Waar kan ik mn eigen posts vinden?

Aanbevolen berichten

Ik heb een 6tal posts geplaatst maar ik kan ze niet meer terugvinden. Ik zou verwachten dat ik onder mijn profiel wel iets zou kunnen vinden maar ik zie niet.

 

Wellicht lijd ik aan een negatieve hallucinatie...maar kan iemand mij vertellen waar ik een overzicht van mijn posts kan vinden?

 

thx

stefan

Link naar reactie

Die link lijkt niet goed te werken?

 

HL biedt voor zover ik weet geen handige feature hiervoor.

Wel. rechtsonder je eigen profielinfo, dat zowel via deze link, tab profiel als klikken op je foto te bereiken is:

https://www.higherlevel.nl/profiel/u/svdhorst1

 

En dit is de directe link (zonder RSS feed) naar jouw laatste 10 posts:

https://www.higherlevel.nl/profiel/u/svdhorst1/recent?rl=10

 

Ik zou verwachten dat ik onder mijn profiel wel iets zou kunnen vinden

En dat is dus ook zo :)

 

maar ik zie niet

rechtsonder

recent.thumb.png.a4072f71d8bd51a318c683b72531490b.png

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Goed, nu voel ik me echt dom. Al die tijd de rss feed gebruikt, terwijl de opties er gewoon boven staan. ;D

Laat ik maar niets zeggen ;D. Als vaste gebruikers lijden we allemaal aan een soort selectieve blindheid.

 

Dat viel pas goed op tijdens de usability tests van HL in 2013: sommige features en sommige knoppen bleken voor een beginner echt onlogisch en onvindbaar. Daarnaast bleken er leden met >5 jaar HL ervaring en >1000 posts te zijn die sommige basic functies (zoals de V&A rubriek of "wie wat waar") niet kenden.

 

Ikzelf heb bijvoorbeeld pas toen geleerd dat het niet alleen mogelijk is je op bepaalde topics te abonneren, maar dat er op de homepage ook een knop "alleen bookmarks" zit waarmee je alleen die topics waarop je geabonneerd bent ziet. Erg handige feature voor het volgen van onderwerpen die ik interessant vind, of voor moderatie doeleinden. Bovendien is het dan ook niet meer nodig om voor al die topics die je volgt ook de mails te ontvangen van nieuwe reacties.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Je kunt het selectieve blindheid noemen, maar door de jaren heen raken mensen zo gewend aan de 1001 forums gebaseerd op vBulletin of phpBB, waar de featureslijst bekend is en de user interface vrij consistent, zodat het heel makkelijk thuis is te geraken in een ander forum, waar dezelfde software wordt gebruikt. HL heeft zijn eigen forum software met een eigen featureslijst en ui en zelfs features, die de standaardforums niet kennen (zoals V&A). Dan vind ik het niet eens zo gek dat veel gebruikers qua gebruik HL niet echt handig vinden en er gelijk al van uit gaan dat bepaalde features ontbreken, omdat die niet op de gebruikelijke plek staan zoals men dat gewend is bij andere forums, maar ergens weg gestopt in een pagina dieper.

 

Het is net als met gewone websites. Menu boven of links, logo moet klikbaar zijn, enz. Als een compleet andere ui wordt gehanteerd, dan is het lastig bezoekers te trekken, omdat die het niet gewend zijn om anders te moeten klikken.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie

Nou, dit zie ik ook voor het eerst. Erg onduidelijk.

We can't please you all. Wat de een duidelijk vindt, vindt de ander weer onduidelijk.

 

Het kan erger: het KvK forum Hallo kent de mogelijkheid van je eigen posts zoeken helemaal niet, behoudens omslachtig een filter op je zelf zetten in de algemene zoekfunctie die tot voor kort maar eens in de maand werd bijgewerkt: zelfs als je wist hoe je moest zoeken, kon je dus alleen niet-recente posts vinden.

 

Had het dan zo gedaan: Toon laatste 10 berichten, klik hier.

Er is niet voor niets en noodgedwongen gekozen voor de ultrakorte optie "GA": anders past het blok niet meer in de rechterkolom. Iedere keuze is uiteraard suboptimaal, maar een langere tekst had betekend dat het blok daar helemaal niet paste, en een andere vaste plek is/was niet voorhanden zonder een omslachtige wijziging van de layout en kolomindeling van een groot deel van het forum.

 

Of beter in een tabblad zodat je ze meteen ziet.

Er is geen ruimte meer voor extra tabbladen in een normaal profiel; dat is een al langer bekend en eerder (ook openbaar besproken) fenomeen . Bij de mods moesten een paar normale gebruikerstabs al noodgedwongen verborgen worden om ruimte te maken voor de modtabs.

We hebben ge-experimenteerd met subtabs en 2 rijen tabs, maar dat werkte nog verwarrender.

 

Kortom: hoewel verbetersuggesties altijd op prijs worden gesteld en serieus beoordeeld worden, mag je er als lid ook op vertrouwen dat de thans gemaakte keuzes ook niet lichtzinnig en met redenen zijn gemaakt.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Als er boven dat blok een koptekst zou staan 'Mijn posts' dan past het iig nog makkelijk en is het bovendien duidelijk wat je daar kunt vinden.

 

De kop 'RECENTE BERICHTEN' was voor mij namelijk niet duidelijk. Ik ging er vanuit dat dat recente berichten van de hele community betrof.

Link naar reactie

Als er boven dat blok een koptekst zou staan 'Mijn posts' dan past het iig nog makkelijk en is het bovendien duidelijk wat je daar kunt vinden.

Goede tip/suggestie! Dat valt vast en zeker aan te passen

Misschien dat "MIJN RECENTE POSTS" zelfs ook past

 

De kop 'RECENTE BERICHTEN' was voor mij namelijk niet duidelijk.

Ik ging er vanuit dat dat recente berichten van de hele community betrof.

De recente berichten van de hele community staan op de homepage, maar dat moet je maar net weten inderdaad.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.