• 0

Geen BBZ toegewezen, maar toch webshop in de lucht willen gooien!!??

Beste mensen,

 

Na een spannende maar toch iets wat teleurstellende zoektocht (op het web, hier op het forum) naar een antwoord op mijn vraag, waag ook ik een leap of faith poging om mijn vraag te plaatsen hier op het forum, met de hoop dat ik wellicht een antwoord kan krijgen van toegevoegde waarde.

 

Allereerst zal ik mijn huidige situatie zo kort maar duidelijk mogelijk proberen uit te leggen:

 

Op het moment ontvang ik een WWb uitkering en heb ik (hoge) schulden. Inmiddels ben ik +/- 12 maanden bezig geweest met het opstarten van een eigen onderneming / webshop (middels dropshipping ;) :P) niche gerelateerd natuurlijk. Onder bezig zijn, moeten we verstaan: Solliciteren (wat niks opleverd), onderzoeken doen, naam verzinnen, slogan enz enz, contact opnemen met bedrijven in het buitenland, email sturen (vragen naar mogelijkheden), in contact blijven met bedrijven, nog meer emails sturen, over en weer vragen beantwoorden, na het akkoord van twee bedrijven testjes uitvoeren middels de wel bekende veiling sites, marketing via social media opgestart en onderhouden, website ingericht, contact opnemen met mijn WWB contact persoon en gesprek gevoerd. En nu komt het!! Na dit alles gedaan te hebben en het te hebben voorgelegd aan mijn contact persoon heeft zij mij het volgende medegedeeld: Meneer H, ik vind het hartstikke goed dat u naar oplossingen blijft zoeken en ook telkens eigen initiatief toont om uit uw situatie te komen, maar helaas voor u heeft u schulden (hoge) en kunt u niet in aanmerking komen voor een BBZ en nog iets maar daar weet ik de naam nu even niet van, en natuurlijk zie ik u liever uw onderneming starten en gun ik u dat ook, maar besef dat mocht u die stap toch doorzetten zonder BBZ of ons hulp, dus buiten ons om en komen wij daar achter dan zijn we helaas genoodzaakt uw uitkering per direct te stoppen omdat u als ondernemer bezig bent. Dat houd dus in dat als ik mij inschrijf bij de KVK, BTW nummer krijgt en geld zou ontvangen op een rekening, zij daar achter zullen komen, en laat het nou net zo zijn dat ik nog niet voldoende verdien om mijn vaste lasten te betalen, dan ben ik wel mooi die ene Jan met de korte achternaam. Overigens vind ik het wel dubbel, want je toont goodwil en je doet je best om uit een situatie te komen, maar tergelijkertijd word je er ook van weerhouden, vreemd en jammer. (toch wel langer geworden dan ik had verwacht ;D)

 

Maar goed, nu mijn vraag:

 

Hoe kan ik alsnog mijn webshop opstarten (in de lucht gooien) zonder dat ik het risico loopt dat mijn uitkering word gestopt voordat ik een degelijke bedrag verdient? Overigens is het niet zo dat ik verwacht dat ik miljoenen zal gaan maken :P, het is wel een streven ghehehe, maar op dit moment niet reeel. Al verdien ik een kleine zakcentje dan is dat mooi meegenomen en zal ik overschakelen naar plan B en dat is doorgaan met het webshop, maar ook doorgaan naar het zoeken naar een baan! Dus daarnaast gewoon werken als dat nodig is. Maar dit is echt iets wat ik wil doen, anders zal ik me altijd afvragen van wat als....

 

Graag serieuse antwoorden SVP en mocht het zo zijn dat u wel wat maniertjes weet maar dat niet in deze forum wil of kan zetten PM mij dan.

 

Bij voorbaat dank,

jayha

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Zolang je anoniem bent, mag ik misschien best vragen hoe hoog jouw vaste lasten en schulden (aflossingen/betalingsregelingen) zijn en hoeveel je nu aan de onderneming kunt onttrekken. Schets de verhoudingen eens...

 

...bij oplossingen hoort een geschat financieel plaatje.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik bedoel het niet lullig, maar heb jij adhd?

En een dadendrang die niet altijd even doordacht is?

Hoe ben je zo in de (hoge) schulden-situatie beland? Hoef ik geen antwoord op, maar ik zou zeggen, bezint eer ge bezint en voor je probeert het systeem te omzeilen en zo op een "handige" manier uit de penarie te komen.

Heel veel mensen zitten nu in de prut te prutten, wat ze uiteraard niet bevalt. (Mensen met een goede baan hadden die niet meer aan de bak komen, ondernemers die aan de grond geraakt zijn, mensen die in goede tijden hun creditcard hebben leeggetrokken en nu duizenden euro's schuld met mini-bedragen aan het aflossen zijn, zelfstandigen die minder verdienen dan bijstandsniveau en met 1 euro naar de winkel moeten om eten te halen)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.