• 0

toch maar een tankpas?

Deze week de administratie van januari ingevoerd en werd helemaal gek van al die tankbonnetjes. Nu met 2 auto's met relatief kleine tankinhoud en veel kilometers heb ik al gauw zo'n 12 -15 bonnetjes per maand. lastig uit elkaar houden omdat er geen kenteken op staat dus gooi ze nu maar op de grote hoop. :-\ Geen idee of de fiscus wil weten welk bonnetje voor welke auto is.

 

Dus toch maar eens gegoogeld op tankpas en dan komen er diverse te voorschijn. met allemaal verschillende voorwaarden en incassotermijnen.

 

Heeft iemand ervaring met of tips voor een tankpas?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Perry, bedankt voor de link. Had deze nog niet gevonden. Alleen bij kosten per pas staat 2 euro per maand maar op hun website staat 3,28 per maand. Wellicht oude gegevens?

 

MKB biedt ook betaling per maand aan. Je moet wel een borg storten maar dat is niet zo'n probleem.

De jaarlijkse kosten zijn bij 2 auto's rond de 120 euro. Wegen deze kosten af tegen het gemak van zo'n pas?

 

Parkeren doe ik nu met bricken dat bevalt prima. 1x per maand een rekening.

 

Die boek ik dan in een keer als autokosten zonder de kosten per auto te specificeren. Neem aan dat dit niet nodig is? bij controle heeft de fiscus toch de factuur met de specificaties. En hoe zit dat met de benzine. Factuur ook in een boeken of toch specificeren per auto in de administratie.

 

Bricken kan je trouwens in veel meer gemeenten dan mkb parkeren.

Link naar reactie
  • 0

De tijd die je bespaard kan je weer gebruiken om te ondernemen. Of je hiermee die €120,00 terug kan verdienen is dan de grote vraag.

Als je ook het parkeren vanuit die pas kan doen scheelt dat ook weer iets aan administratie, bricken komt dan te vervallen. Ik heb geen idee of aan bricken verdere kosten kleven, maar die zou je dan ook weer kwijt zijn lijkt mij.

Zelf maak ik geen gebruik van een tankpas.

Mogelijk volgen in dit topic nog meer tips.

Link naar reactie
  • 0

Zelf heb ik een pas van texaco, daarmee kun je ook bij tango betalen. Bevalt op zich goed en kost niets per maand. Enige is dat ze een automatische incasso eisen maar dat lijkt me geen probleem.

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

automatische incasso is geen probleem, doe ik eigenlijk al standaard bij alle terugkerende dingen. scheelt veel werk. ;)

 

Diverse lokale passen bekeken maar die incasseren meestal wekelijks, dan zit je nog met 4-5 rekeningen per maand. En juist 1x per maand een factuur inboeken en verder niks toewijzen per auto lijkt mij de kosten wel waard.

Link naar reactie
  • 0

mkb brandstof incasseert ook alleen maandelijks als je borg hoog genoeg is.. effectief schiet je een maand brandstof voor, hoeft geen probleem te zijn..

 

als je borg bijna op is incasseren ze tussentijds ook..

 

maar vind de tankpas (ook als boekhouder) wel een groot gemak. want die thermische printbonnen zijn soms na een paar weken portemonnee al bijna onleesbaar :)

 

Link naar reactie
  • 0

Borg is id geen probleem. Ik ga er vanuit dat MKB-brandstof voldoende solvabel is om die borg terug te betalen als je er mee stopt. Op een spaarrekening levert het ook geen mallemoer meer op :-\

 

slechts 12 facturen per jaar zijn de kosten wel waard denk ik zeker als ik ze 1 op 1 kan boeken en verder niks meer mee hoeft te doen van splitsen of toewijzen per auto in mijn administratie.

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring als boekhouder met tankpassen is niet heel positief, juist vanwege de tussentijdse incasso's gedurende de maand terwijl de factuur er dan nog niet is, heb je dus allemaal deelbetalingen op een factuur.

 

Als je tankt bij een onbemand station en/of de discipline hebt om de kauwgom te laten liggen zou je ook de bankafschrijving direct op brandstofkosten kunnen boeken, er is nauwelijks verschil tussen ''factuur'datum en boekdatum (datum afschrijving). Bonnetjes dan als volgt archiveren: in een mapje door elkaar; als het dan nodig is kun je ze altijd nog op volgorde leggen. Een boekhouding moet redelijk controleerbaar zijn, dat is dan natuurlijk ook het geval. Tweede optie: na het tanken een foto van het bonnetje maken, digitaal opslaan in een mapje en mocht het eens nodig zijn kun je ze nog tevoorschijn halen.

Slugo.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb als werknemer in het verleden zelf de zaken rond MKB Brandstof geregeld voor mijn ex-werkgever. Werkt prima. Als er per pas 200 euro borg is betaald dan volgen betaling en factuur elkaar logisch op. Daar zou een boekhouder geen probleem mee moeten hebben. En als de zaken via de bank automatisch ingelezen worden dan weet je software vanzelf wat waar heen hoort te gaan.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ik had eerst een Argos pas - gratis - maar nadeel is dat ik alleen bij argos stations kon tanken. Daarom hier nu ook mkb brandstof pas en naar tevredenheid. Eerst was de standaard borg niet voldoende voor mijn brandstofverbruik waardoor ik inderdaad een tussentijdse afschrijving en verrekening kreeg, heel vervelend. Ik heb daarop mijn borg verhoogd en nu netjes 1x per maand een factuur en afschrijving.

 

Mijn pas kost overigens 2,-- per maand excl btw

 

Je kunt ook een pechhulp service afsluiten op je kaart/kenteken, kost wat extra en was voor mij niet nodig

ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching

www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie

Link naar reactie
  • 0

Ik ben kortgeleden zelf voor een pas van https://www.mtc.nl/ gegaan omdat dit in mijn geval (één auto, weinig parkeertransacties) goedkoper uit de vergelijking kwam dan de MKB pas. In tegenstelling tot de MKB pas rekent MTC geen jaarlijkse kosten per bedrijf in ruil voor iets hogere maandelijkse bijdrage en is de borg wat lager. Afhankelijk van je situatie kan dat nog wat goedkoper uitpakken. Hoe het precies zit met de facturen kan ik helaas nog niet vertellen - mijn pas ligt vandeweek in de bus.

 

Groet,

Yorick

Link naar reactie
  • 0

Even op de website van MTC gekeken en daar kom ik dit tegen:

 

Wij specificeren alle transacties op een wekelijkse factuur en alle kosten op één maandelijkse factuur.

 

52 of 12 facturen scheelt nogal wat, daar heb ik dan wel wat kosten voor over.

 

En in de algemene voorwaarden kom ik ook nog iets tegen over 2 wekelijks incasseren:

 

Heeft Multi Tank Card echter slechts een gering aantal transacties ter verwerking ontvangen – zulks uitsluitend ter beoordeling van Multi Tank Card – dan kan per twee weken worden gefactureerd.

 

Maar daar heb je zelf geen invloed op. :-\

 

Mijn voorkeur gaat dan momenteel toch uit naar MKB-brandstof hoewel ik het wel raar vind dat sommige pashouders maar 2 euro betalen. Misschien een oud lopend contract waar nooit prijsverhogingen zijn doorgevoerd?

Link naar reactie
  • 0

Mijn voorkeur gaat dan momenteel toch uit naar MKB-brandstof hoewel ik het wel raar vind dat sommige pashouders maar 2 euro betalen. Misschien een oud lopend contract waar nooit prijsverhogingen zijn doorgevoerd?

 

Kosten zijn per 1-1-2015 gewijzigd. Jaarlijkse bijdrage per bedrijf 39,00 ex (was 48,00) , kosten per pas per maand 3,28 ex (was 2,00). Basisborg is 200,00. Indien geen xtra borg gestort wordt iedere tankbeurt tussentijds geincaseerd. Zelf heb ik 400,00 xtra borg gestort, wordt er maar 1 keer per maand afgeschreven. Idd is pechhulp + eventueel vervangend vervoer Nederland/Europa ook mogelijk, mocht je geen lid zijn van de ANWB. Pechhulp abo is op kenteken.

Integratieve kinder- en jeugdtherapie: www.kindsupport.nl

Link naar reactie
  • 0

Bij mijn vorige werkgever moesten we tanken in tankstation dichtst bij de firma. Gewoon nummerplaat opgeven (zat bij hen in de computer) en ticketje aftekenen.

 

Ik vermoed dat de firma dan maandelijks een factuur kreeg (met mogelijk wat 'trouwe klant' korting).

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Park-line had ik nog niet gezien maar als ik op hun website kijk zie ik alleen maar voordelen ;) zeker in vergelijking tot MKB-brandstof. lagere borg, meer steden waar je kan parkeren en ook maandelijks 1 factuur. :)

 

Alles op 1 factuur vind ik toch wel een voordeel. Mijn boekhouder maar eens polsen hoe hij daar over denkt.

Link naar reactie
  • 0

Alles op 1 factuur vind ik toch wel een voordeel. Mijn boekhouder maar eens polsen hoe hij daar over denkt.

 

Dat was mijn argument, de bonnetjes en facturen. app-parkeren is sowieso handig omdat je nooit teveel betaalt en geen kleingeld hoeft te hebben of naar een parkeerpaal hoeft te lopen. Maar sinds ik motor rij heb ik daar geen last meer van.

 

De brandstofpas is handig als je b.v. in de schuldsanering zit en geen geld op je rekening hebt en je wilt toch naar een klant.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Kun je met zo'n tankpas tegenwoordig wel gebruik maken van de lagere tankkosten? Of telt het landelijk gemiddelde?

dat is de 2 keer in hetzelfde topic.. zal wel dringend zijn dan :)

 

JA je betaald met nationaal geldige tankpassen (niet benzinemerk gebonden passen) gewoon de prijs die staat aangekondigd bij het benzinestation. het is niks meer of minder als een creditcard of pinpas..

het gebruik daarvan beinvloed ook niet de prijs aan de pomp..

 

Alleen als je met tankpassen van 1 merk werkt (Shell, Esso, BP, e.d.) kiezen sommige merken ervoor om niet de prijs aan de pomp te rekenen (omdat die per pomp kan verschillen op basis van lokale cncurrentie) maar de landelijke adviesprijs te rekenen en vervolgens via de maandnota een specifieke korting te geven voor dat bedrijf.. per saldo krijg je dus wel kortingen alleen worden die pas later verrekend..

Het systeem van tankpassen bij 1 merk is namelijk in eerste instantie in het leven geroepen voor grootverbruikers zoals transportbedrijven, taxi bedijven. die krijgen aanzienlijk meer korting op de adviesprijd dan je normaal aan de pomp krijgt als gewone automoblist.

Later is dat systeem ook opengesteld voor kleinere zakelijke gebruikers die ook wel korting krijgen maar dan wel weer dicht bij de pomp prijs uitkomen..

 

kortom dat verklaard waarom je bij sommige merkgebonden tankpassen op het vonnetje aan de pomp een hogere prijs vind dan op je eindfactuur (als het goed is)

Link naar reactie
  • 0

Mijn sterke voorkeur gaat toch uit naar een landelijke pas zodat ik bij iedereen kan tanken. In de praktijk tank ik meestal bij de tango via de automaat. ;)

 

Sta ik van de week aan de automaat van een Shell krijg ik continue de melding "ongeldige pas" Moet je gewoon aan de kassa afrekenen. ;D was al weer een tijdje geleden. :P

 

zo'n automaat is dan toch een prima bescherming voor al die lekkere verleidingen bij de kassa. ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 71 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.