• 0

Aanschaf laptop en daarbijhorende BTW aangifte

Ik heb in het eerste kwartaal van 2014 een laptop aangeschaft, dit met doel om deze zakelijk te gebruiken (minus het geschatte prive gebruik).

 

Ik heb destijds contact gehad met de Belasting telefoon, hieruit kwam dat ik bij de BTW aangifte van het 1ste kwartaal 75% moest aangeven. 75% over het inkoopbedrag en 75% als vooraf betaald btw.

(75% omdat ik schatte dat ik de laptop voor 75% als Zakelijk gebruik en de overige percentage prive). De laptop was aangekocht op rekening van de zaak.

 

Nu moet ik de 4de btw aangifte doen en vraag ik me af of dit wel correct was..

 

Is het niet zo dat ik 100% had moeten opgeven en bij de laatste btw aangifte van het jaar een corrective privegebruik van 25% had moeten aangeven?

 

 

Zoekt u een abonnement met cadeau? Bekijk dan eens: www.kadobijabo.nl Parkeren bij Schiphol? Bekijk: www.parkerenvergelijken.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het maakt eigenlijk niet uit want bedrag blijft hetzelfde. (verschil Is alleen bij mijn optie betaalde je de btw privegebruik direct en als je het in het 4de kwartaal zou opgeven stel je dit dus tijdelijk uit).

 

Stel je hebt 125 euro btw betaald, nu trek je 100 euro btw af (dus 25 euro is prive gebruik van een object) Is deze 25 euro nu een ontrekking aan je onderneming als "prive opname" neem ik aan?

 

Link Belasting:

 

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/btw_aftrekken/privegebruik/gemengd_gebruik/gemengd_gebruik

 

 

Zoekt u een abonnement met cadeau? Bekijk dan eens: www.kadobijabo.nl Parkeren bij Schiphol? Bekijk: www.parkerenvergelijken.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.