Thomasss Geplaatst: 6 januari 2015 Thomasss 179 3 Geplaatst: 6 januari 2015 Ik ontving afgelopen maand een naheffingsaanslag uit 2011 (met een boete + rente). Het is de eerste keer ik dit bericht te zien kreeg maar in totaal zat er toch 20% bovenop. Maar ik vroeg mij af hoe je dit in je administratie kunt verwerken. Is dit iets dat je in 2014 nog als kosten mee kunt nemen? Een correctie doen op iets uit 2011? Of kan ik hier verder niks mee en moet het gewoon betaald worden.. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/48117-naheffingsaanslag-uit-2011/ Delen op andere sites More sharing options...
0 Joost Rietveld Geplaatst: 6 januari 2015 Joost Rietveld Moderator 23,1k 93 2439 Geplaatst: 6 januari 2015 Dag Thomas Om welk soort belasting gaat het? Een naheffing zal vrijwel nooit een aftrekpost opleveren. Uitgangspunt is immers dat je te weinig hebt betaald voor een zekere belasting. Uitzonderingen zijn er wel. Stel dat het gaat om een naheffing motorrijtuigenbelasting, dan is dat een aftrekpost op de winst (autokosten) als de auto zakelijk is. Betreft het BTW of IB dan leidt dat niet tot aftrek. groet Joost DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/48117-naheffingsaanslag-uit-2011/#findComment-484271 Delen op andere sites More sharing options...
Thomasss
Thomasss
Ik ontving afgelopen maand een naheffingsaanslag uit 2011 (met een boete + rente).
Het is de eerste keer ik dit bericht te zien kreeg maar in totaal zat er toch 20% bovenop.
Maar ik vroeg mij af hoe je dit in je administratie kunt verwerken.
Is dit iets dat je in 2014 nog als kosten mee kunt nemen?
Een correctie doen op iets uit 2011?
Of kan ik hier verder niks mee en moet het gewoon betaald worden..
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/48117-naheffingsaanslag-uit-2011/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag