• 0

Zoeken in adres-balk

Sinds kort krijg ik als ik in mijn browser adresbalk iets intyp wat niet klopt, niet meer de standaard msn-search (terwijl die wel bij zoekinstellingen aanstaat ?!) maar ga ik naar een pagina:

http://vv3.i1.topx.cc/index.php?aid=20038

En spy-bot waarschuwt me dan tevens dat ik coolWWWsearch wil downloaden... >:(

 

Hoe krijg ik dit weg? ik ben geen computer-expert en Ad-Aware en Spy-bot en HijackThis kunnen ook niets vinden....

 

Help... :-\

Egbert Punter

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ben je geen pc wizard of een leek..? In het eerste geval kan je dit proberen:

 

ga naar START > UITVOEREN

typ daarin REGEDIT

 

je komt nu in een programma waarmee je in het register van windows kan gaan klooien.

 

kies bij menu BESTAND voor EXPORTEREN en geef het bestand dat je wilt opslaan een naam en sla het ergens op waar je het wel weer weet terug te vinden.

 

je hebt nu van je register een back up gemaakt, mocht je nu een foutje maken dan kan je dit altijd weer importeren en dan is alles weer bij het oude.

 

kies menu BEWERKEN > ZOEKEN

typ in het vakje "coolWWWsearch"

vink de drie opties aan

 

klik oke

 

windows is bezig met het doorzoeken van het register

Dat kan wel even duren

 

Vindt windows niets dan weet ik het ook niet meer

Vind windows wel iets dan opent zich de key waarin je zoekstring zich bevindt, in jou geval "coolWWWsearch"

 

delete de gehele sleutel, dat kan echt geen kwaad.

 

zoek verder en delete alle sleutels waarin deze tekst staat

 

sluit regedit af

 

start opnieuw op en kijk of je probleem is verholpen.

 

Ik heb met deze methode regelmatig hardnekkige spyware verwijderd.

 

succes,

Arnout

Kijk voor (executive)coaching en coaching voor hoogbegaafden op http://www.2fgcoaching.nl

Link naar reactie
  • 0

bedoel je met ad-aware http://www.lavasoft.de/ ? zo nee, download die, die vind echt alles. zo ja, kijk naar de instellingen en stel in dat ie echt ALLES moet scannen. tot dusver kon die het altijd oplossen. en kijk ook of je het al heb ge-update.

 

Nou dat valt reuze mee. Ad-aware is heel goed, maar verslaat lang niet alle adware. Er zijn regelmatig hardnekkige gevallen, die gewoon NIET te verwijderen zijn.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Hoi 2thepoint / Egbert,

 

Ik gebruik al lange tijd "Spybot Search and Destroy". Bevalt me erg goed. Je kunt het gratis dl-en @

http://www.safer-networking.org/en/home/index.html.

 

Heb ooit in de Telegraaf een artikel gelezen over een Nederlander die anti-spyware software heeft ontwikkeld. Heb het nog niet geprobeerd maar je kunt het gratis dl-en @ www.hitmanpro.nl.

 

De oplossing van Arnout is absoluut niet aan te raden: een foutje en je hebt grote kans dat je je PC niet meer kunt opstarten etc. Microsoft geeft de volgende waarschuwing:

 

Note: it is always a good idea to backup your registry before making any changes to it. It can be intimidating to a new user, and there is always the possibility of changing or deleting a critical setting causing you to have to reinstall the whole operating system. It's much better to be safe than sorry!

 

Succes ermee!

 

Ties

Link naar reactie
  • 0

Wellicht kun je ook eens het anti-spyware tool van microsoft zelf proberen? Het is nog beta, maar ik hoor positieve ervaringen van veel gebruikers. Gratis download hier

 

Ik ga hierin mee. MSAS vindt een hele lijst lelijke dingen daar waar Ad-Aware alleen maar een paar tracking cookies weet op te sporen. Echt eng wat die allemaal wist te vinden.

Link naar reactie
  • 0

Het klopt wat Ties zegt, het in register klooien is link maar daarom had ik in mijn "handleiding" ook eerst een back-up van het register laten maken zoals MS dat aanraadt. Als je strikt zoekt naar een string en die verwijdert kán er echt niets fout gaan... heb ik al vaak gedaan en sommige zaken haalt geen enkel programma uit je register aan spy-troep... Dan is dit toch uiteindelijk de laatste mogelijkheid.

 

groet, Arnout

Kijk voor (executive)coaching en coaching voor hoogbegaafden op http://www.2fgcoaching.nl

Link naar reactie
  • 0

Waarom die programma's cookies uberhaupt als spyware aanduiden is me sowieso niet duidelijk... ik ben bang dat dat de hetze tegen cookies weer zal aanzwengelen, en dat maakt het leven van de webontwikkelaar er niet beter op ;)

 

Maar zo nu en dan schoonvegen is voor iedereen een goed idee.. ik ben zelf tamelijk voorzichtig, maar na verloop van tijd wil er toch wel eens iets meekomen dat erger is dan een cookie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.