• 0

Dine Online

Hallo allemaal,

 

Ik heet Yusef en heb samen met mijn compagnon Mio twee jaar gewerkt aan ons project Dine Online.

 

Dine Online is een online restaurantplatform (te vergelijken met een Iens en/of een Couverts) waar restaurateurs en potentiële gasten elkaar kunnen vinden. Consumenten kunnen zich online oriënteren op het restaurantaanbod onder andere aan de hand van reviews, aanbiedingen, blogs, foto's, menukaarten. Daarnaast zijn er nog enkele extra’s zoals chef-kok-recepten en vacatures. De site biedt ook een online reserveringsmogelijkheid. Verder moeten unieke en vernieuwende concepten (denk hierbij aan activiteiten in combinatie met uit eten gaan, zoals daten, netwerken enz.) een nieuwe dimensie geven aan het uiteten gaan voor zowel de particuliere als zakelijke gast.

 

Momenteel zien we onze lage overhead kosten, getoonde interesse in onze vernieuwende concepten (op basis van marktonderzoek) en de prijs van ons product als groot voordeel op de concurrentie. Het verdienmodel bestaat uit abonnementsgelden, reclame-inkomsten, inkomsten uit vernieuwende uiteten-concepten en inkomsten uit online reserveren.

 

De strategie is vrij uitgebreid en spits zich toe op de beide verschillende doelgroepen (restaurateur en gast), waarbij verder ook weer nadere onderverdelingen zijn gemaakt. Dit is uitgebreid uitgewerkt in het businessplan. Meer informatie hierover op aanvraag.

 

Wij zijn op zoek naar een management buy-in variant waarbij wij tegelijkertijd zowel investering als management in de vorm van partnerschap willen aantrekken. Of een mogelijke overname waarin wij een klein aandelen belang behouden.

 

Even voor de duidelijkheid de site staat er, het is een goed concept wat positief word ontvangen, enkel het heeft zich nog niet bewezen. Wel is de site al voorzien van een bestand waarin zo goed als alle restaurants van Nederland te vinden zijn, alles is getest en klaar voor live gang. Maar zoals gezegd het is nog niet de lucht in en heeft zich nog niet bewezen.

 

Heeft iemand voor ons tips wat wij het beste kunnen doen, we hebben al onze middelen hier op ingezet en zitten nu op dit moment financieel even moeilijk. Weet iemand hoe we het beste kunnen komen tot een MBI overeenkomst of overname.

 

Bekijk de site op www.dine-online.nl

dine_logo_def.pdf

Yusef el Filali

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Yusef,

 

Leuk dat je een dienst wil leveren ten behoeve van de Nederlandse restaurants. Ik vraag mij af hoeveel restaurants je al heb benaderd of ze geïnteresseerd zijn. Het lijkt mij moeilijk om op te boksen tegen reuzen als Tripadvisor, Iens.nl (onlangs overgenomen door TA) en Couverts, laten we ook Facebook niet vergeten.

 

Volgens mij moet je eerst een sterk review concept neerzetten voor dat je een goed verhaal hebt naar de ondernemers. Dat vraagt om veel vrije tijd en geen verdiensten. Maar ja, waarom zet ik een review op jou site, en niet op een van die anderen.

 

Je website is qua opzet best aardig, maar een app is vele malen belangrijker. Hebben jullie die al ontwikkeld? Ik zie op je site iets over 20% korting op je reservering. Hoe moet ik dat zien? 20% van de restaurantrekening (wie betaald dat?), of zijn er reserveringskosten (dan bel ik het restaurant wel).

 

Een overname met lege bestanden lijkt me vrijwel onmogelijk.

 

Succes! Ik houd je in de gaten ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

De overweldigende bezoekersstromen naar IENS leidde helaas niet tot overweldigende omzetcijfers. Wouter van der Wijk, die na de fusie met SeatMe.nl aantrad bij de site, bevestigt dat er lange tijd verlies werd geleden bij IENS, ondanks de extreem hoge bezoekersaantallen. ’De perfecte match kwam pas in 2012 toen bezoekers van IENS via de technologie van Seat.me rechtstreeks konden gaan reserveren.’

 

Met behulp van private investeerders moest er echter wel steeds opnieuw geld worden opgehaald om de investeringen en vaste lasten te kunnen betalen. Bij IENS werken nu tussen de 30 en 35 mensen.

 

Bron

 

Je hebt waarschijnlijk iemand nodig me héle diepe zakken

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.