• 0

Wat vinden jullie van mijn RAW&FRUTAS | Juice detox service in Maastricht

Omschrijving van je concept:

Ik heb de volgende website gemaakt: http://rawandfrutas.nl/

Deze is nu operationeel en de eerste sales zijn binnen.

Graag hoor ik jullie feedback op de website en het concept.

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Website opgezet en logestiek opgezet in samenwerking met horeca uitzend buraou Service Royal: http://serviceroyal.nl/

 

Dit om personeels kosten laag te houden.

Er zijn een aantal mensen vast in dienst als deze niks te doen hebben persen ze sapjes.

 

Daarnaast werken we samen met een expert op juice detox gebied die de receptuur heeft samengesteld.

http://www.leny-mathiz.nl/

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik juice detoxing voor iedereen mogelijk maken om een juice detox te doen zonder al te veel gedoe rommel en aparatuur.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Wij vrieze de juices niet in maar bezorgen ze vers bij de mensen aanhuis ... het probleem hierbij is dat ons service gegied vrij klein is. Dit willen we uitbreiden door partners te zoeken ... bv mensen met een groeten winkel?

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop dan ik een krietiesche blik op mijn website krijg en dat mensen mijn concept aanvallen en de zwakken punten sinaleren.

 

 

Digital Marketing http://agency.eoi.digital/ | Digital Transformation https://transform.eoi.digital/

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Er staan taalfouten, schrijffouten en ontbrekende afbeeldingen op de site. Deze ga ik niet noemen; de site is duidelijk nog niet af en ik ga ervan uit dat je deze fouten zelf al hebt gezien en gaat oplossen.

 

Ik zie dat je jezelf als referentie op de voorpagina noemt. Dat komt op mij niet helemaal zuiver over. Sowieso vind ik b2c-bedrijven die met tevreden klanten schermen wat ongeloofwaardig overkomen. Het klinkt alsof je niks over je product kunt zeggen en daarnaast: hoe weet een bezoeker dat je de recensies niet allemaal uit je duim hebt gezogen? Maar misschien dat jouw doelgroep hier juist heel gevoelig voor is; ik ben zelf geen 'wollig' type, ik zou het dus niet durven zeggen.

 

Wat je goed doet in mijn ogen is dat het hele bestelformulier alle informatie bevat die je nodig hebt om te bestellen: betaalmethodes en bezorginformatie. Mocht je hier ooit een meerpaginaformulier van maken, overweeg dan dergelijke informatie ook buiten het bestelproces op de site op te nemen (zoals je nu al met de verzendkosten doet - goed!). Niets is zo irritant als halverwege het bestelproces erachter komen dat de winkel niet bij jou bezorgt of nog allerlei kosten bovenop de prijs stopt.

 

Waar het hierbij overigens misgaat, is dat de bestelkosten op "gratis" blijven staan, ook al vul ik een postcode en plaatsnaam in die duidelijk niet Maastricht zijn. Ik heb Javascript aanstaan, dus je zou dat infovak live kunnen aanpassen. Zolang je nog niet weet waar de klant zit, zou je daar niet moeten vermelden dat de levering gratis is. Je zou er zo lang ook kunnen vermelden: "gratis voor bewoners van Maastricht".

 

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Er staan taalfouten, schrijffouten en ontbrekende afbeeldingen op de site. Deze ga ik niet noemen; de site is duidelijk nog niet af en ik ga ervan uit dat je deze fouten zelf al hebt gezien en gaat oplossen.

 

Bedankt voor de goede feedback.

Top!

 

Zou je kunnen zeggen waar je afbeeldingen mist?

De taalfouten daar wordt nu naar gekeken ik heb niet zo een taal knobbel.

 

Ik zalhet bestel formulier idd aanpassen.

Zie mijn andere topic ... er is duidelijk vraag naar alleen logestiek zeer lastig ...

En lastig schaalbaar.

Digital Marketing http://agency.eoi.digital/ | Digital Transformation https://transform.eoi.digital/

Link naar reactie
  • 0

Aardige handelsnaam om te beginnen. Wat mij op dit moment wel stoort is de slordige introductie van een high-end product/dienst. Daar is geen excuus voor. Hetzelfde geldt in mindere mate voor de combinatie van Engels/Nederlands. Ik zou liever koudgeperst, ontgiftend sap of het volledige Engelstalige equivalent lezen. Kun je ook afhalen voor het werk of rond lunchtijd? Pick-up or delivery service naar behoefte wordt het dan.

 

Om een verkoop te 'triggeren' zou ik me kunnen voorstellen, dat klanten willen bellen voor meer informatie of kunnen lezen over de inhoud van wat je zelf 'de sapjes' noemt. M.a.w. de kern waar het inhoudelijk om draait, ontbreekt vooralsnog. De expert heeft ook geen gezicht op de site.

 

Om kopers of kuurders te activeren is het misschien een idee om per kalendermaand of per week een combinatie van recepten te publiceren. Zolang je geen verhoudingen noemt, blijf receptuur min of meer geheim. Toch?

 

Een kuur (met diverse aflevermomenten) verkoopt lastiger dan losse sappen, wat is bedrijfseconomisch interessanter?

 

Investeer als idee in een bakfiets met reclame...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Als ik onderaan de site op "Bestel" klik kom ik op een pagina waar onder de tekst "Wat kan ik verwachten?" een groot wit blok staat waar waarschijnlijk een plaatje hoort (Vista/Firefox).

 

Klik ik op "voordelen ..." dan krijg ik een page-not-found melding.

 

En heb je geen leveringsvoorwaarden die ik kan inzien en moet accepteren? En een KvK nummer?

Link naar reactie
  • 0

Wat hierboven ook al gezegd wordt..met dergelijk taalgebruik gaat geen enkel weldenkende klant bij je bestellen. Ook ik vind de 'getuigenis' op de eerste pagina totaal ongeloofwaardig en gefabriceerd.

 

Verder breek je diverse wettelijke eisen, zoals een SSL verbinding bij checkout, algemene voorwaarden, en contact gegevens van het bedrijf inclusief KvK.

 

Je site is erg lanzaam, misschien verstandig om ook te investeren in een betere webserver (in Nederland) en direct je caching te optimaliseren.

 

Maar huur eerst iemand in die je teksten verbeterd of ga samenwerken met iemand die daarin geinteresseerd is. Succes.

Link naar reactie
  • 0

Verder breek je diverse wettelijke eisen, zoals een SSL verbinding bij checkout, algemene voorwaarden, en contact gegevens van het bedrijf inclusief KvK.

 

Ter aanvulling hierop, je bent (als ik het me goed herinner) niet verplicht algemene voorwaarden te hebben, maar als je ze hebt en je wilt ze laten gelden, dan moet je ze op een bepaalde manier aanbieden. Ook spreekt de wet nergens over SSL, maar over "passende technische en organisatorische maatregelen" die je moet treffen als je met persoonsgegevens werkt. In de praktijk komt dat neer op SSL.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

ziet er best leuk uit, maar toch een kanttekening op het gebied van wetgeving...

wel eens van de claimsverordening en van de EFSA gehoord?

bedenk goed dat de boete op een 'medische claim' per direct 30.000 euro is!!

termen als 'bloeddruk verlagend' en 'anti-kanker' zijn echt levensgevaarlijk.... :-\

 

ook 'kan men onder andere het gezichtsvermogen herstellen ' of 'Deze voedingsvezel zorgt voor een verlaging van de cholesterol' zijn claims, je site wemelt hiervan...

ik ken de regels ook niet woordelijk, begin eens bij de KOAG/KAG

 

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 1

Dat kan inderdaad wel een serieus probleem worden.

 

Medische claims zijn in principe verboden tenzij toegestaan - wat zoveel wil zeggen dat je ze niet mag maken als ze onbewezen zijn en je ze zelf ook niet hard kunt bewijzen.

 

Voor iets als

 

"Om gezond en vitaal te blijven, is het belangrijk om uw lichaam regelmatig te reinigen."

 

is dat al uiterst dubieus. Zonder context kun je er nog in lezen dat het wellicht een goed idee is om zo nu en dan een douche te nemen of je handen te wassen, waar wellicht nog wel wat voor te zeggen is. Maar als de volgende zin

 

"Dit doet u bijvoorbeeld met behulp van een detox."

 

is, dan impliceer je opeens heel iets anders. Op dat moment moet je feitelijk al kunnen bewijzen dat een dergelijke 'detox' wetenschappelijk bewezen zorgt voor een langer behoud van gezondheind en vitaliteit.

 

De vraag is of iemand je erop zal aanpakken. De kans dat dat actief gebeurd is niet zo heel groot, maar als er een klant gaat klagen bij de nvwa die zich ondanks de behandeling niet gezonder of vitaler voelt heb je mogelijk wel een serieus probleem. Gezien dit soort dingen over het algemeen wel veel geld kosten maar geen gezondheidswinst opleveren zou ik het risico van zo'n klacht niet uitsluiten. Daarnaast zijn er mensen de strijden tegen kwakzalverij en dergelijke die zoiets kunnen voorleggen aan instanties zonder zelf het product echt te proberen.

Link naar reactie
  • 0
Medische claims zijn in principe verboden tenzij toegestaan - wat zoveel wil zeggen dat je ze niet mag maken als ze onbewezen zijn en je ze zelf ook niet hard kunt bewijzen.

 

Als ik Arnoud Engelfriet mag geloven, heeft het niet zoveel met bewezen of onbewezen claims te maken, maar met reclame maken.

 

Als ik in het wetsartikel kijk, is er wel een categorie geneesmiddelen die wel aangeprezen mag worden, maar dat mag de TS zelf uitzoeken.

 

Lees ook de commentaren van dat blog, want daarin wordt nog het een en ander verduidelijkt.

 

Daarnaast zijn er mensen de strijden tegen kwakzalverij en dergelijke die zoiets kunnen voorleggen aan instanties zonder zelf het product echt te proberen.

 

Bijvoorbeeld de Vereniging tegen de Kwakzalverij en de Stichting Skepsis die in 2007 een rechtszaak startten tegen het OM, omdat de laatste weigerde de artsen en het medium te vervolgen die Sylvia Millecam meenden te hebben bijgestaan in haar strijd tegen kanker. De vereniging en de stichting wonnen die zaak, waarna de kwakzalvers alsnog werden vervolgd.

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Gezien TS de producten verkoopt lijkt me dat alles wat hij daarover op zn website zegt gezien zal worden in de context van reclame.

 

Een zaak waarbij een dode viel is natuurlijk heel iets anders dan domweg een product verkopen waarvan de werkzaamheid niet vast staat (maar de schadelijkheid vermoeddelijk ook niet). Strafrechtelijk zie ik er niet zo snel een probleem in, maar het zou mogelijk wel te markeren zijn als oneerlijke handelspraktijk of iets dergelijks, waarvoor de boetes nog wel eens (veel) duurder kunnen uitpakken dan die voor een misdrijf als mishandeling (mocht er iemand schade overhouden als gevolg van het product).

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de feedback.

Heb al een copyrichter die mee kijkt maar moet zo te horen een andere zoeken.

Neem dit mee in toekomstige projecte bedankt.

 

Ik wil absolut niet zeggen dat een juice detox kanker geneest of dat een juice detox je opeens helemaal gezond maakt ... Wel beschrijf ik bepaalde functies van ingeredienten die ik in een sap verwerk. Deze functies zuig ik niet zo maar uit men duim maar hiervoor raadpleeg ik men bronnen. Als er iets staat wat totaal niet klopt of onzin is dan hoor ik dat graag ...

Digital Marketing http://agency.eoi.digital/ | Digital Transformation https://transform.eoi.digital/

Link naar reactie
  • 0
Heb al een copyrichter die mee kijkt maar moet zo te horen een andere zoeken.

Neem dit mee in toekomstige projecte bedankt

Dat is een interessante observatie. Je zou je copywriter namelijk ook kunnen vragen of hij/zij samen met jou wil meegroeien van keyword stuffing naar content creation en content curation. Het antwoord is hoogstwaarschijnlijk een volmondig "Ja!" dus doe daar wat mee.
Link naar reactie
  • 0

Ik wil absolut niet zeggen dat een juice detox kanker geneest ...

 

Waarom zeg je het dan wel?

 

http://rawandfrutas.nl/category/selderijsap/

 

Anti-kanker detox met selderijsap

Optimaal detoxen met selderijsap In selderij zitten heel veel gezonde voedingsstoffen, zoals calcium, magnesium, foliumzuur en kalium. Ook beschikt deze groentesoort over vezels en de vitamines A, B, C en K. Gezamenlijk zorgen deze voedingstoffen er onder andere voor dat kankercellen zich niet kunnen ontwikkelen en dat ontstekingen worden bestreden.

 

Niet dat je de enige bent die dergelijke claims maakt, maar als verkoper van het product mag het gewoon niet.

Link naar reactie
  • 0
Ik wil absolut niet zeggen dat een juice detox kanker geneest of dat een juice detox je opeens helemaal gezond maakt ...
Inderdaad staat dat wel op je site. Hopelijk haal de die onzin per direct van je site. Misschien heb je in je omgeving nog weinig mensen aan kanker zien sterven en besef je niet hoe kwetsend het vespreiden van dit soort kwakzalverij is.

 

Wel beschrijf ik bepaalde functies van ingeredienten die ik in een sap verwerk. Deze functies zuig ik niet zo maar uit men duim maar hiervoor raadpleeg ik men bronnen.
Waarom verwijs je in je teksten niet naar die bronnen?

 

Als er iets staat wat totaal niet klopt of onzin is dan hoor ik dat graag ...
Bij deze dan nog meer ononderbouwde onzin van je site:
Een juice detox zorgt er namelijk voor dat het lichaam wordt ontgift en gereinigd. Het immuunsysteem krijgt een boost en gezondheidskwaaltjes verdwijnen.
Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de feedback.

Heb al een copyrichter die mee kijkt maar moet zo te horen een andere zoeken.

Neem dit mee in toekomstige projecte bedankt.

 

Ik wil absolut niet zeggen dat een juice detox kanker geneest of dat een juice detox je opeens helemaal gezond maakt ... Wel beschrijf ik bepaalde functies van ingeredienten die ik in een sap verwerk. Deze functies zuig ik niet zo maar uit men duim maar hiervoor raadpleeg ik men bronnen. Als er iets staat wat totaal niet klopt of onzin is dan hoor ik dat graag ...

ik geloof dat je inderdaad een andere moet zoeken, of hij moet zich gaan inlezen in de claimsverordening...

 

ik weet ook dat juices invloed hebben op kanker en andere ziektes (dat is zeker geen onzin Mmint!), maar dat mag je gewoon op geen enkele manier aan producten verbinden.

 

en Benm, het gaat niet om wel of niet strafrechtelijk vervolgen, dat is bij mijn weten nog niet voorgekomen in de branche, maar met een medische claim overtreedt je de claimsverordening en die boetes kunnen al oplopen tot 30K. (monsterlijk stuk wetgeving overigens, maar dat is een ander verhaal)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 1

ik weet ook dat juices invloed hebben op kanker en andere ziektes (dat is zeker geen onzin Mmint!)

Op z'n site staat dat de sapjes zorgen "dat kankercellen zich niet kunnen ontwikkelen" en dat "gezondheidskwaaltjes verdwijnen". Dat is niet alleen onbewezen onzin, maar ook kwetsend, misleidend en gevaarlijk! Dergelijke kwakzalverij is niet voor niets verboden. Onmiddelijk verwijderen dus!

 

En vind jij het geen onzin, dan mag je dat best vinden, maar leg mij maar eens uit hoe een sapje de deling en groei van kankercellen kan doen stoppen (zonder gevaar voor gezonde cellen) of hoe het bijvoorbeeld een chronische hernia kan laten verdwijnen. Graag met link naar onderzoeksresultaten...

 

@Amadeo: Waarom heb je eigenlijk gekozen voor een dergelijke benadering? Waarom niet voor bewezen kwalificaties met bronvermelding? Over het belang van juiste voedingstoffen voor de groei en algemene gezondheid is iedereen het wél eens. Je verkoopt vast gezonde sapjes waar genoeg mensen in geïnteresseerd zijn. Waarom wil je dan ook nog verdienen aan het geven van valse hoop en misinformatie aan kankerpatienten en ongeneeslijk zieken? Dat is toch niet nodig?

 

Nog eentje:

Door het drinken van spinaziesap, kan men onder andere het gezichtsvermogen herstellen
Heb je een link naar het betreffende onderzoek? Ik heb min zeven en sinds een tijd ook een leesbril, en wil daar graag van af. Hoe gaat spinaziesap de vorm van mijn ogen verbeteren?

 

Edit: hoe meer ik lees hoe meer onzin ik tegenkom:

Onze cellen observeren voortdurend onze gedachten en passen zich hierop aan.
De wrat op mijn vinger weet wat ik van je teksten vindt? Als dat maar goed gaat...

 

Wist u ook, dat wanneer u 3 dagen lang alleen sappen nuttigt, het immuunsysteem gereset wordt!
Hmm.. dus na drie dagen heb ik geen witte bloedcellen meer? Lijkt mij niet gezond. Leer eens wat meer over het immuunsysteem.
Link naar reactie
  • 0

Je kunt niet ontkennen dat kanker en voeding aan elkaar gerelateerd zijn, ik heb helemaal geen trek in om daar ingewikkelde onderzoeken bij te halen aangezien dat meestal toch nietszeggende geïsoleerde studies zijn, dat mag je zelf gaan googelen.

 

ik ga hier geen verdere inhoudelijke discussie aan over het wel of niet van gezondheid en de invloed van voeding, het gaat mij erom dat de relatie er wel degelijk is, maar dat je dat niet zomaar aan producten mag verbinden.

Om die reden heeft de EFSA ook de claimsverordening ingesteld en daar zal TS zich ook aan moeten houden.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Beste Amadeo,

 

Een kleine aanvulling op de punten die hierboven al genoemd zijn. Ik zie dat je gebruik maakt van een thema op wordpress. Helemaal prima natuurlijk, maar zorg er wel voor dat de standaard "knoppen" in het thema allemaal ingesteld zijn. VB: Onderop de pagina's zijn er pictogrammen geplaatst welke naar social media verwijzen. Stel deze allemaal even in. De link naar het Google+ account werkt in ieder geval niet.

 

Groeten,

Mod edit: verwijzing naar eigen website uit berichttekst verwijderd

Jouw Sport Deal.nl - Jouw Sport Deal.nl

 

Elke dag een geweldige nieuwe sportaanbieding online!

Link naar reactie
  • 0

Je kunt niet ontkennen dat kanker en voeding aan elkaar gerelateerd zijn, ik heb helemaal geen trek in om daar ingewikkelde onderzoeken bij te halen aangezien dat meestal toch nietszeggende geïsoleerde studies zijn, dat mag je zelf gaan googelen.

 

De relatie ligt vaak en bijna uitsluitend bij de oorzaak van kanker, niet bij de bestrijding. Als A. Vogel al moet stoppen met reclame-uitingen tegen neusverkoudheid en al dat soort zaken, dan lijken de beschrijvingen van TS al helemaal uit den boze.

 

Wat de website betreft, struikel ik iets te veel over de taal. "WAAROM IS EEN JUICE DETOX?" Als ik dan ook nog eens een Twitter-feed voorbij zie huppelen met alleen maar foutieve teksten, dan houdt het voor mij op.

 

Al laat je het even door je buurjongen doen, los het zsm op, want dit kost je al tig klanten.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je kunt niet ontkennen dat kanker en voeding aan elkaar gerelateerd zijn, ik heb helemaal geen trek in om daar ingewikkelde onderzoeken bij te halen aangezien dat meestal toch nietszeggende geïsoleerde studies zijn, dat mag je zelf gaan googelen.

 

Zie bijvoorbeeld: http://freethoughtblogs.com/pharyngula/2015/03/28/does-this-cause-cancer/

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.