Welkom aan KvK-medewerkers op Higherlevel.nl!

Aanbevolen berichten

Goedemiddag Norbert, dank voor je vraag. Voorheen deed ik veel advies en voorlichting via individuele adviesgesprekken en het geven van workshops. De komende tijd wil ik ook meer gaan inzetten op digitale kanalen, waaronder HL. Succes met de zaken!

Projectmanager F-linc @NVNOM | Filmautist | duursporter | thaasofoob | vader van twee pagadders | businessplanning, financiën, financiering en overname

Link naar reactie

Goedemiddag Norbert, dank voor je vraag. Voorheen deed ik veel advies en voorlichting via individuele adviesgesprekken en het geven van workshops. De komende tijd wil ik ook meer gaan inzetten op digitale kanalen, waaronder HL. Succes met de zaken!

 

Beste Arjen,

 

Dank voor je reactie, maar met - tot nu toe - 3 Edit: 4 KvK medewerkers op 1 dag als nieuw lid en 1 als heractief lid lijkt me dit iets van nieuw of gewijzigd beleid.

Kun je wellicht toelichten wat dat nieuwe of gewijzigde beleid van KvK dan is?

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

Dag Norbert,

 

De KvK heeft organisatiebreed de wens om meer digitaal dienstverlening aan te bieden aan ondernemers. Mijn collega-adviseurs richten zich op hoofdthema's: vernieuwen, buitenland, financiering en starten en gaan ook pro-actiever op andere (digitale) kanalen aan de slag.

 

Zie voor achtergrond onze website:

 

http://www.kvk.nl/over-de-kvk/ (wat is er nieuw aan de nieuwe KVK)

 

Gegroet,

 

 

Arjen

Projectmanager F-linc @NVNOM | Filmautist | duursporter | thaasofoob | vader van twee pagadders | businessplanning, financiën, financiering en overname

Link naar reactie

Goedemiddag Norbert, dank voor je vraag. Voorheen deed ik veel advies en voorlichting via individuele adviesgesprekken en het geven van workshops. De komende tijd wil ik ook meer gaan inzetten op digitale kanalen, waaronder HL. Succes met de zaken!

 

Beste Arjen,

 

Dank voor je reactie, maar met - tot nu toe - 3 Edit: 4 KvK medewerkers op 1 dag als nieuw lid en 1 als heractief lid lijkt me dit iets van nieuw of gewijzigd beleid.

Kun je wellicht toelichten wat dat nieuwe of gewijzigde beleid van KvK dan is?

 

Enne hmmm,

 

Fijn dat je oplettend als altijd bent en even hebt doorgevraagd Norbert...

 

Bij een aantal KvK's werken hele goede mensen, ik heb niets tegen jullie persoonlijk en ik weet dat ook de KvK nogal zoekende is. Maar als KvK-adviseurs Higherlevel gaan gebruiken om advies te geven, moeten wij ondernemers misschien maar eens overwegen een nieuw vragenforum voor ondernemers op te zetten dat los staat van de overheid.

 

De kracht van Higherlevel is juist dat ondernemers met eigen ondernemerservaring hier vragen van startende en groeiende ondernemers beantwoorden. Er zijn al genoeg andere plekken waar stuurmannen vanaf de wal van alles roepen naar ondernemers.

 

Mikky en haar compaan zijn destijds niet voor niets naar het Ministerie gestapt omdat ze dachten dat ondernemers het best geholpen kunnen worden door andere ondernemers. De afgelopen meer dan 10(!) jaar hebben wij met zijn allen bewezen dat wij - door onze diversiteit en verschillende invalshoeken - uitstekend functioneren naast partijen als de KvK.

 

Ik word niet vrolijk (kom maar door met de kneuzen) van het idee dat KvK-medewerkers zich in tijd die met ons aller belastinggeld wordt betaald, ongevraagd mengen tussen de ondernemers die hier als vrijwilliger hun kennis delen.

 

De moderatoren de mogelijkheid bieden dat als wij ondernemers het antwoord niet weten een vraag door te schuiven naar een KvK-medewerker, lijkt mij een betere vorm van samenwerking tussen HL en de KvK.

 

En als KvK-medewerkers digitaal willen/moeten gaan adviseren, kunnen ze daar toch gewoon hun eigen Hallo voor gebruiken of ombouwen? Als KvK eerst zelf een vragenforum voor ondernemers naast Higherlevel opzetten (omdat HL blijkbaar niet voldoende was ofzo?) en dan vervolgens Higherlevel gaan gebruiken om ondernemers te gaan adviseren die hun vragen liever aan andere ondernemers voorleggen dan aan de KvK? Wonderlijk. ::)

 

Tot zover mijn twee centen.

 

Karen

 

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

@Karen: je klinkt wat bitter. Jouw mening, dus van mij geen kneus hoor. Maar ik ben wel een andere mening toegedaan.

 

Vaak genoeg zien we dat (beginnende) ondernemers nog niet naar de KvK zijn gestapt omdat ze de drempel te groot vinden. Vaak genoeg verwijzen we ze dan door. Blijkbaar ziet de KvK nu ook de waarde van HL en dat zou tijd worden. Ik denk dat ze net als andere webcare medewerkers (zoals b.v. die van de belastingdienst) makkelijker bepaalde informatie kunnen opzoeken en nuttige informatie aan een onderwerp kunnen toevoegen. Daarmee kunnen ze het de ondernemers weer wat makkelijker kunnen maken. Wel zou het wenselijk zijn dat ze op HL goed als webcare-medewerker herkenbaar zijn, zodat het direct duidelijk is met welke pet op gereageerd wordt.

 

Om die reden zijn wat mij betreft de KvK medewerkers van harte welkom op dit mooie forum!

Link naar reactie

Ik deel de mening van Karen niet helemaal (ik zal je nog wel een keer uitleggen waarom Karen) , maar begrijp 'm wel dondersgoed, ook het bittertje.

 

EDIT: ik neem mijn woorden niet terug, maar ik vind het - mede na PM contact en toelichting - wel zo netjes om mijn frustratie met het KvK Forum hier nu niet te ventileren. Vandaar dat ik die opmerkingen heb verwijderd.

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

Ik vind het juist goed als KvK-medewerkers met enthousiasme en kennis van zaken actief zijn op Higherlevel.nl. Immers, de KvK (en andere overheidsorganisaties als Ondernemersplein) zijn immers organisaties die zich bezig houden met ondernemerschap en waar ondernemers mee in contact komen, dus als die kennis ook op Higherlevel.nl verschijnt is dat alleen maar goed.

 

Om bovenstaande berichten iets te nuanceren en verduidelijken richting Arjen en KvK-collega's: jullie zijn persoonlijk uiteraard van harte welkom en we waarderen het dat jullie mee proberen te werken aan de kennis- en vragenbank die Higherlevel.nl voor ondernemend Nederland is. Er is in de afgelopen 10 jaar in de relatie met de KvK al het een en ander gebeurd en dat dat zorgt voor een wat sceptische houding richting de organisatie, maar op persoonlijke titel vind ik het een goed teken dat jullie bijdragen leveren.

 

Higherlevel.nl is er voor en door ondernemers en ondernemerschap en innovatie moeten voorop staan, maar dat bepaalde praktische en terugkerende vragen door de KvK opgepakt worden zodat andere ondernemers daar hun tijd niet aan hoeven te besteden, is natuurlijk prima!

Link naar reactie

Goedemiddag Jeroen en Norbert,

 

Dank! Goed overigens dat hier een nieuwe topic van gemaakt is.

 

Ik ga het in ieder geval ook ter sprake brengen in onze organisatie, er werkt niets zo slecht als frustraties over en weer, hoe menselijk en begrijpelijk ook.

 

Gegroet

Projectmanager F-linc @NVNOM | Filmautist | duursporter | thaasofoob | vader van twee pagadders | businessplanning, financiën, financiering en overname

Link naar reactie

UWV Webcare, Belastingdienst, Antwoord voor Bedrijven

 

Het verschil is wel dat zij onder instellingsnaam actief zijn en het daarmee publieksvoorlichting betreft. Bij de medewerkers van de KvK is mij in ieder geval niet duidelijk of voorlichting betreft of ieder op persoonlijke titel spreekt. In het eerste geval is het mij niet helder genoeg dat het om medewerkers van de KvK gaat, in het tweede geval: van harte welkom :)

 

Maar laten we wel wezen: voor de kwaliteit van de antwoorden en de rechten die je eraan kunt ontlenen, maakt het niet uit welke naam je erbij zet. Alleen, door onder verschillende namen te reageren, bouw je wel minder snel een goede reputatie op.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie

@Karen: je klinkt wat bitter.

 

@mmint Ben niet bitter hoor, daar eet ik veel te veel suiker voor. ;D

 

Vind het alleen jammer als wat juist de kracht van Higherlevel was/is - ondernemers helpen op basis van hun eigen ervaringen en kennis andere ondernemers (en reclame maken we alleen in onze handtekening) - hier steeds meer naar de achtergrond schuift als steeds meer overheidspartijen die hier actief worden.

 

Ik heb de afgelopen 10 jaar juist zo enorm veel prachtige dingen hier zien gebeuren waar ondernemers elkaar fantastisch hebben geholpen door vanuit hun eigen ervaring door te vragen en dingen te delen, dat ik het jammer zou vinden als dat verdwijnt. Ik vind het dan ook rijkdom voor starters dat er een duidelijk verschil is tussen Higherlevel, Hallo en andere overheidssites. En dat ondernemers met hun vragen terecht kunnen op meerdere plekken.

 

Sinds dik 15 jaar werk ik met en voor de KvK's en Syntens, ken de organisatie(s) goed en heb ook meerdere reorganisaties en samenvoegperikelen van redelijk dichtbij meegemaakt. Ik vind het enorm jammer dat beide organisaties bij elkaar zijn gevoegd en dat juist het persoonlijke advies dat zij boden steeds meer wordt wegbezuinigd. Vooral voor de ondernemers die daar behoefte aan hadden en hebben.

 

Persoonlijk vind ik het dan ook geen compliment voor die adviseurs als ze hier 'webcare-medewerker' zouden moeten gaan heten, want ze hebben veel meer kennis en ervaring dan de gemiddelde webcare-medewerker.

De webcaremensen van Belastingdient en UWV hebben - in tegenstelling tot KvK-medewerkers - juist specifieke kennis van wetten en regels in hun gebiedje in plaats van algemene ondernemerskennis. En ze hebben ingangen binnen hun organisaties. Daardoor zijn zij erg geschikt om juist vragenstellers met bijzondere en afwijkende situaties hier te helpen. Dat is waarom de moderatoren van HL regelmatig - als ze zien dat een vraag zo specifiek is dat hij inside kennis vereist - de BD of UWV-webcare vraagt om iets uit te zoeken en dan mee te helpen in een draad.

 

@Jasper Dat is volgens mij ook het verschil tussen de andere (overheids)partijen die hier actief zijn en de KvK. De eerste groep denkt mee op heel specifieke gebieden en de KvK is/was juist heel breed adviserend.

 

Ik denk oprecht dat wij met zijn allen (dus ondernemers en KvK gezamenlijk!) ondernemers beter bedienen als er aparte plekken zijn om vragen te stellen aan ondernemers en rechtstreeks aan KvK-adviseurs. Zodat elke vragensteller zelf kan kiezen aan wie hij/zij een vraag stelt.

 

Het lijkt mij desondanks een uitstekende zaak als KvK-adviseurs ook actief worden op HL, maar dan bijvoorbeeld op een vergelijkbare wijze als BD en UWV doen. Op verzoek van een moderator als die de indruk heeft dat wij ondernemers een vraag zelf niet optimaal kunnen beantwoorden. Dat zou prima werken als de KvK-adviseurs die hier actief willen worden, achter de schermen informatie verstrekken over hun individuele expertisegebieden. En als zij dan bij 'moeilijke' vragen op een van die gebieden de door een moderator opgeworpen handschoen oppakken en het antwoord op die vraag uitzoeken en hier delen, lijkt mij dat een verrijking van HL.

 

Maar als hun bijdragen blijven hangen bij "Google eens op ..." (Sorry Arjen) betwijfel ik of de KvK hier meerwaarde gaat leveren. Veel mensen die voor de eerste keer een vraag stellen komen hier juist nadat ze zich eerst suf hebben gegoogeld. Volgens mij is het doel van HL niet mensen met vragen door te verwijzen (naar wat in de toekomst best eens dode links kunnen worden), maar juist HIER de vragen van mensen te beantwoorden. Dat is wat ervoor heeft gezorgd dat HL de meest informatieve databank voor ondernemers is geworden.

 

Wat mij betreft dus ook: welkom op HL aan de KvK-medewerkers. Maar kan er aub eerst worden overlegd over hoe jullie HL het meest kunnen verrijken en hoe we SAMEN ondernemers het best kunnen helpen? :)

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Het lijkt mij desondanks een uitstekende zaak als KvK-adviseurs ook actief worden op HL, maar dan bijvoorbeeld op een vergelijkbare wijze als BD en UWV doen. Op verzoek van een moderator als die de indruk heeft dat wij ondernemers een vraag zelf niet optimaal kunnen beantwoorden. Dat zou prima werken als de KvK-adviseurs die hier actief willen worden, achter de schermen informatie verstrekken over hun individuele expertisegebieden. En als zij dan bij 'moeilijke' vragen op een van die gebieden de door een moderator opgeworpen handschoen oppakken en het antwoord op die vraag uitzoeken en hier delen, lijkt mij dat een verrijking van HL.

Waarom twee extra loketten invoeren, een bij HL en een bij de KvK, en daarbij "achter de schermen" nog wel onzichtbaar dingen doen? Het is 2015, niet 1996.

 

Het is juist een verrijking dat we allemaal kunnen zien dat meneer A zich bij de KvK bezighoudt met X en mevrouw B de KvK-expert voor Y is. Een forum is in de allereerste plaats bedoeld voor een dialoog. Kun of wil je die dialoog niet aangaan, zoek dan een ander communicatiemedium. Dat KvK-medewerkers dat wel durven én doen, verdient een pluim.

Link naar reactie

Waarom twee extra loketten invoeren, een bij HL en een bij de KvK, en daarbij "achter de schermen" nog wel onzichtbaar dingen doen? Het is 2015, niet 1996.

 

Wie heeft het hier over extra loketten invoeren? Ik niet hoor. Er zijn al ruim voldoende loketten waar ondernemers terecht kunnen.

 

Wat ik bedoelde is dat de KvK-mensen onze moderatoren wat extra info geven over hun individuele expertises zodat moderatoren weten naar wie ze welke vraag kunnen doorspelen. Want het lijkt mij verspilling van belastinggeld als naast Mikky en de moderatoren, ook nog meerdere KvK-mensen veel tijd gaan stoppen in hier alle draadjes lezen op zoek naar plekken waar ze meerwaarde kunnen leveren.

 

En als jij denkt dat alles op HL voor de schermen gebeurt, vrees ik dat je geen idee hebt van hoeveel er - ook in 2015 - nog achter de schermen wordt gecommuniceerd. Zo'n groot forum met succes in de lucht houden vereist veel en veel meer werk van Mikky en de moderatoren dan veel mensen denken. (en waarvoor we hen eigenlijk te weinig bedanken, dus bij deze :-K :-K :-K voor de moderatoren)

 

Ik wilde alleen wat denkrichtingen meegeven voor het overleggen over hoe de KvK hier het beste kan gaan bijdragen als ze dat willen gaan doen.

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Karen, je mag gerust proberen me af te schilderen als naïef.

Ik denk alleen dat het op de persoon spelen je niet helpt.

 

Ik ben hier namelijk actief als ondernemer die wel eens advies nodig heeft,

niet als adviseur die het moet hebben van startende ondernemers.

 

De KvK is groot en ik is klein, daar heb ik dus geen last van.

Ze zitten mijn adviespraktijk niet in de weg.

Link naar reactie

@Ward Wie was wie nou naïef aan het noemen? "Het is 2015 geen 1996"

Ik schreef niet voor niets "als jij denkt". Want ik heb geen idee of dat is/was wat jij denkt.

 

Het was absoluut niet mijn bedoeling iets op de persoon te spelen of jou als iets proberen af te schilderen. Als jij dat gevoel hebt gekregen, dan spijt me dat. KvK-adviseurs adviseren al jaren mijn marketingboeken en ook ik heb geen adviespraktijk die last heeft van de KvK. Dus waarom je dat erbij haalt snap ik dan weer niet.

 

Terug naar de inhoud:

Het was slechts mijn bedoeling inhoudelijk te reageren op jouw reactie, omdat ik weet dat er ongetwijfeld in de echte wereld over dit draadje gesproken gaat worden. En jij interpreteerde mijn bijdrage blijkbaar anders dan ik hem bedoelde. Ik wilde dus slechts mijn mening/reactie verduidelijken voor jou en andere lezers alhier.

 

Dat deed ik niet om gelijk te krijgen oid, maar omdat ik HL een warm hart toedraag. Juist omdat ondernemers die wel eens advies nodig hebben hier al jaren zo fantastisch worden geholpen, zou ik het fijn vinden als de mensen achter HL en de KvK even samen om tafel gaan. En dat HL met de KvK-mensen gaat delen hoe dit forum werkt, voordat KvK-mensen in hun enthousiasme hier zomaar met velen tegelijk aan de slag gaan zoals Norbert constateerde.

Zoals HL ongetwijfeld ook overleg heeft gehad met UWV en Belastingdienst. That's all.

 

Zijn we nou weer vriendjes? Calimero en Lego gaan namelijk heel goed samen. http://www.pupazzidalegare.it/calimero/1311-playset-costruzioni-laboratorio-di-calimero-compatibile-lego-duplo-8000796088291.html ;D

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie

Nou, lekker welkom dit, kan het topic niet beter "Gemengde gevoelens door KvK-medewerkers op Higherlevel.nl!"? ;)

 

Ik denk dat de Higherlevel-veteranen actief werk kunnen maken van hun ervaringen en erfenis ten aanzien van de KvK loslaten en dat de KvK medewerkers ook wat werk zouden moeten steken in achterhalen hoe de organisatie die ze vertegenwoordigen 'ligt' bij de community waar ze onverdroten bij inspringen. Maar het is hier geen ballenbak ;)

Dus, KvK'ers, doe moeite om te achterhalen welke pijn jullie hier aanraken, jullie vertegenwoordigen voor de meesten van ons een archaïsch instituut dat ons indirect en direct dwars heeft gezeten (of juist helemaal niks voor ons heeft betekend), sommigen van ons hebben de KvK zelfs met vuur bevochten. (Ik noem geen namen, kuch ... )

 

"De KvK heeft organisatiebreed de wens om meer digitaal dienstverlening aan te bieden aan ondernemers."

Ik heb organisatiebreed de wens om meer face-to-face dienstverlening aan te bieden aan ondernemers, laat me even weten waar jullie kantoor staat, dan kom ik morgen aan een bureau zitten bij jullie!

 

;)

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.