• 0

Finanaciering ondernemen buitenland

Goedendag,

Ik ben vierde jaars student en heb vorig jaar een half jaar stage gelopen in Suriname. Ik heb daar aarsige ideeën opgedaan voor het opzetten van een onderneming. Nou vroeg ik mij af, of er vanuit Nederland mogelijkheden zijn om in het buitenland een onderneming op te zetten.

 

Het gaat in dit geval om een midrange hotel, waarvoor een aanzienlijke investering noodzakelijk is. De markt is in ieder geval wel gunstig, waardoor er in mijn ogen een grote kans op succes is. De financiële situatie in Suriname is alleen dusdanig, dat de banken aldaar niet erg happig zijn om een financiële ondersteuning te geven. Is er de mogelijkheid om vanuit Nederland die steun te krijgen?

 

Edit: Verplaatsing naar Financiering kan natuurlijk ook ;)

The Improvement Mirror. Sales- en marketingadvies voor het MKB

www.the-improvementmirror.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is voor mezelf. Tijdens mijn verblijf in Suriname heb ik van alle kanten ( vanuit de upperclass hotels en van de touroperators aldaar ) gemerkt dat er behoefte is aan een middenklasse hotel. Die zijn er in zijn geheel niet in Suriname. Gezien het feit dat de toeristenstroom steeds groter vormen aan begint te nemen, heb ik eigenlijk wel vertrouwen in het slagen van zo'n hotel. Echter, ik als student zijnde heb een startkapitaal van 0,0 euro, vandaar. Indien er mogelijkheden zijn om een dergelijk plan te beginnen, zal ik daar serieus over nadenken, vandaar mijn vraag. Het heeft niets met mijn school te maken, alhoewel een dergelijke bedoeling natuurlijk een mooi onderwerp is voor mijn scriptie, waar ik over een half jaar aan ga beginnen...

The Improvement Mirror. Sales- en marketingadvies voor het MKB

www.the-improvementmirror.nl

Link naar reactie
  • 0

op basis van deze gegevens: kansloos.

op basis van een goed en onderbouwd businessplan, én ervaring in het opzetten en runnen van een hotel, én een deel eigen vermogen: enige kans.

 

kijk ook eerst eens in de columns van Ties, met name: https://www.higherlevel.nl/extra/columns/view/56 .

 

zonder eigen vermogen: helaas kansloos.

 

succes.

 

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.