• 0

Kleurkeuze logo op basis van kernwaarden?

Hallo allemaal,

 

Ik heb een klok horen luiden. Er schijnt een manier te zijn om op basis van een aantal trefwoorden (bijv. kernwaarden van je onderneming) bijpassende kleuren voor een logo te kiezen. Dat wil zeggen: bepaalde kleuren wekken een associatie op bij potentiele klanten.

 

Bijvoorbeeld: combinatie blauw, zwart met grijstinten wordt al snel zakelijk gevonden. Fel geel, rood en groen wordt al snel speelgoedachtig. Zie ook het logo van bijvoorbeeld Intertoys.

 

Ik stel me zo voor dat er een methode of kleurverwijstabel zou moeten bestaan waar je dergelijke trefwoorden kan koppelen aan bijpassende kleuren.

 

Weet iemand waar ik een dergelijke tabel of methode kan vinden?

 

Groeten,

Marc

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
  • 0

Onthou wel dat elke kleur postitieve EN negatieve associaties heeft. Geel wordt gezien als de kleur van geluk, maar ook van verraad en lafheid-- het is leuk voor een indicatie maar laat je er niet teveel door leiden. Als je eenmaal iets hebt en je legt het voor aan mensen krijg je ofwel 'aangeleerde' reacties (Goh, blauw, dat is wel erg zakelijk!) ofwel volstrekt persoonlijke reacties (Rood vind ik altijd een beetje schreeuwerig overkomen).

Je kunt zelf tot op grote hoogte je logo (en kleur dus) betekenis en inhoud geven.

 

Link naar reactie
  • 0

En onthoud : kleur kan een andere betekenis hebben in andere landen/culturen. Rood/geel = spannend (Ferrari), volstrekt feestelijk (China) en degelijk(?) (Shell).

Wit bijv. is in het Oosten kleur van de rouw.

 

Verder zou ik mij niet teveel ophangen aan kleuren-"leer". Juist door af te wijken van de verwachting kan iemand daadwerkelijk opvallen. Zie : Oililly.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.