Naam verzinnen voor een nieuwe website

Aanbevolen berichten

Geachte HL'ers. Allereerst mijn complimenten voor deze prachtige site voor ondernemers!

 

To the point :)

 

Wij zijn zo goed als klaar met het ontwikkelen van een site waar men grotere partijen nieuwsbrieven/mailinglijsten kan verzenden. Het enige knelpunt is eigenlijk de naam van de site, wij komen er niet meer uit!

 

Wij zaten zelf aan namen te denken als mailingmanager of mailingmaster, alleen deze bestaan al.

 

De kenmerken van de site zijn;

 

Het versturen van partijen emails.

Gebruiksvriendelijk/makkelijk.

 

Ik ben zelf niet echt gecharmeerd van namen met "4u" of "2b" etc..

 

De site wordt (vooralsnog) in het engels en het nederlands aangeboden, dus de naam moet herkenbaar zijn voor zowel nederlanders als buitenlanders.

 

Ik hoop dat ik d.m.v. dit topic weer voldoende ideeën krijg om een toepasselijke naam voor deze dienst te verkirjgen!

 

Ik hoor het wel :)

 

 

 

De nieuwe Nederlandse Clickbank : www.paypro.nl

sms-marketing toepassen in jouw organisatie? www.smsdistrict.nl

e-mailmarketing toepassen? Verstuur gratis nieuwsbrieven via www.enormail.nl

eBay PowerSeller worden? www.powerseller.nl

Link naar reactie

Ah, dat had ik erbij moeten vermelden,

 

De .nl en .com moeten ook beschikbaar zijn :)

 

 

De nieuwe Nederlandse Clickbank : www.paypro.nl

sms-marketing toepassen in jouw organisatie? www.smsdistrict.nl

e-mailmarketing toepassen? Verstuur gratis nieuwsbrieven via www.enormail.nl

eBay PowerSeller worden? www.powerseller.nl

Link naar reactie

Klopt ja, alleen ik ben echt op zoek naar een "unieke" naam. Had ik er misschien bij moeten vermelden.. Het liefst een naam waar google nu niog 0 resultaten bij vind..

 

De nieuwe Nederlandse Clickbank : www.paypro.nl

sms-marketing toepassen in jouw organisatie? www.smsdistrict.nl

e-mailmarketing toepassen? Verstuur gratis nieuwsbrieven via www.enormail.nl

eBay PowerSeller worden? www.powerseller.nl

Link naar reactie

Klopt ja, alleen ik ben echt op zoek naar een "unieke" naam. Had ik er misschien bij moeten vermelden.. Het liefst een naam waar google nu niog 0 resultaten bij vind..

 

Op zoek naar een "unieke naam"?

 

Wij zaten zelf aan namen te denken als mailingmanager of mailingmaster

 

Als je op zoek bent naar een unieke naam, moet je het niet zoeken in een hoek die al tot op het bot is uitgemolken. Dan kom je er nooit.

 

Het effect van beschrijvende merknamen op internet is m.i. bovendien erg overschat. startpagina.nl (beschrijvend) is bijvoorbeeld nauwelijks makkelijker te onthouden dan google.nl of ilse.nl (niet bescrhijvend). Het gaat uiteindelijk toch vooral om de dienstverlening.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie

Ben ik het mee eens, het hoeft niet per se een beschrijvende naam te zijn, alleen ik vind het nogal moeilijk om "niet beschrijvend" te denken..

 

 

De nieuwe Nederlandse Clickbank : www.paypro.nl

sms-marketing toepassen in jouw organisatie? www.smsdistrict.nl

e-mailmarketing toepassen? Verstuur gratis nieuwsbrieven via www.enormail.nl

eBay PowerSeller worden? www.powerseller.nl

Link naar reactie

Het effect van beschrijvende merknamen op internet is m.i. bovendien erg overschat. startpagina.nl (beschrijvend) is bijvoorbeeld nauwelijks makkelijker te onthouden dan google.nl of ilse.nl (niet bescrhijvend). Het gaat uiteindelijk toch vooral om de dienstverlening.

 

Sterker nog, niet beschrijvende aparte namen blijven veel beter hangen. Als je zoekt op internet kom je bijvoorbeeld namen als RapidSugar tegen, ook een bedrijf in e-mail marketing. Die site onthoud ik, omdat de naam er zo apart van is.

 

Dus mailing of mail zou ik er niet eens in zetten. Noem het zoiets als quicksend (nog niet gecheckt met google)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie

De .com en de .nl zijn nog vrij (NOG wel ;-)

Ik heb een naam bedacht en er meteen een conceptje bij getekend (schets!), als je het wil gebruiken moet je me maar even een pm sturen, dan kunnen we iets afspreken over gebruik en voorwaarden.

:)

Bij het benelux merkenbureau ben ik ook geen merkdepot hiervan tegengekomen.

 

Groet,

Annedien

MailMammoth_schets.thumb.gif.f631d31397327f8849b9a3ed79d87d3f.gif

Link naar reactie

Leuk idee, leuk logo! Alleen ligt de naam niet echt lekker in de mond, en is misschien moeilijk te onthouden voor nederlanders. Ik ben bang dat ik de naam dan vaak mag spellen..

 

Grappig dat je het logo er ook meteen bij hebt gedaan, we zijn dus ook nog op zoek naar een logo (en iemand die het logo erbij wil maken..)

 

Bedankt voor alle reacties tot nu toe, ik blijf wachten :)

De nieuwe Nederlandse Clickbank : www.paypro.nl

sms-marketing toepassen in jouw organisatie? www.smsdistrict.nl

e-mailmarketing toepassen? Verstuur gratis nieuwsbrieven via www.enormail.nl

eBay PowerSeller worden? www.powerseller.nl

Link naar reactie

Leuk idee, leuk logo! Alleen ligt de naam niet echt lekker in de mond, en is misschien moeilijk te onthouden voor nederlanders. Ik ben bang dat ik de naam dan vaak mag spellen..

 

Grappig dat je het logo er ook meteen bij hebt gedaan, we zijn dus ook nog op zoek naar een logo (en iemand die het logo erbij wil maken..)

 

Bedankt voor alle reacties tot nu toe, ik blijf wachten :)

 

Jammer ;)

 

Ik had er meteen een beeld bij, dus vandaar ook maar even visueel gemaakt.

Er zitten op dit forum aardig wat hele goeie logo-ontwerpers, misschien moet je eens offertes gaan aanvragen ;)

 

Lijkt me juist leuk om in te spelen op de th-phobia van Nederlanders, kan je interessante effecten mee sorteren :)

 

Link naar reactie

(Edb, ik leg geen zout op slakken en dergelijke. Maar misschien kan je IETS meer waardering geven aan Annedien ? Vind het nl. wel even een Errug aardige geste die ze hier richting jou deed ) ::)

 

Ik had nog mailmammoet bedacht, maar dat is dan weer lastig voor de engelstaligen. Is MegaMail een idee ? (nee, net gecheckt : bezet).

Ander idee : Mothermailing (nog vrij). Plentymail (nog vrij). Enormail (vrij). Postgiant (vrij), colosmail (vrij), portalmail (vrij).

Link naar reactie

Beste Webwolff,

 

Grappig dat je dat zegt, ik heb Annedien zojuist nog een pm'tje gestuurd, met mijn complimenten. Echt super.

 

Ik moet zeggen, enormail vind ik erg goed, plentymail ook!

 

Ik zie weer mogelijkheden!

 

Keep it coming!

De nieuwe Nederlandse Clickbank : www.paypro.nl

sms-marketing toepassen in jouw organisatie? www.smsdistrict.nl

e-mailmarketing toepassen? Verstuur gratis nieuwsbrieven via www.enormail.nl

eBay PowerSeller worden? www.powerseller.nl

Link naar reactie

Ook al hoef je niet perse mail in je naam te hebben, toch is een link natuurlijk wel gepast. Kan ook een link uit het verleden zijn, wat weer legio associaties oplevert.

 

Ik dacht bv aan het oude telegram (begin van de logistieke evolutie en massadistributie) maar vond Telegraham.com reeds bezet. Toentertijd hadden ze ook de Pony Express (prachtig beeldmateriaal) en de naam die daar het dichtst bij kwam was Teleponies.com.

 

Vrij associerend kwam ik op Hotmule.com (een muilezel is immers verwant aan een express-pony) en van daaruit op Hotwail.com. Nou dat laatste vindt Microsof misschien wat minder leuk, maar het is wel een plakkert!! Hotwail is uiteraard vrij, hoewel het zo te zien vroeger wel is gebruikt. E-wail.com en ewail.com zijn ook beschikbaar. Nogal wiedes dat de W een omgekeerde M is, en dat je die vrij nassaal moet uitspreken. You've got Wail!

 

Bovendien kun je een leuk walvisje in je logo opnemen, wat toch dicht in de buurt van die mammoet blijft. Ik zie er al eentje voor me, rugzwemmend, of met zo'n pottevissmile.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.