Enige tijd ben ik naast mijn baan ( 40 uur ) een koeriersbedrijfje begonnen. Graag zou ik willen weten hoe het zit als ik bijvoorbeeld een ongeluk met de bedrijfsbus krijg en hierdoor niet kan werken. Ik maak ook af en toe ook een rit voor mijn werkgever. Nu wil ik dit in een verklaring vast leggen maar we weten beide niet hoe dit te regelen.
- Moet ik hierin zetten dat bij verzuim door middel van koerierswerk mij werkgever niet aansprakelijk is voor de ziektekosten?
- Is dit juridisch juist.
- Kan of moet ik mij hiervoor verzekeren?
- Of moet mijn werkgever ten alle tijden mij ziektegeld betalen?
Ik hoor graag verschillende reacties zodat ik dit volledig af kan dekken.
[Mod edit: titel aangepast, het gaat niet om ziektekosten maar om "ziekengeld" / loondoorbetaling bij ziekte]
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
malo
malo
Enige tijd ben ik naast mijn baan ( 40 uur ) een koeriersbedrijfje begonnen. Graag zou ik willen weten hoe het zit als ik bijvoorbeeld een ongeluk met de bedrijfsbus krijg en hierdoor niet kan werken. Ik maak ook af en toe ook een rit voor mijn werkgever. Nu wil ik dit in een verklaring vast leggen maar we weten beide niet hoe dit te regelen.
- Moet ik hierin zetten dat bij verzuim door middel van koerierswerk mij werkgever niet aansprakelijk is voor de ziektekosten?
- Is dit juridisch juist.
- Kan of moet ik mij hiervoor verzekeren?
- Of moet mijn werkgever ten alle tijden mij ziektegeld betalen?
Ik hoor graag verschillende reacties zodat ik dit volledig af kan dekken.
[Mod edit: titel aangepast, het gaat niet om ziektekosten maar om "ziekengeld" / loondoorbetaling bij ziekte]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/48442-loondoorbetaling-bij-ziekte-loondienst-zelfstandig/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag