• 0

Napster te koop voor 25 miljoen dollar

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Michel,

 

Voor mij 1 groot vraagteken. Napster heeft in mijn beleving nog nooit winst gedraaid. De vraag is ook nog of de onderneming wel kan overleven. 25 Mio voor een onderneming waarvan de levensverwachting laag is, kan alleen interessant zijn indien Napstar een groot compensabel verlies heeft. Voorwaarde is wel dat de koper ook wat kan met dit compensabel verlies. Ook de naam (gaan we weer) kan een asset zijn.

 

Kan me niet voorstellen dat iemand 25 mio wil betalen voor Napster.

Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me volledig bij Arjan aan.

 

Napster was leuk en als (o.a.) de RIAA wat anders had gereageerd was er misschien ooit nog geld verdiend.

 

De RIAA heeft het voor elkaar gekregen om van Napster een grote verliesgevende onderneming te creeren. Ondertussen zijn er voldoende P2P alternatieven.... De een nog slimmer dan de ander.

 

P2P en het delen van bestanden (muziek, films, software, etc.) zal volgens mij gewoon doorgaan, ik ben benieuwd welke P2P club als eerste echt geld zal gaan verdienen, Napster zal dat volgens mij niet worden.

 

Is de waarde van de naam Napster nog steeds groter dan bijvoorbeeld Kazaa?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

KaZaa, Direct Connect, WinMX, AudioGalaxy, Gnutella, het Nederlandse Xolox, het Zuid-Koreaanse Soribada (om maar eens wat te noemen), allemaal file-sharing programma's die aangepakt (gaan) worden. Volgens mij is er weinig brood mee te verdienen, want de kracht zit hem in het feit dat er grote massa's gratis te downloaden bestanden worden aangeboden. KaZaa had een aardig businessmodel met de licenties (o.a. MusicCity en ik geloof ook Grokster), maar bleek niet echt bestand tegen juridische druk. Geld verdienen doen ze geloof ik niet, maar dat weet ik niet zeker. Advertenties lijken me niet meer dan kostendekkend.

 

Maar Bertelsmann moet toch meer in het geheel zien dan een waardevolle naam? Want dan is het bedrag erg hoog, zeker gezien het feit dat de software hoogstwaarschijnlijk illegaal is. Hoe ver is men met het betaalsysteem wat men pas voorgesteld had?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.