• 0

starten eigen administratiekantoor

Hallo Allemaal

 

Ik weet niet zeker of ik deze vraag hier mag stellen. Als dit niet kan dan hoor ik het graag. Mijn vraag luidt als volgt:

 

Ik ben een aantal jaren werkzaam geweest op een administratiekantoor en heb besloten om met de kennis en ervaring die ik heb opgedaan voor mezelf te beginnen. Nu zijn er veel administratiekantoren die bijna allemaal hetzelfde dienstenpakket aanbieden. Ik wil me richten op de behoeften van de ondernemer die verder gaat dan alleen maar een jaarrekening en een aangifte en wil graag van ondernemers horen welke additionele wensen en verwachtingen ondernemers hebben bij het uitzoeken van een boekhouder c.q. administratiekantoor. Alle input is welkom.

 

Alvast bedankt voor alle te ontvangen reacties,

 

Rosenda

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op HL, Rosenda. Alvast veel succes met je ondernemerschap.

 

Je vraag is zo algemeen. Ik denk dat je meer kans maakt op antwoord als je wat concretere vragen stelt. We gaan er van uit dat je al wel de nodige kennis in huis hebt. Maar wat wil je graag verder nog meer weten? Barst los.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Hallo Rosenda,

 

Wat een welkome aanvulling zou kunnen zijn op het dienstenpakket is b.v. het nabellen naar de klanten als er facturen nog niet betaald zijn die al betaald hadden moeten worden.

 

Het zijn allemaal lastige bijzaken voor een ondernemer die druk bezig is met ondernemen en dan na controle blijkt dat facturen nog niet betaald zijn, en daar nog actie op moet gaan ondernemen. >:(

 

Als je dat zou kunnen doen tegen een vergoeding voor de tijd dat je er mee bezig bent, bv. 5 minuten voor een telefoontje en 10 minuten voor de verslaglegging via een mailtje, dan wordt jij er niet rijk van, de ondernemer wordt er niet armer van, maar het is wel een leuk stukje service waarmee je je kunt onderscheiden van de overige.

De extra vergoeding verreken je maandelijks met de voorschotnota, genereert ietsjes extra inkomsten.

 

Mocht de klant na twee telefoontjes nog niet betalen, geef het dan terug aan de ondernemer, je bent natuurlijk geen incassobureau, maar je hebt wel met behoud van klant meegeholpen aan een stukje dossieropbouw.

 

Uit eigen ervaring blijkt dat een enkel telefoontje vaak al helpt.

Link naar reactie
  • 0

Ik zal proberen wat specifieker te zijn:

 

Een ondernemer zoekt een boekhouder om bepaalde diensten af te nemen. Waar ik achter probeer te komen is :

1. welke werkzaamheden ondernemers uit handen zouden willen geven zodat ze hun tijd kunnen

besteden aan ondernemen.

2. en hebben ondernemers alleen maar behoefte om werkzaamheden uit te besteden of is er ook

behoefte aan regelmatige contact met hun boekhouder als vertrouwenspersoon om zaken mee te

bespreken en om advies.

 

Zelf ben ik middels onderzoek erachter gekomen dat de volgende zaken zouden kunnen spelen:

- juiste en tijdige management informatie;

- data analyse;

- tijdige en duidelijke financiële informatie en hulp bij interpretatie van de cijfers

 

Zo kan het zijn dat er meer wensen zijn bij ondernemers die als een tekortkoming in de huidige aanbod worden ervaren en graag wil ik erachter komen wat deze wensen zijn.

 

Rosenda

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk niet dat je echt een sluitend antwoord gaat krijgen.

Per ondernemer zijn de wensen verschillend, waarbij het schil tussen een startende ondernemer ook heel groot kan zijn.

 

Persoonlijk vind ik 2 gesprekken per jaar voldoende.

1 bij het inleveren van mijn boekhouding en 1 bij het bespreken van de jaarrekening.

 

Tussendoor wel eens een vraag over hoe ik iets moet wegboeken, maar verder eigenlijk niet.

Maar ik vid boekhouding best wel leuk, ik ken er genoeg die er niets mee hebben en die hebben het liefst elke week een contact moment.

 

Wat ik wel weet is dater een groot tekort is aan goed boekhouders en dat hun marketing skills over het algemeen heel slecht zijn.

 

Dus als je goed bent, moet je met een paar goede referenties en een goed marketing klant moet je zo aan de bak kunnen.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Zelf ben ik middels onderzoek erachter gekomen dat de volgende zaken zouden kunnen spelen:

- juiste en tijdige management informatie;

- data analyse;

- tijdige en duidelijke financiële informatie en hulp bij interpretatie van de cijfers

 

 

Zit bij mij al in de jaarsbespreking en de informatie wordt ook verstrekt bij een vraag tussentijds.

Vind ik iets wat standaard behoort te zijn bij een boekhouder.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.