Ik ontving afgelopen maand een naheffingsaanslag uit 2011 (met een boete + rente).

Het is de eerste keer ik dit bericht te zien kreeg maar in totaal zat er toch 20% bovenop.

 

Maar ik vroeg mij af hoe je dit in je administratie kunt verwerken.

Is dit iets dat je in 2014 nog als kosten mee kunt nemen?

Een correctie doen op iets uit 2011?

 

Of kan ik hier verder niks mee en moet het gewoon betaald worden..

 

 

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/48117-naheffingsaanslag-uit-2011/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dag Thomas

 

Om welk soort belasting gaat het?

 

Een naheffing zal vrijwel nooit een aftrekpost opleveren. Uitgangspunt is immers dat je te weinig hebt betaald voor een zekere belasting. Uitzonderingen zijn er wel. Stel dat het gaat om een naheffing motorrijtuigenbelasting, dan is dat een aftrekpost op de winst (autokosten) als de auto zakelijk is.

 

Betreft het BTW of IB dan leidt dat niet tot aftrek.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    1 lid, 40 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.