• 0

BTW 4de kwart hoger dan over hele jaar?

Hallo,

 

Ik wilde van het weekend mijn BTW aangifte op het laatste moment nog even de deur uit doen maar ik kwam er niet helemaal uit.

Ik ging er van uit dat ik helemaal geen btw hoefde te betalen (KOR) omdat ik wel onder de grens zou blijven (beetje rekening mee gehouden bij factureren in dec.)

In het 1ste kwartaal kreeg ik €98,-- terug

In het 2de kwartaal heb ik €121,-- betaald

In het 3de kwartaal kreeg ik weer €276,-- terug

Nu 4de kwartaal moet ik €1475,-- betalen volgens mijn boekhoudsysteempje en daar schrok ik even van....

Terwijl, als ik het over het hele jaar bekijk, ik in totaal inderdaad op €1220,-- zou uitkomen (dus de KOR zou mogen toepassen...).

Kan dat van die €1475,-- wel kloppen? Moet ik die nu eerst gaan betalen of hoe geef ik dat goed aan in mijn BTW aangifte?

Op zich, wanneer ik de bedragen bij elkaar optel en aftrek, kom ik wel weer op die €1220 uit overigens.... maar toch snap ik dan nu even niet of ik nu moet betalen toch nog of niet..

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ervan uitgaande dat je aan alle vereisten voor de KOR voldoet krijg je het volgende:

Het saldo op jaarbasis moet nul zijn. Je hebt in de kwartalen 1 t/m 3 per saldo 253,-- terugontvangen. Dit bedrag moet je in het 4e kwartaal terugbetalen om op nul te komen.

 

In je aangifte krijg je dan: 1475,-- -/- 1.222 (KOR) = 253,-- te betalen.

Link naar reactie
  • 0

nee je schatting vorige aangiten is leeg.. je hebt namelijk geen schattingen gemaakt..

 

je vult alle "gewone"vragen in en dan is je te betalen saldo 1475 dan bij bij vermindering ivm met KOR 1222 in en dan komt er vanzelf het uiteindelijk te betalen saldo uit op 253 euro

Link naar reactie
  • 0

Dank wederom.

Tja, dan kan ik toch wel aardig rekenen dacht ik/vond ik zelf :) maar hier maak ik toch een enorme denkfout, redeneringsfout ergens.

Dacht dat het onmogelijk was dat ik dan nu toch nog weer geld moest betalen.

Helaas, dus toch €253 minder rijk dan ik dacht :'(

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.