• 0

idee over softwarepakket?

Mijn huidige software pakket laat ten wensen over (Osirius Boekhouden Totaal) op de groei die ik nu mee maak en het extra bedrijf die ik gestart ben. Ik ben dus op zoek naar een nieuw uitgebreider pakket die functioneert bij al mijn bedrijven.

Bedrijf 1: Webshop die momenteel draait onder Wordpress Woocommerce. Bij blijvende groei zou dit in de toekomst aangepast worden. Ik wil graag de data automatisch naar programma willen kunnen exporteren. Dus het programma moet deze mogelijkheid wel bieden om dat uit te kunnen lezen

Bedrijf 2: Opleidingen en trainingen. Hier wil ik de mogelijkheid hebben om cursisten jaarlijks automatisch te laten herinneren dat het certificaat verloopt en de mogelijkheid bieden om zich opnieuw in te schrijven voor een cursus.

Bedrijf 3: Nieuwsgroep, hier zouden meerdere gebruikers aangemaakt moeten kunnen worden.

 

Dit zijn mijn belangrijkste zaken die naast het gebruikelijke administratie, voorraadbeheer etc van belang zijn. 22 januari ga ik me ook even oriënteren op de web winkel vak naar dergelijke systemen, maar wellicht heeft iemand hier wel een tip over een bepaald systeem.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Odoo. Is gratis en je kan je webshop in je responsive website opnemen en de artikelen gebruiken die in je erp zitten. Meer dan 2 gebruikers betekent wel betalen. Je kan het pakket ook zelf installeren op een server dan is het ook met meerdere gebruikers gratis maar dan betaal je wel de hosting. ( Goede vps kost zoon 10 euro per maand). Hier zit ook een geintegreerde financiele administratie in. Ook als je heel groot wordt is dit systeem robuust genoeg.

 

Voordeel.

Het is 1 systeem , geen koppeling nodig

 

Nadeel

Financieel is niet echt gebruikersvriendelijk.

 

Ik ken nog wel een pakket maar dat ga ik niet noemen want dan wordt dat als reclame gezien en dan wordt de post verwijdert.

 

PS

 

Moneybird is denk ik niet een pakket voor iemand met een grote webshop. exact online is erg duur. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Link naar reactie
  • 0

Op boekhoudsoftware vergelijken sites hoef je overigens niet te kijken. Zij hebben er alleen software op staan waar ze zelf geld aan verdienen ,middels leads die ze genereren voor de aanbieders. Daarnaast plaatsten ze in het verleden ook software die zo bekend is dat ze er niet omheen konden. Nu is zelfs dat niet meer het geval . Ze geven dus echt niet alle paketten weer Bijvoorbeeld Odoo Staat er niet eens bij. Ook een pakket als snelstart dat toch 50.000 gebruikers heeft wordt niet genoemd

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Apart dat er op de andere dingen niet gereageerd wordt.

 

A) Rondom de administratiesoftware zou ik me afvragen wat ik beter zou kunnen dan bijvoorbeeld de benoemde pakketten. Misschien is het dan zinnig om even te kijken wat er naast Exact Online en Twinfield nog meer is.

Overigens weet ik van Exact Online dat het vrij eenvoudig is te koppelen en bijvoorbeeld je verkoopboekingen in combinatie met een factuurnummer uit Woocommerce door te zetten.

Er zijn zelfs partijen die dit soort koppelingen al aanbieden.

 

B) Ik zou zoiets aanpakken met een LMS, waarbinnen je kunt kijken of je misschien een traject als dit blended kunt aanbieden, dan hebben mensen ook werkelijk wat aan het gebruik van het LMS.

Denk hierbij aan systemen als Chamilo / Ilias of Moodle.

Rondom de automatische herinnering van de certificering is mijn vraag eigenlijk vrij simpel;

Wil je dit zelf aan de eindgebruikers communiceren (dan kan dit namelijk vanuit het LMS), of wil je dit aan een manager, of de persoon die in eerste instantie de certificering of cursus gekocht heeft voor de mensen die het gevolgd hebben rapporteren?

In dat geval kun je misschien beter kijken naar een andere methode of systeem. Of je geeft die mensen ook toegang in het LMS, en toont dan bijvoorbeeld de voortgangsrapportages van de medewerkers.

 

Boekhoudkundig kan ik er, voor in ieder geval Moodle, wel een aardig verhaal over schrijven. Maar het komt erop neer dat je eerst zeker moet weten naar welk administratiepakket je het een en ander wilt wegschrijven.

 

Daarnaast moet je bijvoorbeeld ook weten of je, in mijn voorbeeld, de managers in je administratie wilt hebben, of de eindgebruikers. Al kan ik me voorstellen dat dit volledig afhankelijk is van alles wat er nog aan vast zit naast de cursus zelf.

 

C) Dit klinkt administratief gezien gewoon als het samenstellen van de koppeling richting je administratie op het moment dat er een sale gedaan wordt. Eerder lijkt me niet nodig, omdat dit erg veel relaties kan veroorzaken in de administratie, terwijl dit helemaal niet nodig is. Dit omdat de meeste geen omzet doen.

Al kan dit voor een CRM mogelijk weer wel interessant zijn, omdat je kan gaan onderzoeken of je de mensen aan wie je nog nooit een sale hebt gedaan, alsnog kan overtuigen om iets te gaan kopen. Maar dan moet je wel weten dat ze bestaan ;-).

Link naar reactie
  • 0

Afgelopen maart gestart met Odoo, een project die ik zeker niet onderschat had en belangrijk om hier vroeg van dit jaar mee te starten naast mijn huidige excel boekhouding. Zo kom je tot op de dag van vandaag veel tegen en leer je ontzettend veel.

 

Veel onderdelen/modules die ik wilde gebruiken gebruik ik nu al met veel plezier. Het enige wat nog moet gebeuren is een start balans. Die doe ik later in het jaar zodat ik nu nog eens wat fout kan doen. In mijn ogen ook de meest ideale situatie zonder stress, echter is het dubbel bijwerken wel weer wat tijdrovend. Odoo is gekoppeld aan mijn magento shops en werkt subliem.

 

Vanaf 1 januari 2016 goodbye excel.

 

 

De mooiste leren babyslofjes van BabySteps voor kindjes vanaf 3 maanden tot ongeveer 5 jaar.

 

Link naar reactie
  • 0

is al een ouder topic, maar voor degene die hier nog een up to date antwoord wenst het volgende:

Er zijn een aantal sofwarepakketten die modulair zijn opgebouwd. Groot voordeel hiervan is dat je de onderdelen die je nodig hebt, afzonderlijk kunt afnemen.

Voorbeelden van dit soort aanbieders zijn Afas, Exact Online of Twinfield. Met Exact heb ik zelf ervaring en dat werkt prima.

We zijn begonnen met alleen de boekhoudmodule, maar nu hebben we uitgebreid met verschillende modules. o.a planning, urenregistratie van meerdere medewerkers en uiteraard de facturatie verloopt heel soepel.

Eigen bedrijf starten - https://www.boekhoudprogramma-vergelijken.com/ - Zzpvrienden.nl - Opdrachten - Marketing - Verzekeringen -

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.