• 0

Idee groothandel

Ik heb een idee om op een andere manier een groothandel te starten. Ik merk dat ik nu niet verder kom met het uitwerken van het idee omdat ik zelf niet precies weet hoe een groothandel in elkaar zet en de obstakels waar je mee te maken zal krijgen ben ik opzoek naar iemand die samen met mij het idee wil uitwerken, dit moet natuurlijk wel iemand zijn met verstand van zaken.

 

Als ik een goed ondernemersplan heb ken ik iemand die het mogelijk zou kunnen financieren, ik heb het met deze persoon in het kort over gehad en hij vond het een interessant idee. Het concept is er al, nu moet alles uitgebreid op papier komen.

 

Kan iemand mij hierbij helpen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je geen enkele ervaring hebt, noch een voorstellingsvermogen dan zou ik niet gaan ondernemen met iemand anders zijn geld. Hier alvast een los lijstje met vragen die je zou moeten hebben.

 

Wie zijn je potentiële klanten

Wie zijn je leveranciers

Wie zijn je concurrenten

Wat is het verschil inkoop/verkoop

Hoeveel voorraad moet je aanhouden?

Kan je voorraad bederven/uit de mode gaan/technisch achterhaald zijn

Wat als je klanten niet op tijd betalen?

Welke betalingsmodaliteiten krijg je van leveranciers?

Ben je zelf in staat te onderhandelen met leveranciers/klanten

Heb je een kantoor/magazijn nodig

wat met retours

Krijg je exclusiviteit van je leveranciers

Ben je verplicht aantallen af te nemen van leveranciers

Wat weet je van administratie/boekhouding/btw....

Ben je wel zelfstandig

Link naar reactie
  • 0

Ik kan mij wel wat bij voorstellen en het plan zit beter in elkaar dan wat ik heb beschreven. Ik zoek iemand met ervaring die het met mij kan uitwerken en uiteindelijk het bedrijf samen met mij wil starten, als die persoon het tenminste ook een goed idee vindt. Tot nu toe zijn de reacties postief, het lijkt mij ook niet verstandig om hier te zetten wat ik precies wil doen.

 

Geen enkele groothandel werkt op deze manier zover ik weet en het verschil zit in het proces.

 

De persoon die het zou kunnen financieren heeft het zelf indirect aangeboden alleen wil ik pas op hem afstappen als er een ondernemingsplan etc is.

Link naar reactie
  • 0

Ik merk dat ik nu niet verder kom met het uitwerken van het idee omdat ik zelf niet precies weet hoe een groothandel in elkaar zet en de obstakels waar je mee te maken zal krijgen ben ik opzoek naar iemand die samen met mij het idee wil uitwerken, dit moet natuurlijk wel iemand zijn met verstand van zaken.

 

Mijn eerst gedachte is, misschien een hele foute gedachte, heb je al onderzocht of er behoefte is aan een geheel nieuw proces om een bestelling te doen bij een groothandel.

 

Wat is de winst van zowel de groothandel als de klant?

 

Hebben de bestaande groothandels er iets aan, kunnen die switchen naar een nieuw proces zonder dat het heel veel geld gaat kosten?

 

Is het nodig dat klanten van de groothandel investeringen doen, of juist de toeleveranciers van de groothandel.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik merk dat ik nu niet verder kom met het uitwerken van het idee omdat ik zelf niet precies weet hoe een groothandel in elkaar zet en de obstakels waar je mee te maken zal krijgen ben ik opzoek naar iemand die samen met mij het idee wil uitwerken, dit moet natuurlijk wel iemand zijn met verstand van zaken.

 

Mijn eerst gedachte is, misschien een hele foute gedachte, heb je al onderzocht of er behoefte is aan een geheel nieuw proces om een bestelling te doen bij een groothandel.

 

Wat is de winst van zowel de groothandel als de klant?

 

Hebben de bestaande groothandels er iets aan, kunnen die switchen naar een nieuw proces zonder dat het heel veel geld gaat kosten?

 

Is het nodig dat klanten van de groothandel investeringen doen, of juist de toeleveranciers van de groothandel.

 

 

 

 

Ik wil mijn eigen groothandel opstarten en het proces zelf toepassen. Mijn idee, indien haalbaar, zal de groothandel op zijn kop zetten. Ik wil het concept heel graag uitleggen maar ik denk niet dat het verstandig is, dit is ook de reden dat ik er maar met een handje vol mensen over heb gesproken(de reacties zijn allemaal positief geweest).

 

Er zijn een paar problemen waar ik mee zit en zelf niet helemaal verder mee kom en natuurlijk ook problemen die ik niet ken. Tot nu toe zijn de problemen die ik ben tegengekomen geen reden om het idee aan de kant te schuiven, ze zijn op te lossen. Ik ben opzoek naar iemand die deskundig is op dit gebied en mij verder kan helpen en als er verder geen problemen boven tafel komen die het idee onmogelijk maken, wil ik met een uitgebreid ondernemingsplan naar een contact van mij stappen.

 

Ik heb gemerkt dat mensen in mijn directe kring mij niet verder kunnen helpen vandaar dat ik het op deze manier probeer.

 

ps.

 

Ik zal waarde creëren voor leveranciers en voor klanten.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je idee baanbrekend is dan zul je er toch een keer mee voor het voetlicht moeten komen. Mijn advies zou zijn om je idee, zoals het nu is, te deponeren bij BOIP. Dat is geen patentdatabase en geeft verder geen rechten maar het geeft je iig wel het bewijs dat jij ten tijde van deponering dat idee ook al had. Voor die 40 euro zou ik het niet laten.

 

Ik heb zelf in het verleden een idee gehad en vond toen gelijkgestemden met een soortgelijk idee. Zette naief mh handtekening onder een nDA en toen ik ermee wilde stoppen kon ik mn eigen idee ook met badwater wegdoen.

 

Inmiddels registreren wij al onze businessideen bij BOIP.

 

Succes en neem eens contact met mij op want wij zijn voor onze webshops altijd op zoek naar nieuwe groothandelsleveranciers.

Link naar reactie
  • 0

Als je idee baanbrekend is dan zul je er toch een keer mee voor het voetlicht moeten komen. Mijn advies zou zijn om je idee, zoals het nu is, te deponeren bij BOIP. Dat is geen patentdatabase en geeft verder geen rechten maar het geeft je iig wel het bewijs dat jij ten tijde van deponering dat idee ook al had. Voor die 40 euro zou ik het niet laten.

 

Ik heb zelf in het verleden een idee gehad en vond toen gelijkgestemden met een soortgelijk idee. Zette naief mh handtekening onder een nDA en toen ik ermee wilde stoppen kon ik mn eigen idee ook met badwater wegdoen.

 

Inmiddels registreren wij al onze businessideen bij BOIP.

 

Succes en neem eens contact met mij op want wij zijn voor onze webshops altijd op zoek naar nieuwe groothandelsleveranciers.

 

Bedankt voor het advies! Haal jij zelf bij groothandels? Misschien kan jij een paar vragen voor mij beantwoorden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.