekening houden. Waar ik mijn automaaten zal inkopen doet volledig de onderhoud zoveel zal het me niet kosten. Ik wil dit samen met me neef doen puur naast ons huidige baan. Onze kosten echter minimaal zijn we zullen opelkaar in spelen naast ons huidige baan. Onze voordeel is dat we al bedrijven hebben waar we op dit moment zeker 7 automaaten kwijt kunnen. Waarvan twee bedrijven werknemers rond de 260 zijn groothandel textiel fabrieken voornamelijk. Of het nou jaren 80 plan is is niet van belang waar het ons uit eindelijk gaat zijn de cijfers :) maar bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie
  • 0

Waarvan twee bedrijven werknemers rond de 260 zijn groothandel textiel fabrieken voornamelijk. Of het nou jaren 80 plan is is niet van belang waar het ons uit eindelijk gaat zijn de cijfers :) maar bedankt voor jullie reacties.

 

En met de cijfers wordt je op dit forum ook verder geholpen, twee bedrijven met 260 werknemers bv, nemen die werknemers dagelijks allemaal een blikje frisdrank. Of zijn er nog concurrerende koffie en thee faciliteiten nabij of b.v. een zeer populaire waterkoeler waar heerlijk verfrissend water in zit, gezonder en wordt altijd kosteloos verstrekt.

 

edit: Het gaat er niet om om mensen op dit forum te overtuigen van jullie mogelijkheden om automaten te plaatsen, waar het om gaat is je kansen maar vooral ook je bedreigingen te onderzoeken. In dit geval is een SWOT analyse een prachtig middel. ;)

 

Link naar reactie
  • 0

€ 1,20 lijkt me een lastig bedrag met het oog op wisselgeld. Hoe wordt dit in bedoeling voldaan?

 

Ik ken een aantal ondernemers met frisdrank- en sigarettenautomaten naast een hoofdactiviteit, en dat doen ze vast niet voor niks. Mag je zonder vergoeding plaatsen en zijn de automaten 's morgens vroeg of 's avonds laat vrij toegankelijk?

 

Wat ga je afspreken over vandalisme en diefstal?

 

Even een zijstraat: een blikje frisdrank lijkt me ook een mooi advertentiemedium, kun je deze niet bestickeren met lokale dienstverleners?

 

Scholen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Normaal gesproken deel je met het bedrijf waar je een machine neerzet. Zij betalen oa de stroom en bieden de ruimte. Meestal 50/50 van de omzet - inkoop.

 

Willen mensen in een fabriek 1.20 betalen voor een blikje cola? Of nemen ze dan liever hun eigen drank

mee van huis? Als een blikje in de supermark 45 cent kost, ga ik niet op mijn werk 1.20 betalen. Wij hebben een keuken op de zaak, waar medewerkers zelf gratis koffie en thee kunnen zetten, en meegebrachte spullen in de koelkast kunnen zetten. Bij een heel groot bedrijf zal dat natuurlijk niet gaan.

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0
Willen mensen in een fabriek 1.20 betalen voor een blikje cola? Of nemen ze dan liever hun eigen drank

mee van huis? Als een blikje in de supermarkt 45 cent kost, ga ik niet op mijn werk 1.20 betalen.

 

Ik ook niet, maar soms vergeet je het blikje, soms heb je zin in een tweede blikje, soms jatten je collega's je blikjes uit de koelkast enzovoort. Ik kan me best voorstellen dat zo'n automaat zelfs in bedrijven waar werknemers hun eigen drank meenemen rendabel is.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Grote bedrijven hebben per afdeling in veel gevallen een volledig uitgeruste keuken+eettafel voor het personeel. In de industrie/fabrieken bedoel ik dan.

 

Koffie/thee en water is idd in veel gevallen gratis.

 

Tegenwoordig met de anti-suikerhype zou ik toch nog eens goed nadenken over wat je gaat aanbieden in je automaten. Als je de potentiële klant kan overtuigen dat je er fairtrade/eco/gezonde/lokale zaken in zal stoppen dan zal die misschien een deel van de kost op zich nemen.

 

En als je het helemaal goed doet dan zal die ook wel een foto'tje van je automaat op zijn fb en twitter plaatsen :)

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Hou in je plan ook rekening met de post "schade''

 

Ik heb een jaar geleden 2 automaten gekocht en bij een bedrijf neergezet (1 snoep en 1 drank)

Nadat ik voor de 3e keer de volledige inhoud/opbrengst verloren ben door de vandalen die in dat bedrijf werkten, heb ik ze heel snel weer verkocht.

 

alleen maar gezeik mee gehad.

Link naar reactie
  • 0

Beantwoord voor jezelf deze vragen:

 

1. Wie koopt de frisdrank in en vult deze bij?

2. Wie betaalt het apparaat?

3. Wie krijgt de omzet? Of welk % van de omzet?

 

Coca Cola doet dit biedt hetzelfde overal aan met hun complete assortiment. Veel bedrijven weten dit alleen niet..

 

Coca Cola zet het apparaat er neer op basis van bruikleen. De locatie zelf koopt in, vult bij en houdt de winst.

Coca Cola die heeft een extra afname punt en verkoopt er evt. een servicecontract bij voor onderhoud.

 

Neemt niet weg dat het voor jouw niet interessant is! Pak een mooi assortiment nieuwe dranken, goed apparaat en gaan met die banaan. Zou in jouw geval zeker even kijken naar Fritz Kola.

Je zorgt niet alleen voor frisdrank op het werk, maar ook een natuurlijkere frisdrank die niet in elke supermarkt ligt.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.