• 0

adresboek in Acces?

Ik zoek een handige manier om alle adressen van relaties bij te houden... alle adressen op etiketten printen, adressen in overzicht bekijken en bij adressen aantekeningen maken over het contact... dat soort dingen.

 

Volgens mij moet dit in Access aardigte doen zijn, maar ben zelf niet zo vaardig dat ik dat zelf voor elkaar krijg (kan goochelen met andere software, maar Acces=Abacadabra ???). Heeft iemand hier ervaring mee en misschien zelfs een format voor? Is andere software hier beter geschikt voor?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Werk al 10 jaar met access. Ideaal. beheer 15000 adressen, met profielen, orders, facturen, agenda, alles wat je wil. Het kost je een weekendjes anklooien, maar dan heb je het aardig in de vingers. Al onze correspondentie is database gestuurd. Ik heb in 10 jaar al geen brief getyped :D

 

Misschien zijn er inmiddels betere applicaties, maar iedere idioot kan met access aan het werk.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Met wat knutselen kun je inderdaad heel wat bereiken in Access. Heeft het programma echter niet jouw logica dan is het misschien verloren tijd.

 

Perfectview is vrij gebruikersvriendelijk. Davilex heeft software in deze categorie maar ook daarvoor geldt dat het voor de een heel logisch is opgebouwd maar dat de ander het het stomste programma ooit vindt.

 

VrGr

Het is geen topprestatie om nooit te vallen, maar om na het vallen weer op te staan.

Link naar reactie
  • 0

Access is meer een database dan iets anders eigenlijk. Uiteraard kun je er prima adressenbestanden en dergelijken in bijhouden, maar dat is geen out-of-the-box functionaliteit (al zitten er voorbeelden genoeg bij).

 

Je zult dus zelf wat moeten spelen met aanmaken van tabellen, koppelingen, views etc... gelukkig zitten er tamelijk duidelijke tools bij om de structuur te beheren, dus je hoeft er geen database-kenner voor te zijn om iets moois te maken.

Link naar reactie
  • 0

:) Als het om eenvoudige, goed werkende software gaat, dan zou ik beginnen met het programma FileMaker Pro ( www.filemaker.com ), en de dertig dagen versie downloaden om te kijken of het iets voor je is.

 

"Maybe fun is just fragments of existence with better packaging?"

 

-Steve Jobs, Pirates of Silicon Valley

Link naar reactie
  • 0
Ik zoek een handige manier om alle adressen van relaties bij te houden... alle adressen op etiketten printen, adressen in overzicht bekijken en bij adressen aantekeningen maken over het contact... dat soort dingen.

 

Klinkt naar mijn idee als een omschrijving van een simpel CRM, daar zijn er genoeg van te vinden op internet.

Contacten bijhouden kun je trouwens zelfs in Microsoft Outlook (Niet Microsoft Outlook Express). Ik werk met versie 2003. Voor wat basic relatieonderhoud zou je dat misschien een moeten gaan ontdekken. Je kunt er ook bestanden aan koppelen e.d. In ieder geval de moeite waard om je even in te verdiepen. (Verder zijn de gegevens als contactpersonen te delen over een geheel bedrijfsnetwerk via bijv. Microsoft Exchange Server, maar daar moet je wel een besturingssysteem als NT of XP Prof voor installeren)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb pasgeleden een adresboek gemaakt in Access met als doel dat handmatige boekje welke op het laatst zo'n rotzooi wordt te vervangen.

Verder kan hieruit blaadjes per letter worden geprint, zodat je toch altijd een fysiek boekje kunt samenstellen in A5 formaat. Het programma kan natuurlijk adresetiketten printen en kan uitwisselen met excel en word.

Mocht je interresse hebben dan kan ik je wel een voorbeeld mailen.

 

Groeten

Bert

 

 

Groeten

Bert

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.