• 0

Garantie klant bij faillissement producent

Ik verkoop in de webshop een electronisch merkproduct. De leverancier/producent is failliet gegaan.

Hoe zit het dan met de garantie die klanten hebben?

 

Ik heb nu verschillende klanten het volledige aankoopbedrag terugbetaald omdat de fabrikant niet reageert en ik geen alternatief kan aanbieden. Na onderzoek bleek de producent failliet te zijn. Het gaat om een Europese producent.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

In mijn geval was de lijn heel kort, ik kocht het product van een relatief kleine leverancier/producent. Gelukkig heb ik dit een beetje zien aankomen en was al aan het afbouwen. Maar toch... als alle klanten van het afgelopen jaar nu terugkomen heb ik een probleem. Ik vraag me af of je een alternatief product (ander merk) mag aanbieden met dezelfde specificaties.

 

Maar in het algemeen:

producent > distributeur > leverancier > klant

Producent gaat failliet dan is de distributeur de klos.

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me af of je een alternatief product (ander merk) mag aanbieden met dezelfde specificaties.

 

Mits jouw klant akkoord gaat met het voorstel lijkt mij dat geen enkel probleem.

Geef ze de keuze tussen aankoopbedrag terug of een alternatief product. Een alternatief product van de zelfde waarde lijkt mij een goedkopere optie in dat geval aangezien de inkoopprijs lager is dan de verkoop prijs.

Link naar reactie
  • 0

Ach ja. Nu al voor een slordige 5000 het schip in omdat ik de retouren niet kwijt kan en als ik dit zo lees kan het alleen maar oplopen.

 

Ik vraag me af of beginnende webshopbedrijfjes m.n. de dropshippers, vaak gerund door tieners dit wel beseffen.

Link naar reactie
  • 0

Je schrijft korte lijnen te hebben gehad, maar blijkbaar had je geen (voor)kennis van het faillissement. Of wel, maar wat zag je dan aankomen? Wat was er afgesproken over retouren? Mogelijk loont het de moeite om na te gaan of de activiteiten nog voortgezet worden en of nog iemand aangesproken kan worden voor de garantie c.q. schade.

 

Kan het zijn dat dit tegelijkertijd ook de reden van het faillissement is? Voldoet het product helemaal niet, kent het een (te) korte levensduur of is er meer dan incidentele, vroegtijdige uitval?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

 

Ik vraag me af of beginnende webshopbedrijfjes m.n. de dropshippers, vaak gerund door tieners dit wel beseffen.

 

Die kinderen hebben vaak geen idee wat ze precies aan het doen zijn. Ouders vinden het vaak nog leuk ook dat hun kroost al lekker zakelijk is, en hun geld al zelf verdient. Garanties gelden vaak voor jaren.

 

Sowieso begrijpen een hoop webshops dit niet, een tv moet tegenwoordig geloof ik 10 jaar meegaan, hoe kun je die garantie nou geven bij een marge van een paar tientjes?

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.