• 0

Qshops of Webshop Keurmerk?

 

Voor mijn webshops zit ik te twijfelen tussen 2 keurmerken: Qshops of Webshop Keurmerk.

Wat zijn jullie ervaringen? Prijsverschil is behoorlijk, maar kan niet kiezen....

 

Thuiswinkel vind ik in deze fase van mijn shops te duur, zeker met meer shops. Qshops en Webshop Keurmerk zijn ook erkend door Consuwijzer. Webwinkel Keurmerk is veel goedkoper, maar niet erkend en valt om die reden af bij me.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Geen enkel keurmerk. Als je heel snel van je geld af wilt komen dan moet je een keurmerk willen. In de 5 jaar dat ik nu mijn webshops run heeft nog nooit _1 persoon_ gevraagd waar mijn keurmerk was.

 

Ik word wel af en toe benaderd door diverse aanbieders, maar ze zijn allemaal verschrikkelijk duur. Op de vraag wat ze dan voor me betekenen krijg je het standaard riedeltje dat het voor consumenten vertrouwd is en blablabla. Zorg dat je zelf je zaakjes op orde hebt, zorg dat je veel goede reviews van je klanten hebt en wijs mensen daarop als ze vragen naar je keurmerk. Er is geen betere reclame dan positieve beoordelingen van je klanten.

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0

Voor de keurmerktoko wel, ik denk voor jezelf niet. Ik weet natuurlijk niet hoeveel bezoekers niet bij mij kopen omdat ik geen keurmerklogo op mijn website heb staan, maar overal op mijn site staan links naar onafhankelijke reviewbedrijven waar bezoekers reviews van mijn klanten kunnen lezen, en die zijn echt goud waard als je je zaakjes goed op orde hebt. Nog nooit heeft iemand gevraagd bij welk keurmerk ik aangesloten was.

 

Een van de grotere keurmerkaanbieders maakte het zo bont dat ik ze aan de telefoon de huid vol gescholden heb. Ze wilden namelijk een percentage over de omzet van de gehele BV, en dus niet een percentage van de sale die via de website van de keurmerktoko kwam. Ik moest dus mijn jaarrekeningen overleggen en aan de hand van de omzet die ik gemaakt had met de gehele BV, wilden zij eventjes een percentage hebben.

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0

Keurmerken werken inderdaad conversieverhogend, maar hoeveel het er toe doet WELK keurmerk je voert is maar zeer te bezien. Een zelf verzonnen keurmerk kan vrijwel net zo goed werken, en scheelt je aanzienlijk in de kosten.

 

Iets als een thuiswinkel-keurmerk toont vooral aan dat je het geld ervoor over had, niet dat je iets specifiek goed of fout doet. Keurmerken bieden vooral schijnveiligheid aan de consument, terwijl die er in de praktijk helemaal niets aan heeft als een frauduleuze partij tijdelijk een keurmerk mag voeren - of gewoon het logo erop zet zonder toestemming.

 

Helaas zijn consumenten zich daar nauwelijks van bewust en vertrouwen op het plaatje. Voor oplichters is het nauwelijks een barriere, die betalen desnoods 1500 euro voor een legitiem thuiswinkel-keurmerk als ze daarmee een paar ton valse orders kunnen binnenhalen. Dat ze een maand later door de mand vallen maakt niet zoveel uit, de buit is dan binnen.

 

Als je wilt weten wat het effect is zou je wat A/B tests kunnen doen tussen je webshop met en zonder een compleet fictief keurmerk. Daarmee kun je zien wat het effect op conversie is zonder een of andere derde partij direct een zak geld te geven.

Link naar reactie
  • 0

Het Webshop Keurmerk werkte bij ons inderdaad conversieverhogend; we hadden de kosten er in een mum van tijd uit. Ik heb daarbij wel het vermoeden dat de toegevoegde waarde nogal afhangt van de doelgroep en het assortiment van de webwinkel.

 

Als een keurmerk bepaalde bezoekers over de streep kan trekken, zijn er kennelijk redenen waarom ze de finish zonder dat keurmerk niet halen. Dat kan betekenen dat je ergens een aankoopdrempel zou moeten wegnemen. Het effect van de "sticker" van een keurmerk op webpagina's is in dat opzicht vergelijkbaar met andere "badges", zoals het groene slotje van een SSL-verbinding en de gouden sterren van klantreviews via KiyOh en dergelijke.

 

Daarom zou ik ook eens naar WebwinkelKeur kijken: deze stichting combineert een keurmerk met klantreviews (tegen een meerprijs). Dat is voor mij een teken dat deze partij begrepen heeft hoe het werkt.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de reacties. Ik ben zelf ook overtuigd van de waarde van een keurmerk, alleen is het nu nog de vraag welke.

 

Ward, Webwinkelkeur heb ik ook gezien, die zijn ook goedkoop. Echter, niet erkend door Consumentenautoriteit (de andere 3 genoemde in deze discussie wel). Wat betreft de reviews, dat doen ze inderdaad, maar deze reviews worden niet door Google opgenomen.

 

Iemand ervaringen met Qshops en/of Webshop Keurmerk? Zijn er behoudens de prijs verschillen?

Link naar reactie
  • 0

Grappige discussie, waarom is die erkenning door ACM nu ook nog eens een criterium? En opname van beoordelingen in zoekmachines? Andersom zou je de vraag kunnen stellen (informeren), waarom de derde of vierde partij (nog) niet erkend zijn.

 

Met meedere webshops kun je jezelf ook als professionele partij met (veel) tevreden klanten presenteren met als bewijs eigen beoordelingen, referenties of een gastenboek en interactie op social media.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Thuiswinkel Waarborg en het Webshop Keurmerk onderhouden nauw contact met de Consumentenbond. De algemene voorwaarden worden bijvoorbeeld in overleg opgesteld:

 

http://www.consumentenbond.nl/test/geld-verzekering/betalen-en-sparen/online-shoppen/extra-informatie/keurmerken-webwinkels/

 

Dat kan een reden zijn om het Webshop Keurmerk te prefereren boven Qshops — als je de keuze tot die twee beperkt.

 

Daarnaast heeft het Webshop Keurmerk sinds kort (december 2014) een Europees georiënteerd zuster-keurmerk Webshop Trustmark, wat aantrekkelijk kan zijn als je ook in België en Duitsland wilt verkopen.

Link naar reactie
  • 0

De kosten van Thuiswinkel.org vind ik wel meevallen. Tot 50.000 euro omzet (inclusief BTW) betaal je 150 euro per jaar, tot 100.000 euro omzet is dat 500 euro, en dat loopt zo verder op. Omgerekend maximaal 1% van je omzet, meestal een stuk minder dan dat.

 

Wel vind ik Thuiswinkel.org wat agressief in hun marketing, ze willen bijvoorbeeld wel héél erg graag dat je als lid 'hun' reviewsysteem afneemt (= een reviewsysteem van een derde partij waar ze hun naam aan verbinden). Dat voelt allemaal erg commercieel aan.

Link naar reactie
  • 0

Bij Thuiswinkel en Qshops wordt je website eerst gescreend, Bij Webshop Keurmerk is dat ook zo.

 

Ik las laatst een artikel van een paar jaar geleden van Radar of Kassa ofzo. Die hadden een fake webshop opgezet en die kregen geen keurmerk van deze partijen, maar wel van een x-aantal andere partijen die dus helemaal niets checkten....

Link naar reactie
  • 0

Bij thuiswinkel.org heb ik recentelijk bij een klant gezien dat ze de shop laten scannen door een extern bedrijf op veiligheidslekken etc. Dat ik ze daar op een aantal verkeerde zaken in het rapport moest wijzen vond ik wel opvallend.

 

Dat rapport is zo te zien met 1 druk op de knop gegenereerd, dus snel verdiend voor ze.

 

Daarnaast zal een medewerker de hele shop nakijken en je wijzen op zaken die anders moeten. Meeste daarvan zijn tekstueel. Tevens is een SSL certificaat verplicht op iedere plek waar je contactgegevens laat invullen.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

De betere keurmerken kennen inderdaad een toetsing. Je krijgt het keurmerk niet als je niet aan alle criteria voldoet (en het kan je later ook ontnomen worden als je iets verandert). Aspirant-keurmerkhouders worden bij de keuring ook praktisch geholpen met verbeterpunten.

 

Bovendien moet je de algemene voorwaarden van het keurmerk hanteren. Die worden bij Thuiswinkel Waarborg en het Webshop Keurmerk opgesteld in overleg met de Consumentenbond, wat er praktisch op neerkomt dat ze wat klantvriendelijker zijn dan de wettelijk verplichte minimumeisen.

 

Persoonlijk heb ik het niet zo op de suggestieve "waarborg" van Thuiswinkel Waarborg. Ik had een stofzuiger gekocht die binnen 2 weken kapot ging, maar de verkoper was net failliet gegaan. Naar een "waarborg" zoals we die kennen van bijvoorbeeld de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR), zul je dan als consument tevergeefs zoeken. What's in a name...

Link naar reactie
  • 0

Misschien een rare vraag, maar is het nou zolang je betaalt mag je een keurmerk op je website plaatsen? Of wordt je webwinkel eerst grondig gescreend? In het eerste geval ontgaat mij werkelijk de toegevoegde waarde dan.

 

Het verschilt per keurmerk. Vaak controleren ze wel wat gegevens, maar het gebeurd ook nog wel eens dat een bedrijf bonafide begint, en op een gegeven moment domweg stopt met producten te verzenden. Voordat een keurmerk daar achter is en actie onderneemt kan de schade aanzienlijk zijn.

 

Als bonafide webshophouder heb je er allemaal niet zoveel aan: het gaat om de conversieverhogende factor. Om vast te stellen of het uitmaakt WELK keurmerk er op je webwinkel staat moet je gewoon testen.

 

Wat bijvoorbeeld wel aardig is, als je toch het 'webshop keurmerk' hebt: AB test doen met dat keurmerk versus een fantasie-keurmerk (mooi grafisch dingetje dat niet zoveel zegt). Op basis daarvan kun je dan bekijken of zo'n keurmerk volgend jaar haar kosten nog waard is.

Link naar reactie
  • 0

Het Webshop Keurmerk werkte bij ons inderdaad conversieverhogend; we hadden de kosten er in een mum van tijd uit. Ik heb daarbij wel het vermoeden dat de toegevoegde waarde nogal afhangt van de doelgroep en het assortiment van de webwinkel.

 

Als een keurmerk bepaalde bezoekers over de streep kan trekken, zijn er kennelijk redenen waarom ze de finish zonder dat keurmerk niet halen. Dat kan betekenen dat je ergens een aankoopdrempel zou moeten wegnemen. Het effect van de "sticker" van een keurmerk op webpagina's is in dat opzicht vergelijkbaar met andere "badges", zoals het groene slotje van een SSL-verbinding en de gouden sterren van klantreviews via KiyOh en dergelijke.

 

Daarom zou ik ook eens naar WebwinkelKeur kijken: deze stichting combineert een keurmerk met klantreviews (tegen een meerprijs). Dat is voor mij een teken dat deze partij begrepen heeft hoe het werkt.

Webwinkelkeur is mij zeer positief bevallen. Alleen al de prijs is aantrekkelijk (een stuk goedkoper is dan de meeste keurmerken). Ook bieden ze een aantal opties aan zoals automatische review uitnodiging. Dit werk erg goed waardoor de reviews vanzelf binnen stromen. Ook krijg je af en toe bezoek van de mystery shopper die tevens een review achter laat wat natuurlijk nog meer conversieverhogend kan zijn.

Als dan toch een keurmerk zoekt zal ik deze aanraden.

webwinkels : www.Restyleparts.com

www.Middenarmsteun.com

www.Katalysatoronline.com

Link naar reactie
  • 1

@Simon,

Vervelend om te vernemen. Je had een partneraanmelding verzonden. Door de grote drukte had deze partneraanmelding even wat minder prioriteit, we hadden je echter een mailtje moeten sturen dat onze reactie wat langer op zich liet wachten, excuses daarvoor.

 

Normale e-mails en vragen proberen we altijd binnen 1 werkdag te beantwoorden en blijven niet liggen.

 

Om dan toch nog even te reageren op de inhoud van dit topic, of een keurmerk meerwaarde heeft. Daarbij zijn er meer overwegingen, de eerste is commercieel. Met andere woorden kosten een keurmerk meer of levert het meer op. Dit is een eenvoudige rekensom. Bij ons kost een keurmerk bijvoorbeeld vanaf 7,- per maand. Meet daarbij de stijging in conversie percentage, doe dat keer je omzet per maand en je hebt je antwoord. Om het bedrag terug te verdienen is het break-even al snel bereikt. Bij een goede plaatsing volgt uit vrijwel elk onderzoek namelijk een consequente conversie stijging.

 

Een andere overweging is de verdere meerwaarde. Zo doen we ook aan juridisch advies en kun je bij ons terecht bij geschilbemiddeling. Voor een klein bedrag heb je een derde partij die voorkomt dat je in een welles/nietes terecht komt bij een (onredelijke?) klant. Het is dan fijn om naar een derde partij te kunnen verwijzen.

 

Aanvullend bieden wij ook klantbeoordelingen, wat zeker van extra waarde kan zijn. Ik wil echter niet teveel een verkooppraatje houden.

 

We delen overigens te mening dat keurmerken te makkelijk op te zetten zijn en dat er teveel zijn, dat is jammer voor de partijen die hun werk wel serieus nemen. Wij geloven echter in ons product, en dat is niet zonder reden.

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link naar reactie
  • 0

Beide niet doen, een review site is vele malen effectiever en goedkoper dan een keurmerk.

 

Ik maak zelf gebruik van een review site als ondernemer en als consument, want laten we eerlijk zijn als andere mensen een slechte review schrijven zou jij daar dan shoppen?

 

aan de andere kant, als er positieve reviews zijn dan shop ik daar direct.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.