• 0

Wie helpt mij bij onderzoek en opstart ivm goed plan?

Ik heb een fantastisch en zeer (lijkt mij dan) levensvatbaar plan voor een dienstverlenend bedrijf. Te beginnen op lokaal niveau (ik woon in Bunnik dus ik dacht zelf aan Bunnik / Zeist) maar uiteindelijk op landelijk niveau toepasbaar. Ik ben in eerste instantie een ideeënman, een conceptduizendpoot en geen bedrijfskundige. Ik zoek mensen die mij kunnen adviseren (liefst kosteloos of in ruil voor een partnerschap in de onderneming) op het gebied van: Bedrijfskundig onderzoek, marktonderzoek, juridische kwesties, belastingtechnische- en vestigingskwesties.

 

Ik durf het niet aan mijn plan op internet te zetten, dus stel ik voor dat, als je geïnteresseerd bent en wel houdt van enthousiast entrepreneurschap of op zoek bent naar een businesspartner, je me mailt met vermelding van je kwaliteiten en achtergrond. Ik neem contact met je op.

 

Arnout Mostert.

 

Kijk voor (executive)coaching en coaching voor hoogbegaafden op http://www.2fgcoaching.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Arnout,

 

Ik kan mij goed voorstellen wat je zegt, maar probeer toch ons een idee te geven wat je zoekt. Dit forum leeft er namelijk van om in de openbaarheid kennis met elkaar te delen en daarover te discussieren. Als ze we alles via de mail zouden doen, dan is het snel "Exit Forum".

 

Maar zoals we eerder met succes gedaan hebben : je hoeft je hele plan niet op tafel te leggen om toch nog goed advies te krijgen hier.

Kan je dingen omschrijven zoals : "Ik denk aan een winkelconcept" of : "Het is een website waarop je dingen kan kopen" ?

En daarna : kan je aangeven waar je problemen/ onervarenheid /twijfels / vragen liggen ? Dan kunnen wij daarop inspringen.

 

Voor het geval je hierover twijfelt : in ons forum zitten diverse uitvinders, conceptbedenkers en dergelijke die dezelfde situatie hebben meegemaakt als jij.

Link naar reactie
  • 0

Hi Arnout,

 

Ik kan mij goed voorstellen wat je zegt, maar probeer toch ons een idee te geven wat je zoekt. Dit forum leeft er namelijk van om in de openbaarheid kennis met elkaar te delen en daarover te discussieren. Als ze we alles via de mail zouden doen, dan is het snel "Exit Forum".

 

Ik begrijp heel goed wat je bedoeld... maar het ligt nogal gevoelig... denk ik tenminste... Ik wil een poging doen iets concreter te zijn:

 

Het gaat om dienstverlening aan een specifieke (naar mijn idee) grote doelgroep met een specifieke behoefte waar ze echt nergens anders mee naar toe kunnen. Als dat al kan dan is dat niet specifiek op hen gericht.

 

Voordat ik zou kunnen starten heb ik gegevens nodig op basis waarvan een kosten/baten analyse gemaakt kan worden:

1. een marktonderzoek

2. een bedrijfskundig advies

3. juridische haken en ogen vaststellen en afdekken

 

Ik ga er van uit dat ik dit niet alleen kan opzetten dus feitelijk zoek ik een businesspartner.

 

Deze doelgroep zal een specifiek op hen gerichte aanpak zeer waarderen en waarschijnlijk daarvoor in voldoende mate willen betalen.

 

Ik denk aan verschillende abonnementsvormen die de doelgroep kan aangaan. In geval van problemen die we bij de doelgroep aantreffen die we (in beginsel) niet zelf kunnen oplossen denk ik de oplossing te kunnen vinden in een samenwerking met reeds bestaande services waarmee contracten kunnen worden afgesloten.

 

Om een start te kunnen maken zal een goede marketingcampagne moeten worden opgezet en uitgevoerd. De respons daarvan moet voorspelbaar zijn en daarom moet er een gedegen marktonderzoek aan ten grondslag liggen.

 

Starten met dit concept betekent namelijk direct zorgen voor voldoende capaciteit: menskracht en wagenpark, telefoonlijnen en huisvesting.

 

Nogmaals..: ik ben een communicatie-persoon en ook al ben ik al 16 jaar zzper (zelfstandige zonder personeel), ik heb van iets opzetten op deze schaal geen kaas gegeten.

 

heb ik zo IETS meer duidelijkheid verschaft???? ::)

 

groet, Arnout

Kijk voor (executive)coaching en coaching voor hoogbegaafden op http://www.2fgcoaching.nl

Link naar reactie
  • 0

Hebben we het over B2B of B2C.

Deze laatste markt lijkt vaak te vragen om een product, maar zijn niet meer thuis als het om geld gaat.

We hebben al eerder concepten op het gebied van service voorbij zien komen, met name ict, maar ook andere.

Bij veel van deze concepten kwam naar voren dat er een alternatief is dat makkelijk voorhanden is, en weinig tot niets kost.

 

Link naar reactie
  • 0

we kunnen nu lang en breed filosoferen en bedenken wat het zou kunnen zijn. Dienst verlening is een breed begrip en abonnementsvormen zijn voor allerlei zaken mogelijk. Laat ik eens voorstellen dat ik er graag eens over zou willen praten. Wie ben ik, zal je denken. iemand met wat extra tijd om handen die op dit moment een aantal startende ondernemers op diezelfde wijze helpt en op die manier een beetje nieuwe weg inslaat op mijn vakgebied.

Bedrijfs juridisch is niet mijn sterkste kant maar wannneer we praten over marketing, een concept toetsen op haalbaarheid, BP zijn en zoeken; dan ben je bij mij wel aan goede adres.

Dus mocht je eens willen brainstormen zonder gevaar voor weglopen met het concept....

groet

Marguerite

Link naar reactie
  • 0

Voor de duidelijkheid: ik heb het over B2C.

Ik denk dat de aanpak van het marktonderzoek niet indicatief moet zijn maar zou moeten kunnen leiden tot een daadwerkelijke tastbare eerste groep abonnementen. Vandaaruit zou je kunnen starten en groeien.

 

Het gegeven dat er andere (gratis) oplossingen voorhanden zijn blijkt in de praktijk vaak tegen te vallen. Het leidt zelfs vaak van de regen in de drup.

 

Het incidenteel (en vooral niet doelgroepgericht) verlenen van deze service is vaak nog veel duurder voor de client.

 

Gr. Arnout

Kijk voor (executive)coaching en coaching voor hoogbegaafden op http://www.2fgcoaching.nl

Link naar reactie
  • 0

Arnout, ik denk dat als je op zoek bent naar een business partner, je toch nog meer in detail moet treden anders denk ik dat het lastig wordt dat je juist diegene vind die jou kan helpen met advies of juist wat je wil met wie je wil samenwerken, de business partner.

 

Als het in dezelfde banche is als waarin je nu zit, visuele communicatie, zoals je op je website toont dan is dat al een begin om voor de te zoeken business partner een afweging te nemen.

 

Maar goed misschien heb je ondertussen al iemand gevonden die je kan helpen.

 

grt,

Martijn

Op zoek naar een webdesigner? - Martijn Wessels Webdesign

Link naar reactie
  • 0

Misschien heb je gelijk Martijn en misschien komt het wat spastisch over dat ik zo "geheimzinnig" over doe... het is misschien niet eens een heel erg vernieuwend plan maar ik denk wel dat het een levensvatbare formule is. Het zit in de hoek van de ICT-service en niet in visuele communicatie.

 

De partner die ik zoek is iemand die ervaring heeft in bedrijfskundige zaken (hoe zet je een bedrijf op, hoe pak je het aan vreemd vermogen te zoeken en hoe doe je een gedegen marktonderzoek...) dus die mij aanvult op dat gebied. Ik ben zelf, zoals ik al schreef, een concept-man en people-manager maar geen bedrijfskundige ofzoiets...

 

Hoe dan ook, dank voor je reactie!

Arnout

Kijk voor (executive)coaching en coaching voor hoogbegaafden op http://www.2fgcoaching.nl

Link naar reactie
  • 0

Misschien heb je gelijk Martijn en misschien komt het wat spastisch over dat ik zo "geheimzinnig" over doe... het is misschien niet eens een heel erg vernieuwend plan maar ik denk wel dat het een levensvatbare formule is. Het zit in de hoek van de ICT-service en niet in visuele communicatie.

 

De partner die ik zoek is iemand die ervaring heeft in bedrijfskundige zaken (hoe zet je een bedrijf op, hoe pak je het aan vreemd vermogen te zoeken en hoe doe je een gedegen marktonderzoek...) dus die mij aanvult op dat gebied. Ik ben zelf, zoals ik al schreef, een concept-man en people-manager maar geen bedrijfskundige ofzoiets...

 

Hoe dan ook, dank voor je reactie!

Arnout

 

ICT dienstverlening? Geen wonder dat je er niet veel over zegt. Veel ICT dienstverlening-bedrijven floppen. Als jij dus echt een succesvolle formule hebt, dan moet je daar voorzichtig mee omgaan.

 

Wel kun je ons bijvoorbeeld vertellen hoe je jezelf wil aanbieden aan consumenten, hoeveel je moet investeren, etc. Hoe meer hoe beter :)

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

Veel ICT dienstverlening-bedrijven floppen.

 

Heel veel ICT dienstverleners hebben er een dikbelegde boterham aan ;)

 

Maar Arnout, het lijkt me voor niemand mogelijk je iets zinnigs te adviseren als het niet duidelijk is waar het om gaat. Tenzij je plan uniek en nooit-eerder-vertoond is zou ik er gerust wat opener over zijn... 'ICT dienstverlenen' is net zo vaag als 'iets in de handel doen'...

Link naar reactie
  • 0

::) ehm... tsja... :-X

Maar zonder gekheid... reactie op voorgaande -->

Hoeveel er moet worden geinvesteerd... is dat werkelijk een issue? Het lijkt me niet... niet per se om te begrijpen wat ik zoek... bovendien... juist omdat ik al dat soort zaken niet zo goed kan overzien wil ik er eens met iemand over praten... toetsen... snappie.....?

 

Ik ga even niet nog meer loslaten dan in mijn eerdere posts... :-\ sorry...

 

Groet, Arnout.

Kijk voor (executive)coaching en coaching voor hoogbegaafden op http://www.2fgcoaching.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet precies waar je zo'n post als de mijne kwijt moet. Hij is bovendien al eerder door een beheerder verplaats dus dat - ie nu hier staat is niet mijn keuze maar dat ter zijde... Ik zoek nog even verder...ik vind persoonlijk mijn eerdere posts niet zo heel erg vaag...

Groet, Arnout

Kijk voor (executive)coaching en coaching voor hoogbegaafden op http://www.2fgcoaching.nl

Link naar reactie
  • 0

Even kort door de bocht zoek je iemand :

1 die een investeerder gaat zoeken of zelf is

2 die marktonderzoek doet

3 die helpt met de bedrijfskundig/juridische kant

 

De eisen die je stelt zijn ongewoon hoog.

Terwijl wat je aanbied slechts een idee is.

Je zult in je iegen netwerk moeten zoeken naar iemand die je vertrouwt en deze inspanning met jou aan wil gaan.

Link naar reactie
  • 0

Hi Arnout,

 

Moeilijk is dat he? Wat geef je prijs? Wat niet?

 

Vertrouwen is moerlijk. Ik heb er ook een aantal jaar over gedaan om een ring van vertrouwen op te bouwen (en ben vorig jaar toch nog op mijn plaat gegaan :'( )

 

Ik denk dat het handig is om bijvoorbeeld Nils de Witte (ook op HL) en anders via Nebib.nl te contacten. Is een good guy. HIj heeft me net een tip gegeven waar ik veel aan had!

 

Succes ermee!

 

PS Via Marketingforum.nl kun je ook veel weters vinden die je wellicht direkt(er) kunnen helpen?

met een ondernemende groet,

 

edgar neo

 

e: edgarneo@gmail.com

t: +31 (0)84-003 08 63

Link naar reactie
  • 0

Beste Arnout,

je idee is leuk, maar vergelijkbare ideeen zijn hier al veel besproken. Gebruik de zoekfunctie maar eens.

 

Naar mijn idee is het idee amper levensvatbaar, en zeker niet uniek. er zijn velen die een vergelijkbaar concept als idee hebben en soms zelfs opgestart. Het valt of staat natuurlijk met de vraag of je aannames realistisch zijn.

 

Ik vrees dat de markt weerbarstiger is dan in jouw aannames. Het hoge volume abonnementen zal je denk ik moeilijk halen, mede gegeven het feit dat er altijd wel 'neefjes' etc. te vinden zijn.

 

In je plan stel je 'dat er geen concurrenten zijn'. Helaas, dat bestaat niet. Volgens mij zijn er juist heel veel.

 

Praat maar eens met computerwinkels in de buurt en kijk hoe zij reageren. Wellicht kan je een samenwerking met ze opstarten.

 

ik hoop dat je hiermee een boterham kan verdienen. Gegeven de tarieven die je stelt, vrees ik echter dat het geen belegde boterham kan worden.

 

Ondernemen is: een kans zien, er over nadenken en dan doen!

Als je te veel twijfelt, niet doen en gewoon een nieuw idee uitwerken

 

succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Zoals je kan zien is mijn idee van februari 2005... Inmiddels kan ik jullie meedelen dat er een aantal grote bedrijven (ketens) mijn idee ten uitvoer hebben gebracht. De reactie die ik hier op het forum op mijn idee kreeg was nogal negatief, het zou niet rendabel of levensvatbaar zijn en er zouden al meer van dergelijke ideeën onmogelijk zijn gebleken. Dat heeft er mede toe bijgedragen dat ik met mijn idee niet verder ben gegaan.

 

Blijkbaar zien de partijen die het nu aan de consument aanbieden dit anders... jammer maar helaas voor mij, ik zie mijzelf er niet toe in staat met hen te gaan concurreren.

 

Waarom plaats ik dit bericht?

Omdat ik er van heb geleerd dat: Als je denkt dat je een goed idee hebt, je er ook echt in gelooft, je de juiste partijen moet gaan zoeken om het toch uit te voeren en je niet al te snel moet laten beïnvloeden door mensen om je heen die zeggen dat het niet haalbaar is. Ik hoop dat ik met deze reactie anderen kan stimuleren om hun goede idee waar ze in geloven door te zetten!

 

Groet,

Arnout Mostert

 

 

Kijk voor (executive)coaching en coaching voor hoogbegaafden op http://www.2fgcoaching.nl

Link naar reactie
  • 0

De reactie die ik hier op het forum op mijn idee kreeg was nogal negatief, het zou niet rendabel of levensvatbaar zijn en er zouden al meer van dergelijke ideeën onmogelijk zijn gebleken. Dat heeft er mede toe bijgedragen dat ik met mijn idee niet verder ben gegaan.

 

Je moet je eigen mening ook nooi baseren op één (forum)reactie. Hoewel VentureCapitalCoach ongetwijfeld serieus naar je plan heeft gekeken en een goede mening heeft, kunnen anderen er heel anders over denken. :)

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard is de beslissing niet verder te gaan met het plan niet genomen op basis van één reactie hier op het forum.

 

Ik wilde alleen nog even laten weten dat mijn idee nu is uitgevoerd door een paar grote marktpartijen en dat het uiteindelijk dus een levensvatbaar plan had kunnen zijn: als leerschool voor anderen.

 

Groet,

Arnout

Kijk voor (executive)coaching en coaching voor hoogbegaafden op http://www.2fgcoaching.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.