Hallo, ik ben 54 jaar en heb een pensioentekort. Ik heb 100k in mijn dga-bv zitten wat ik wil benutten als eenmalige inleg in een pensioenverzekering. Daarnaast wil ik maandelijks een bedrag inleggen.
Nu lees ik over de bestedingsruimte en reserveringsruimte op de belastingsite.
Ik begrijp dat de maximale jaarlijkse reserveringruimte ca. 7.052 euro is en vanaf 55 jaar 13.927 euro.
Mijn vraag is of ik dan die 100k moet verdelen qua inleg over de komende jaren rekening houdend met de jaarlijkse bestedingsruimte en investeringsruimte over de laatste 7 jaar?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Rob janssen
Rob janssen
Hallo, ik ben 54 jaar en heb een pensioentekort. Ik heb 100k in mijn dga-bv zitten wat ik wil benutten als eenmalige inleg in een pensioenverzekering. Daarnaast wil ik maandelijks een bedrag inleggen.
Nu lees ik over de bestedingsruimte en reserveringsruimte op de belastingsite.
Ik begrijp dat de maximale jaarlijkse reserveringruimte ca. 7.052 euro is en vanaf 55 jaar 13.927 euro.
Mijn vraag is of ik dan die 100k moet verdelen qua inleg over de komende jaren rekening houdend met de jaarlijkse bestedingsruimte en investeringsruimte over de laatste 7 jaar?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/48423-zzp-pensioen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag