#JeSuisCharlie

Aanbevolen berichten

 

Wat doen ondernemers met #JeSuisCharlie? Ik vind het verschrikkelijk dat allerlei bedrijven er een slaatje uit proberen te slaan, bijvoorbeeld door Twitter onder te spammen met oude exemplaren (en nieuwe) van Charlie Hebdo, voor veel geld via eBay te koop. Of door het merk JeSuisCharlie te willen octrooieren.

Ik vind het heel goed dat er bedrijven zijn die Charlie Hebdo steunen, bijvoorbeeld door ze redactieruimte te geven.

 

En wat betekent vrijheid van meningsuiting voor ondernemers? Moet je als kioskhouder keuzes maken? Ik zie bij mij in de buurt winkels en kiosken nog geen Charlie Hebdo verkopen.

 

 

Link naar reactie

Ik ben het alweer helemaal met je eens. Onder het mom van "De vraag bepaalt de prijs" wordt grof misbruik van de omstandigheden gemaakt. Je ziet ook wel eens hotelprijzen verdubbelen als de vraag door een evenement enorm is. Hoe meer geld er in het geding is, hoe lager het moraal kan zakken.

Link naar reactie

Ik ben het alweer helemaal met je eens. Onder het mom van "De vraag bepaalt de prijs" wordt grof misbruik van de omstandigheden gemaakt. Je ziet ook wel eens hotelprijzen verdubbelen als de vraag door een evenement enorm is. Hoe meer geld er in het geding is, hoe lager het moraal kan zakken.

 

Ik zie vrije marktwerking bij een evenement toch wel als iets anders als grof geld verdienen met andermans leed.

Link naar reactie

En wat betekent vrijheid van meningsuiting voor ondernemers? Moet je als kioskhouder keuzes maken? Ik zie bij mij in de buurt winkels en kiosken nog geen Charlie Hebdo verkopen.

 

Voor Nederland waren maar 500 exemplaren beschikbaar, dus logisch dat je ze niet in elke kiosk ziet. Maar los daarvan, hoeveel mensen ken jij die voor de aanslag Charlie Hebdo lazen? Ik geen een, inclusief mijzelf.

Link naar reactie

Ik vind het heel erg wat er gebeurt is en laten we heel eerlijk zijn, geen enkele opmerking, tekening of andere uiting verdient het om zo gruwelijk afgestraft te worden.

Het is verschrikkelijk gevoelloos er is gehandeld.

 

Maar ik ben geen Charlie, ik het verschrikkelijk dat mensen, andere mensen zo beledigen, alleen maar omdat het kan.

"We mogen Mohammed volgens het Islam niet afbeelden, dus doen we het lekker toch en het liefst op zo'n beledigende manier mogelijk" Alleen maar omdat het kan en mag.

Sorry maar dat is geen vrijheid van meningsuiting, dat is gewoon pure provocatie en beledigend.

 

Gelukkig meten we met verschillende maten in Europa, want als je dit soort dingen van bijvoorbeeld het Jodendom zou doen, dan valt het onder antisemitisme. Voor een aantal beledigingsvormen is een speciale wet gemaakt (artikel 267). Voor andere vormen hebben we in Nederland artikel 444.

Is dat in Frankrijk dan niet zo?

Nu zal het tijdschrift hier in NL nooit vervolgt worden. Het werd niet eens meer verkocht in Nederland, omdat niemand het kocht.

 

Kunnen mensen elkaar nou niet gewoon in hun waarden laten? In dit geval telt dit voor alle partijen.

Vrijheid van meningsuiting of gewoon expres beledigend zijn?

 

Tot slot wil ik wel aangeven dat geweld nooit het antwoord op een belediging mag zijn.

Link naar reactie

Wat doen ondernemers met #JeSuisCharlie? Ik vind het verschrikkelijk dat allerlei bedrijven er een slaatje uit proberen te slaan...

...of de gebeurtenissen aangrijpen om een politieke agenda te propaganderen.

 

 

Als we dat ontslagrecht nou 's loslaten, dan houden toekomstige Coulibaly's misschien hun baantje, en gebeuren er geen enge dingen.

 

Voor de rest sluit ik me volledig bij Jasper aan! De vrijheid van meningsuiting is een vrijheid, je hoeft je mening niet te uiten.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie

Leed is business. Als mensen daar geld aan willen uitgeven waarom zou je dan als ondernemer die kans laten liggen?

Daarbij vind ik het altijd zaak als ondernemer moreel wenselijk te handelen.

Dat zorgt in dit soort situaties altijd voor een morele tweestrijd.

 

Als je je 1 euro produkt voor 20 kan verkopen waarom zou je dat niet doen?

Elke ondernemer heeft het liefst zijn/haar monopolie.

 

Afgeven op een duur verkocht stripblaadje vind ik erg makkelijk. Alsof je je eigen prijzen niet wil verdubbelen.

 

Dat een paar mensen het grote geld binnen harken is wellicht maatschappelijk niet wenselijk en zal belast moeten worden.

 

 

Met oorlog worden pas de echte centen verdiend en omzetten gedraaid. De halve economie drijft erop.

 

Deze vreselijke daden zijn in mijn visie dan ook niet zozeer een aanslag op de vrijheid van meningsuiting als wel een daad van oorlog.

 

Wat dat betreft ben ik het eens met de Vlaamse journalist Pieter Stockmans in DWDD afgelopen vrijdag, aardig interview:

http://www.npo.nl/de-wereld-draait-door/16-01-2015/VARA_101372632

Van 9.11 min - 20.55 min

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.