• 0

Werken met India - belastinggerelateerde vraag

Ik verhuur als stichting een tentoonstelling aan een bedrijf in India. Die ontvangen hiervoor een factuur zonder BTW. Zij vertellen mij dat er 30% ingehouden wordt door de belastingdienst aldaar en dat wij dat bij onze NL belastingdienst kunnen terugvorderen als wij belastingaangifte doen. Althans, zo bgrijp ik dat van hen. Hieronder de uitleg van mijn partner, in het Engels.

"How it works is.. We make the full payment... The government of India holds back 30percent and rest is sent to the receiver. This 30 percent which the government holds is returned to the receiver or adjusted against the yearly tax for the receiver. As per Indian Laws any payments made outside of India are subject to Tax Deduction Service at 30%. Under the DoubleTaxation Avoidance Agreement between India and Netherlands a certificate of this 30% deduction will be provided to you and the same can be claimed by you from while filing returns in your respective country. The Tax deduction service is a norm which cannot be ignored. A certificate stating the tax deducted will be provided to us by the government which we will forward to you. This money can be-

1) Reimbursed by your country when you file taxes

or

2) Adjusted against tax payable by the foundation at the end of a financial year."

Het klinkt heel onlogisch, en helaas is de belastingdienst niet in staat te helpen, na veelal te worden doorverbonden. Het Team Grensoverschrijdend Werken en Ondernemen (GWO) is telefonisch onbereikbaar, en heb daar geen email adres van.

IEMAND ERVARING MET ZAKENDOEN MET BEDRIJVEN UIT INDIA?

BVD,

Jurre Janssen

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Ik heb niet zoveel ervaring met India, maar die 30% op betalingen aan het buitenland ben ik eerder tegengekomen. Met een woonplaatsverklaring van de Nederlandse Belastingdienst kun je in veel gevallen het percentage terugbrengen tot dat waartoe India volgens het verdrag een bronheffing mag inhouden

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

• 0

Hi, en dank! Voor de duidelijkhied, zij betalen ons en niet andersom. En bij hen wordt dus 30% belasting ingehouden waardoor bij ons de factuurbedrag -30% wordt overgemaakt. Ik heb reeds een woonplaatsverklaring opgevraagd, voor de zekerheid. En de Indian Embassy in DH gebeld die me iets meer wegwijs geeft. Nog steeds is het onduidelijk, maar de ambassade stuurt aan op het verkrijgen van een zogenaamde 'nul TDS tax deduction certificate' opdat zij geen belasting hoeven te betalen in India. Aangezien het geen arbeid is waarover wij spreken maar de 'verkoop' van diensten door een organisatie kan het ook nooit meer dan 10% zijn die hierover lokaal betaald moet worden. De vraag is steeds, als de Indiase regering belasting heft, hoe krijgen wij dat geld weer terug?

• 0

Hi, en dank! Voor de duidelijkhied, zij betalen ons en niet andersom.

Dat was mij duidelijk :)
En bij hen wordt dus 30% belasting ingehouden waardoor bij ons de factuurbedrag -30% wordt overgemaakt. Ik heb reeds een woonplaatsverklaring opgevraagd, voor de zekerheid. En de Indian Embassy in DH gebeld die me iets meer wegwijs geeft. Nog steeds is het onduidelijk, maar de ambassade stuurt aan op het verkrijgen van een zogenaamde 'nul TDS tax deduction certificate' opdat zij geen belasting hoeven te betalen in India. Aangezien het geen arbeid is waarover wij spreken maar de 'verkoop' van diensten door een organisatie kan het ook nooit meer dan 10% zijn die hierover lokaal betaald moet worden. De vraag is steeds, als de Indiase regering belasting heft, hoe krijgen wij dat geld weer terug?

Als India mag heffen op grond van het verdrag, dan kun je dat via de aangifte vennootschapsbelasting weer terugkrijgen via de voorkoming van dubbele belasting - dan moet de stichting natuurlijk wel vpb-plichtig zijn en winst maken. Daarom is het prettiger om te zorgen dat het tarief teruggaat naar 0

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar