• 0

btw terugvragen afgesloten periode

Beste HL ers,

 

Situatie is het volgende;

Dit jaar bedrijf begonnen. Winkel open 20-7. Btw teruggaaf gekregen(investering) 3e kwartaal. Ingeschreven bel dient en kvk per 20-7. Nu bij het afronden van de admi van 2014 in mijn online systeem kom ik nog een aantal fakturen tegen die ik heb ingeboekt in juni. Ik krijg daar geld terug maar kan m in mijn systeem niet automatisch met het 4e kwartaal mee laten gaan.

Wat nu te doen?

1. kan ik een aangifte 2e kwartaal doen ondanks dat ik toen nog niet ingeschreven was?

2. data aanpassen en iin 4e kwartaal zetten?

3. of middels een suppletie formulier?

 

Wie helpt?

 

Groet en alvast veel dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

zolang het bedrag aan vergeten btw niet hoger dan 1000 euro is, is een suppletie niet nodig, aangifte 2e kwartaal kan niet.. je kunt niet zelf tijdvakken bijmaken..

 

hewt is een ongemak van je boekhoudpakket dat je facturen niet kan meenemen in een andere periode dus moet je het binnen je boekhoudpakket maar oplossen..

 

wat ik zou doen is de facturen laten staan zoals ze staan en extra boekingen maken die de btw verplaatsen van juni naar december. liefst via het memoriaal dagboek als die kan worden opgenomen in de btw aangifte en anders door extra boekingen via het inkoopboek die de btw in juni crediteren en in dec weer opboekt.. wel even goed documentje maken met de beschrijving wat je doet zodat je over 5 jaar het ook nog weet mocht je controle krijgen..

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wellicht is het antwoord ook afhankelijk van je pakket, maar het pakket waar ik veel mee werk heeft hetzelfde. Een praktische oplossing zou zijn om de datum van de factuur aan te passen, dan de BTW aangifte doen en dan de datum weer terugzetten naar de oorspronkelijke datum.

 

Is dit feitelijk juist, nee. Is het controleerbaar, nee. Dus Roel's oplossing geeft je een beter controleerbaar verhaal, wat zijn oorsprong vind lijkt me in het proces van boeken / verwerken van boekingen / corrigeren van eventuele fouten (zoals ik het gewend was bij exact dos in het verleden).

 

Wat ik je ook wil meegeven, en ja ik kan vanuit het pakket de BTW aangifte meteen doorsturen naar de belastingdienst zonder het een en ander over te nemen, maar ik doe dat meestal niet.

 

Waarom niet? Om dezelfde reden als jij aangeeft maar ook omdat niet alle pakketten de BTW afrondingen correct weergeven. Het kan toch snel een extra voordeel geven van een paar eurotjes. Dus ik controleer de BTW aangifte naast de uitkomst uit het pakket met een extra berekening in excel en vul dat bedrag dan in.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 293 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.