• 0

Een Poolse bakkerij beginnen in Nederland?

Ik maak dit bericht namens een Pools echtpaar, goede vrienden van mij, die willen een Poolse bakkerij beginnen. Het zijn vakmensen, maar hoe moeten ze beginnen en waar kunnen ze aankloppen voor bijvoorbeeld een starterssubsidie? Of kan dat niet, nou vragen genoeg. Wie heeft hier verstand van.? ???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

starterssubsidie? Of kan dat niet, nou vragen genoeg. Wie heeft hier verstand van.?

 

Hier een bakkerij openen, moet het wel iets heel bijzonders hebben en/of een plek zien te vinden waar nog geen bakkerij is. Bakkers hebben het nu al niet makkelijk, laat staan als je al;s nieuwkomer wilt vestigen.

 

Ik geloof nog eerder in een Nederlandse bakkerij in Polen.

 

Ik weet trouwens nog een volledige bakkerij die eerdaags leeg komt:-) Als je snel schakelt zou je hier op in kunnen spelen. Denk dat ze de bakkerij wel willen verpachten. Of het haalbaar is, zet ik vraagtekens bij. Deze bakker stopt er zelf ook niet voor niets mee.

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik geloof nog eerder in een Nederlandse bakkerij in Polen.

 

Nederlands brood is smakeloos en heeft geen structuur. Er is ooit een keten van Duitse bakker geweest. In Amsterdam ging ik altijd naar de Albert Cuyp want daar zit 1 bakker die schwarzbrot heeft. In een beetje grote stad heeft een buitenlandse bakker best een kans. Begin anders een franchise van Le Pain Quotidien!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Hier een bakkerij openen, moet het wel iets heel bijzonders hebben en/of een plek zien te vinden waar nog geen bakkerij is. Bakkers hebben het nu al niet makkelijk, laat staan als je al;s nieuwkomer wilt vestigen.

 

Ik geloof nog eerder in een Nederlandse bakkerij in Polen.

 

Ik weet trouwens nog een volledige bakkerij die eerdaags leeg komt:-) Als je snel schakelt zou je hier op in kunnen spelen. Denk dat ze de bakkerij wel willen verpachten. Of het haalbaar is, zet ik vraagtekens bij. Deze bakker stopt er zelf ook niet voor niets mee.

 

Perry

 

 

 

 

Mischien kunnen ze ruilen :D

 

Ik meen mij te herinneren dat we in het andere draadje tot de conclusie gekomen waren wat er wel degelijk een markt is voor bakkers van speciaal brood en banket.(en aanverwanten)

Meest logische is dan multicultureel gebakker.

Link naar reactie
  • 0

Ik maak dit bericht namens een Pools echtpaar, goede vrienden van mij, die willen een Poolse bakkerij beginnen. Het zijn vakmensen, maar hoe moeten ze beginnen en waar kunnen ze aankloppen voor bijvoorbeeld een starterssubsidie? Of kan dat niet, nou vragen genoeg. Wie heeft hier verstand van.? ???

 

Er bestaat niet zoiets als een starterssubsidie :-\ Er bestaat wél zoiets als een bank en er bestaan investeerders, er bestaat ook zoiets als een bestemmingsplan, een werkvergunning, een hinderwetvergunning, een Kamer van Koophandel en een belastingdienst.

 

Voor de meeste van deze vragen kun je terecht bij www.bedrijvenloket.nl

 

Voor discussie over het nut van een poolse bakkerij in Nederland kun je hier terecht.

 

Veel succes.

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

<>

 

Nu gaan we het over smaakverschillen hebben, maar als ik een weekje op wintersport ben geweest, lig mijn gehemelte open van die harde broodjes en ben ik verstopt van al die zure bruinbroodjes:-) Duitsers in Noordwijk zie ik zomers heerlijk smullen van bruinbroodjes kaas en de toiletten zijn daar altijd bezet:)

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

<>

 

Nu gaan we het over smaakverschillen hebben, maar als ik een weekje op wintersport ben geweest, lig mijn gehemelte open van die harde broodjes en ben ik verstopt van al die zure bruinbroodjes:-) Duitsers in Noordwijk zie ik zomers heerlijk smullen van bruinbroodjes kaas en de toiletten zijn daar altijd bezet:)

 

Perry

 

;D ;D ;D

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie
  • 0

Dag Robert,

 

Ik zou je vrienden aanraden om in ieder geval te beginnen met een business plan. Het business plan dwingt een startende ondernemer eens goed na te denken over zijn / haar zaak.

 

De eerste versie kun je als mind-map maken om de belangrijkste aspecten in beeld te krijgen.

 

Dan kun je verfijnen en een "echt" plan schrijven.

 

Reken op een week of drie voordat het plan presenteerbaar aan derden is.

 

Verder raad ik een abonnement te nemen op "de zaak", ik vind dit blad zeer geschikt voor startende ondernemers.

 

Verder zijn er natuurlijk ook adviseurs die jouw vrienden ook willen begeleiden met hun start.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen Willems

Jeroen Willems, MBA

Adviseur

Rooseveltstraat 35a

2321 BL Leiden

 

Tel: +31 (0) 713 013 562

Fax: +31 (0) 847 474 163

Mob: +31 (0) 646 054 327

 

Web: www.solventia.nl

Link naar reactie
  • 0

Ai! Dat was even een binnenkomer..

Back to the case. Nieuwe ideën om het poolse paar op weg te helpen?

 

Groet,

 

Jeroen

Jeroen Willems, MBA

Adviseur

Rooseveltstraat 35a

2321 BL Leiden

 

Tel: +31 (0) 713 013 562

Fax: +31 (0) 847 474 163

Mob: +31 (0) 646 054 327

 

Web: www.solventia.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.