Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Rob078

Hoe de echte waarde inhoud pakket te verzekeren ?

Recommended Posts

 

Hallo;

 

Ik ben op de hoogte van de regeling dat bij verzending via de vervoerders , TNT - DHL - PostNL , verlies van een pakket alleen de (mijn inkoop) waarde vergoed word .

 

Stel , klant (Hongkong ) koopt en betaald bij mij een artikel voor 15.000 euro en ik moet dat versturen, alles met foto's / bewijzen / facturen.

 

 

Weet iemand hoe en waar ik zo'n kostbare zending kan laten verzekeren voor het volle bedrag ?

Eventuele taxatie , alles wat eventueel nodig , is mogelijk.

 

Bedankt alvast !

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben op de hoogte van de regeling dat bij verzending via de vervoerders , TNT - DHL - PostNL , verlies van een pakket alleen de (mijn inkoop) waarde vergoed word .

Is dat echt zo? Ik heb geen ervaring met deze partijen, maar erg praktisch lijkt het me niet.

 

 

Weet iemand hoe en waar ik zo'n kostbare zending kan laten verzekeren voor het volle bedrag ?

Bij iedere goede transportverzekeraar en/of adviseur. Voor verkochte zaken geldt de verkoopwaarde + bijkomende onkosten voorzover al niet opgenomen in de prijs

 

(EDIT: dit geldt alleen als een goed niet opnieuw uit te leveren is. Doelstelling van de verzekering is vergoeding van de werkelijke schade, niet minder maar ook niet meer: bij een nieuw goed dat wel opnieuw uit te leveren is, is de werkelijke schade voor de verkoper beperkt tot de kosten van inkoop (of productie)+de nieuwe transportkosten)

 

Zie - bijvoorbeeld - deze bepalingen van Delta Lloyd:

 

ARTIKEL 2.6 VERZEKERDE WAARDE

 

Als verzekerde waarde zal gelden:

1 voor niet verkochte zaken: de waarde van de inkoopfactuur, verhoogd met vracht en alle verdere

onkosten, voor zover één en ander niet reeds in het factuurbedrag is begrepen en het aldus verkregen bedrag verhoogd met de gebruikelijke imaginaire winst, doch maximaal 20%;

 

2 voor verkochte zaken: de waarde van de verkoopfactuur, verhoogd met vracht en alle verdere

onkosten, voor zover één en ander niet reeds in het factuurbedrag is begrepen;

 

3 voor consignatie-, reparatie-, inruil- en bruikleengoederen:

de waarde van de factuur opgemaakt in het kader van de overeenkomst ten gevolge waarvan

het vervoer plaatsvindt; indien die factuur ontbreekt, wordt uitgegaan van de marktwaarde

van deze zaken, verhoogd met vracht en alle verdere onkosten voor zover deze kosten voor rekening zijn van verzekerde.

 

4 voor gebruikte zaken: de dagwaarde

 

Kortom: bel je adviseur of direct writer en vraag om een aflopende transportdekking tegen verkoopwaarde. Vervoer je dit soort waardes vaker, neem dan een doorlopende dekking: dat is zowel goedkoper als veiliger (alle transporten voor jouw risico zijn dan het hele jaar door verzekerd)

 

Minimumpremies voor aflopende dekkingen liggen rond de € 50,-, voor doorlopende dekkingen rond de € 250,-

 

Eventuele taxatie , alles wat eventueel nodig , is mogelijk.

De waarde staat op de verkoopfactuur, die is leidend. Taxaties etc zijn niet nodig.


Gecertificeerd risk management consultant, partner bij B2Bsure.

Specialist in AOV, aansprakelijkheid en overige verzekeringen voor ondernemers en bedrijven. Vragen of offerte? Neem dan contact met mij op 

 

Mijn blog : Verzuim verzekeren wordt duurder; kijken naar alternatieven loont

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Hallo;

 

Bedankt voor uw snelle antwoord !

 

Weet u ook welk bewijs van -niet afgeleverd- dan nodig bij zo'n extra doorlopende transportverzekering ?

 

Ik verzend met PostNL.

Er is als eerste op de Track informatie te zien dat niet afgeleverd is/ergens blijft hangen.

Dan start ik een claim bij postNL , wat formulieren invullen / copie verzendbewijs opsturen - onderzoek.

Na zo'n twee - drie weken dan bericht dat pakket zoekgeraakt is , weer wat extra formulieren.. en ik een claim in moet dienen bij de verzekeringsmaatschappij van PostNL.

 

Met vriendelijke groet;

Ro.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Weet u ook welk bewijs van -niet afgeleverd- dan nodig bij zo'n extra doorlopende transportverzekering ?

Lijkt mij dat ieder (schriftelijk) bewijs dat je het pakket hebt afgegeven aan een vervoerder en die het pakket heeft verzonden met ontvangstbevestiging (en bij voorkeur ook met track & trace) afdoende is. Als vervoerder die - door klant getekende - ontvangstbevestiging niet kan overleggen is het pakket zoek. Jouw transportverzekeraar gaat de schade dan vergoeden (als een redelijke termijn verstreken is en het pakket dus niet alsnog opduikt) en vervolgens proberen verhaal te plegen op de vervoerder.


Gecertificeerd risk management consultant, partner bij B2Bsure.

Specialist in AOV, aansprakelijkheid en overige verzekeringen voor ondernemers en bedrijven. Vragen of offerte? Neem dan contact met mij op 

 

Mijn blog : Verzuim verzekeren wordt duurder; kijken naar alternatieven loont

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben op de hoogte van de regeling dat bij verzending via de vervoerders , TNT - DHL - PostNL , verlies van een pakket alleen de (mijn inkoop) waarde vergoed word .

Is dat echt zo? Ik heb geen ervaring met deze partijen, maar erg praktisch lijkt het me niet.

Ja en nee.

 

Ja: de waarde van een verloren (gestolen) zending kan worden vastgesteld aan de hand van wat deze oorspronkelijk heeft gekost. Daarvoor wordt uitgegaan van de inkoopfactuur en logischerwijs niet van de verkoopfactuur die je zelf opstelt.

 

Nee: gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. Het is een gangbare praktijk dat vervoerders bij verlies of diefstal alleen aanbieden om de verzendkosten te vergoeden vanwege "het niet kunnen leveren" van de overeengekomen dienst. Naar de waarde van de zending kun je dan fluiten, want "dan had u maar een verzekering moeten afsluiten" — bij voorkeur vestzak-broekzak bij de vervoerder zelf als "aanvullende dienst".

 

Dat laatste is natuurlijk discutabel, maar je moet daarbij helaas de vervelende puntje-puntje spelen om de inkoopwaarde vergoed te krijgen. De beschamende truc daarvoor is te kinderachtig voor woorden, dus die zal ik wijselijk maar niet posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo;

 

Hartelijk dank voor uw oplossing en snelle antwoorden !

Zendingen gaan uitsluitend met online Track Trace en handtekening bevestiging van ontvangst.

 

Ik heb mijn tussenpersoon direct gevraagd om een doorlopende transportverzekering , Delta LIoyd is volgens hem ook de maatschappij die hier goed / wat verder in is .

 

Ben hier blij mee !

 

Met vriendelijke groet;

Rob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo;

 

Hartelijk dank voor uw oplossing !

Zendingen gaan uitsluitend met online Track Trace en handtekening bevestiging van ontvangst.

 

Ik heb mijn tussenpersoon direct gevraagd om een doorlopende transportverzekering , Delta LIoyd is volgens hem ook de maatschappij die hier goed / wat verder in is .

 

Ben hier blij mee !

 

Met vriendelijke groet;

Rob

 

Hallo;

 

Bedankt voor uw snelle antwoord !

 

Weet u ook welk bewijs van -niet afgeleverd- dan nodig bij zo'n extra doorlopende transportverzekering ?

 

Ik verzend met PostNL.

Er is als eerste op de Track informatie te zien dat niet afgeleverd is/ergens blijft hangen.

Dan start ik een claim bij postNL , wat formulieren invullen / copie verzendbewijs opsturen - onderzoek.

Na zo'n twee - drie weken dan bericht dat pakket zoekgeraakt is , weer wat extra formulieren.. en ik een claim in moet dienen bij de verzekeringsmaatschappij van PostNL.

 

Met vriendelijke groet;

Ro.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daarvoor wordt uitgegaan van de inkoopfactuur en logischerwijs niet van de verkoopfactuur die je zelf opstelt.

Erggg typisch, en niet erg logisch wat mij betreft :). Transportverzekeraars gaan juist wél uit van de verkoopfactuur die je zelf opstelt.

 

En daar zit ook een bepaalde logica achter. De verkoopfactuur van de verkoper is immers de inkoopfactuur van de koper. Had de koper het dus verzekerd, dan was van de zelfde waardebasis uitgegaan (en is koper wederverkoper dan had die zelfs een percentage imaginaire winst kunnen meeverzekeren)

 

Ik heb mijn tussenpersoon direct gevraagd om een doorlopende transportverzekering , Delta LIoyd is volgens hem ook de maatschappij die hier goed / wat verder in is .

 

Ben hier blij mee !

Graag gedaan!


Gecertificeerd risk management consultant, partner bij B2Bsure.

Specialist in AOV, aansprakelijkheid en overige verzekeringen voor ondernemers en bedrijven. Vragen of offerte? Neem dan contact met mij op 

 

Mijn blog : Verzuim verzekeren wordt duurder; kijken naar alternatieven loont

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Hallo;

 

Nou , kreeg een heel vervelend bericht van mijn tussen persoon : Delta LIoyd wilt helemaal geen transportverzekering afsluiten als ik vervoer met PostNL en ook niet met TNT !

Onbespreekbaar.

Als ik ga vervoeren met DHL " valt er over te praten ".

Vind ik een vreemde reactie.

 

Ook heeft de acceptant van Delta LIoyd vermeld dat NIET de factuurwaarde vergoed word maar de DAGwaarde die dan door een expert vast gesteld gaat worden.

 

Ik heb hem uw stuk uit de voorwaarde van Delta LIoyd gezegd : "verzekerd tegen factuurwaarde" , is niet zo.

Of hij heeft er zelf geen verstand van ( acceptant van Delta Lioyd ) of de voorwaarden zijn veranderd ?

 

 

 

Het is zo dat DHL in mijn geval , vervoer buiten EU , 0-10 kg , bijna 3 x zo duur en veel meer werk om alles te regelen m.b.t. verzendkosten - douane formulieren - pakket verzendklaar maken e.d.

 

Bij PostNL breng je een pakket , douane/verzendformulier maak ik thuis klaar , stelt niets voor.

hanteren 1 tarief : alles buiten Europa - stempel erop - betalen - en klaar.

 

Met vriendelijke groeten;

Rob

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou , kreeg een heel vervelend bericht van mijn tussen persoon : Delta LIoyd wilt helemaal geen transportverzekering afsluiten als ik vervoer met PostNL en ook niet met TNT !

Onbespreekbaar.

Als ik ga vervoeren met DHL " valt er over te praten ".

Vind ik een vreemde reactie.

Hmm, verrassend...Kennelijk heeft DL niet zo'n beste ervaring met vervoer via PostNL en TNT. Voor een pakket met 15K waarde zou ik - als ik een verzekeraar zou zijn - ook verlangen dat je dat laat vervoeren door een vervoerder die niet al te veel spullen kwijtraakt. PostNL en TNT zijn dat kennelijk niet

 

Ook heeft de acceptant van Delta LIoyd vermeld dat NIET de factuurwaarde vergoed word maar de DAGwaarde die dan door een expert vast gesteld gaat worden.

Mijn tekortkoming, vrees ik. Ik heb geciteerd uit recente algemene voorwaarden, maar hoewel de verzekerde waarde dus echt de verkoopwaarde is (vermeerderd met de genoemde bijkomende kosten) is dat niet ook altijd automatisch het bedrag wat uitgekeerd wordt.

 

Doelstelling van een verzekering is om de daadwerkelijk geleden schade te vergoeden, niet minder maar ook zeker niet meer.

Kun jij een goed dus snel opnieuw uitleveren dan is jouw schade de inkoopwaarde van dat goed + de extra transportkosten. Meer schade heb je niet

Bij nieuwe producten die niet op redelijke termijn opnieuw uit te leveren zijn is het sowieso geen issue : de "dagwaarde" is dan de verkoopwaarde.

 

Of hij heeft er zelf geen verstand van

Je hebt een adviseur, die weet vast wel hoe en welke andere verzekeraars hij/zij kan benaderen voor een offerte.

 

Het is zo dat DHL in mijn geval , vervoer buiten EU , 0-10 kg , bijna 3 x zo duur en veel meer werk om alles te regelen m.b.t. verzendkosten - douane formulieren - pakket verzendklaar maken e.d.

Bij PostNL breng je een pakket , douane/verzendformulier maak ik thuis klaar , stelt niets voor.

hanteren 1 tarief : alles buiten Europa - stempel erop - betalen - en klaar.

En na schade weet je dan ook waarom PostNL zoveel goedkoper is, en dat goedkoop soms duurkoop is.

 

 


Gecertificeerd risk management consultant, partner bij B2Bsure.

Specialist in AOV, aansprakelijkheid en overige verzekeringen voor ondernemers en bedrijven. Vragen of offerte? Neem dan contact met mij op 

 

Mijn blog : Verzuim verzekeren wordt duurder; kijken naar alternatieven loont

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo vreemd is die reactie niet.

 

Minder dan 10 kg à € 15.000 vereist speciaal geld- en waardetransport.

Reguliere pakketpost via om het even welke vervoerder is daarvoor ongeschikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minder dan 10 kg à € 15.000 vereist speciaal geld- en waardetransport.

Reguliere pakketpost via om het even welke vervoerder is daarvoor ongeschikt.

 

Scherp! En uiteraard heb je volkomen gelijk


Gecertificeerd risk management consultant, partner bij B2Bsure.

Specialist in AOV, aansprakelijkheid en overige verzekeringen voor ondernemers en bedrijven. Vragen of offerte? Neem dan contact met mij op 

 

Mijn blog : Verzuim verzekeren wordt duurder; kijken naar alternatieven loont

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Hallo;

 

Bij zoek geraakte zending ( pure diefstal ! ) kan ik koper geen nieuwe zending aanbieden , ik verkoop unieke vintage artikelen.

Uiteraard krijgt hij gewoon zijn geld terug.

 

Komt er dan op neer dan bij zoekraken / verlies van zending , ik dus alles kwijt ben.

Alleen inkoopwaarde word vergoed.

 

Het werk wat ik er aan gehad heb , spuitwerk , onderdelen , verf ed.... ?

Die kan bij belasting opvoeren als kosten.

 

De verloren arbeidsuren moet ik ook als verlies nemen ?

 

 

Met vriendelijke groeten;

Rob

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Hallo;

 

Bedankt !

 

Is hier iemand bekend met verzenden van waardetransport naar buiten EU landen ?

Hoe en waar te regelen ?

 

Met vriendelijke groeten;

Rob.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij zoek geraakte zending ( pure diefstal ! ) kan ik koper geen nieuwe zending aanbieden , ik verkoop unieke vintage artikelen.Uiteraard krijgt hij gewoon zijn geld terug.

Komt er dan op neer dan bij zoekraken / verlies van zending , ik dus alles kwijt ben.

Alleen inkoopwaarde word vergoed.

Het werk wat ik er aan gehad heb , spuitwerk , onderdelen , verf ed.... ?

Die kan bij belasting opvoeren als kosten.

De verloren arbeidsuren moet ik ook als verlies nemen ?

 

Niet per sé, lijkt me iets voor een maatwerk afspraak. Doelstelling van een goede verzekeraar of verzekering is jouw werkelijke schade te vergoeden, en bij een verkoop van een uniek item is die werkelijke schade naar mijn mening niet meer of minder dan de verkoopprijs.

 

Als jou marge (bovenop jouw kosten inclusief arbeidsloon) heel hoog is kan ik mij nog voorstellen dat een verzekeraar dat matigt, maar winstmarges tot 20-30% bovenop de inkoopprijs + jouw aantoonbare kosten (inclusief arbeidsloon) zouden toch zeker mogelijk moeten zijn.

 

 

 


Gecertificeerd risk management consultant, partner bij B2Bsure.

Specialist in AOV, aansprakelijkheid en overige verzekeringen voor ondernemers en bedrijven. Vragen of offerte? Neem dan contact met mij op 

 

Mijn blog : Verzuim verzekeren wordt duurder; kijken naar alternatieven loont

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo;

 

Een verkoopwaarde van 10.000 of meer komt zelden voor maar is toevallig binnenkort.

 

Normaal gesproken worden zendingen zo tussen 250 en 2500 euro.

 

Ik zoek nog even verder maar ik denk vooralsnog dat via PostNL verzenden overall het beste is.

Ze bieden dezelfde verzekeringsdekking op inkoopwaarde , ze zijn dan niet makkelijk ( maar dat is geen enkele verzekeraar :-) maar uiteindelijk komt het goed.

 

Per geval bekijken of het claim-traject de moeite waard is.

 

 

Eventueel verlies dan maar incasseren.

 

 

Het is gewoon niet fijn om bij elke zending met waarde van belang , met samengeknepen billen op Track-Trace te kijken tot klant het ontvangen heeft.

 

 

Met vriendelijke groeten;

Rob.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is gewoon niet fijn om bij elke zending met waarde van belang , met samengeknepen billen op Track-Trace te kijken tot klant het ontvangen heeft.

Wel altijd met handtekening voor ontvangst (HVO) verzenden, anders kun je niet aantonen dat je aan je leveringsverplichting hebt voldaan.

 

De track & trace krijg je er dan bij, maar het is niet verplicht om ernaar te kijken hè. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo;

 

Jaja , en als het jouw geld is , laten we zeggen een maandloon ?

Als dan na 14 dagen klant begint met mailen dat hij nog niets ontvangen heeft, een claim indient bij PayPal , het geld geblokkeerd staat en alvast van je creditcard afgeschreven word.

Dan ga je niet af en toe eens kijken bij Track-Trace ?

Grapje hoor

 

Dit hele verzekeringsverhaal is wel jammer.

Om de export meer te stimuleren zou er een betere oplossing voor dit probleem moeten komen.

Die Aziaten hebben hier behoorlijk geld weggesleept , terughalen is toch een goede zaak ?

 

Met vriendelijke groeten;

Rob

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaja , maar als na 14 dagen klant begint met mailen dat hij nog niets ontvangen heeft, een claim indient bij PayPal , het geld geblokkeerd staat en alvast van je creditcard afgeschreven word, ga je toch af en toe eens kijken bij Track-Trace ...

Juist daarom: die klant wordt eerder door PayPal in het gelijk gesteld als je de handtekening voor ontvangst niet kunt tonen.

 

Het prijsverschil bij PostNL tussen een gewoon pakket tot 10 kg naar Hongkong met track & trace (€ 58,30) en eenzelfde pakket met verzekerservice (€ 65,80) is maar € 7,50. Dat is toch wel op te brengen bij artikelen ter waarde van duizenden euro's?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo ;

 

Volgens mij begrijp je niet precies waar het over gaat en ook niet hoe het werkt :

 

Klant zegt niet ontvangen , krijgt direct zijn geld terug.

Natuurlijk krijgt de klant zijn geld terug als hij niets ontvangen heeft.

 

 

Als ik een handtekening voor ontvangst zou hebben , is er natuurlijk ook geen claim / geen probleem.

 

Als ik via Track trace kan bewijzen ,daar staat trouwens exact de dag en tijd dat pakket afgeleverd is, is dat voldoende , is er geen probleem.

Een handtekening behoef ik zelf niet in handen te hebben of te overleggen.

Dat gaat trouwens tegenwoordig op zo'n digitaal apparaatje :-)

 

Afgeleverd bij Track Trace - aangetekende verzending - , betekend n.l. dat klant getekend heeft.

 

Het gaat erom dat IK alles kwijt ben , ook al verzend je verzekerd.

Je krijgt n.l. bij verzekerde zending alleen je inkoop-waarde terug.

Zie vorige berichten hierover.

 

Met vriendelijke groeten;

Rob.

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo;

 

Je begrijpt het niet of probeer je nu de boel op de kast te jagen ?

 

Of ik geen 7,50 willen uitgeven voor verzekeren ??

 

Binnenkort moet ik een pakket verzenden naar Korea-zuid.

Heeft koper 8000 euro voor betaald.

 

Ik regel alles en heb er 500 euro voor over om die zending te verzekeren , zin in ?

Kijk ik wel mee op Track Trace , relaxed met een muziekje erbij

 

Hoogstwaarschijnlijk .. dat jij dan degene bent die met samengeknepen .. enzo

 

Met vriendelijke groeten;

Rob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou nou, zo kan 'ie wel weer.

 

Onze vaste pakketvervoerder is PostNL. Ons magazijn zit zelfs in een business point van PostNL: elke order gaat zó van de inpaktafel de PostNL-bus in. Ik weet redelijk precies hoe pakketpost werkt en soms niet werkt. Bij PostNL dan.

 

Daarom het eerdere advies: je moet voor deze zendingen geen pakketpost gebruiken. Zoek een partij gespecialiseerd in waardetransport, bijvoorbeeld kunst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom het eerdere advies: je moet voor deze zendingen geen pakketpost gebruiken. Zoek een partij gespecialiseerd in waardetransport, bijvoorbeeld kunst.

 

Lijkt mij ook, en dan is verzekeren tegen verkoopwaarde ook mogelijk


Gecertificeerd risk management consultant, partner bij B2Bsure.

Specialist in AOV, aansprakelijkheid en overige verzekeringen voor ondernemers en bedrijven. Vragen of offerte? Neem dan contact met mij op 

 

Mijn blog : Verzuim verzekeren wordt duurder; kijken naar alternatieven loont

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo;

 

Natuurlijk , zijn maar grapjes toch , als ik bezig ben iets uit te diepen en het lukt niet.. kom ik in zo'n toestand :-)

Ik ben de halve dag aan het bellen geweest met verzekerings maatschappijen wat er mogelijk is.

Eerst kan alles , word je terug gebeld , dan kan er niets meer ; "degene die je eerst aan de telefoon sprak had er helaas niet genoeg verstand van "

Word ik niet vrolijk van, het dooie mus verhaal

 

Dit gaat over Azie , meest gaat naar Hongkong , China , Korea-zuid , Thailand e.d.

Zodra een verzekeraar dat verneemt praat hij ineens met een vreemd hoog stemmetje.

Zeg je dan ook nog PostNL , is het bijna reanimeren..

 

Sorry hoor , kan het niet laten..

 

 

Een waarde transport regelen is niet eenvoudig maar voor verzending boven de 5000 euro zou het wel heel fijn zijn ; het billen verhaal ..

 

 

Bedankt , ik ga verder uitzoeken hoe waarde-transport buiten EU te regelen is.

 

Met vriendelijke groeten;

Rob.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is maar hoeveel je ervoor over hebt natuurlijk. Op een gegeven moment wordt het denk ik aantrekkelijk om een koerrier te gaan sturen, dwz iemand die persoonlijk met je pakket het vliegtuig neemt en het aflevert.

 

Als je pakket 15.000 euro waard is en de premie 10% bedraagt zit je al aan voldoende voor een retourtje bangkok met 500 euro vergoeding voor de bezorger. Op zich is dat per uur slecht betaald, maar wellicht zijn er avontuurlijke studenten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 8 leden online en 281 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept