• 0

Inschrijving KvK en Ziek

Ik hoop dat iemand me met deze vraag zou kunnen helpen.

 

Ik ben werkzaam (fulltime) in loondienst bij de overheid. Nu wil ik al jaren graag een eigen webshop en deze is ook daadwerkelijk online gegaan vorige week. Het is een bestaand concept van een bv waarbij ik een overeenkomst heb getekend/Op dat moment was ik gewoon regulier aan het werk. Met de intentie om me netjes meteen in te schrijven bij de KVK en het te melden bij mijn werkgever.

 

De dag voordat de website online ging ben ik onverwachts ziek(burn out) geworden en nu in ziektewet bij mijn werkgever. Hoe lang dit gaat duren weet ik niet minimaal 2 maanden voordat ik weer daar uit zal zijn want ben gebonden aan het advies van de arbodienst. Ik kan me nu dus niet aanmelden bij de kvk want mijn werkgever zal dit als het voeren van een dubbele agenda gaan zien omdat ik nu ziek thuis zit. Dit is het totaal niet maar is ongunstige samenloop van omstandigheden.

 

Het probleem is nu ook dat conform mijn overeenkomst met de bv ik mezelf dien in te schrijven omdat de webshop online is en helemaal handelsklaar is voor eventuele consumenten. Consequentie is anders dat ik 40 maanden webshop kosten moet betalen......

 

Nu vraag ik mij dus af als je je aanmeld of de belastingdienst bijvoorbeeld ook je werkgever zou kunnen inlichten?. Zie misschien spoken maar wilde het toch vragen of iemand hier daar meer van af zou weten of mij hopelijk advies zou kunnen geven.

 

in ieder geval alvast bedankt.

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

In mijn tijd moest je echt toestemming vragen, ik weet niet of dit nu verandert is, maar er zijn werkzaamheden denkbaar die niet stroken met je werk bij de overheid.

 

De TS had in een andere draad al aangegeven voor defensie te werken. De regeling voor defensie staat op het internet: http://wetten.overheid.nl/BWBR0011309/geldigheidsdatum_08-02-2013

 

TL/DR: je hoeft geen toestemming te vragen, je moet het wel melden*, als het bureau dat die meldingen toetst oordeelt dat de nevenwerkzaamheid botst met de uitvoering van je taak, wordt de nevenwerkzaamheid verboden. Nog korter: toegestaan, tenzij...

 

*) Er staat hier: 'nevenwerkzaamheden [...] die kunnen raken aan de dienstuitoefening'. Die bijzin had er niet gestaan als Defensie vindt dat nevenwerkzaamheden per definitie raken aan de dienstuitoefening, dus ik gok dat je gevallen die heel duidelijk OK zijn, niet eens hoeft te melden.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Eén van de typische eigenschappen van iemand met een burn-out is, dat ie het overzicht over zijn eigen situatie kwijt is. Hij/zij denkt wel alles onder controle te hebben, maar in de realiteit is dit niet meer zo. Ook het gaan ondernemen naast andere werkzaamheden is een uiting hiervan. Inschatten hoelang een burn-out duurt is niet mogelijk door de patiënt. Als werkgever moet je alles wat iemand doet/ onderneemt/ zegt/ eigenlijk niet serieus nemen omdat ie in deze situatie niet toerekeningsvatbaar meer is. Pas als hij volledig hersteld is kan iemand weer helder denken en wordt ie weer verantwoordelijk voor zijn daden. Wat daarna gebeurt is puin ruimen en weer een toekomst proberen op te bouwen.

Je ziet ook dat iemand met een burn-out ook heel druk wordt en van alles gaat doen. Soms is hard in de tuin werken een oplossing, maar soms ook heel intensief met een hobby bezig zonder druk van de baas zijn een goede therapie. Daar kan een webwinkel toe behoren, maar het kan ook zijn dat het intensieve scherm turen averechts werkt. Ik kan daar geen oordeel over geven. En ik denk dat dat voor buitenstaanders sowieso erg moeilijk is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.