[Artikel] 5 designs that can make the world a better place

Aanbevolen berichten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Eerst een vinding, dan een product ;)

Ik lees altijd graag artikelen m.b.t. duurzaamheid en energie. En als chauvinist... trots op de Nederlandse ;)

 

Bijvoorbeeld : Blauwe energie – Een revolutionaire Nederlandse vinding!

Blauwe energie wordt een grote concurrent van andere duurzame methodes voor energiewinning, aangezien Nederland ervoor gemaakt lijkt met zoveel plaatsen waar zoet en zout water bij elkaar komt.

Lees verder >>>

 

Óf de Bio Product Processor ? Een Nederlandse vinding maakt boeren tot duurzame oliesjeik en stroomleverancier.

 

Ennnn.... trost op electrische auto's!?! Schijnt ook een Nederlandse vinding te zijn :-)

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

@ Jeroen: Vind met name de eerste uitvinding fantastisch. De anderen zijn hebben niet zozeer de 'wow' factor maar zijn praktisch gezien erg nuttig. De 5e is natuurlijk erg gaaf, maar daarbij komt mijn angst voor singularity en/of het modificeren van mensen wel naar boven. Waar trek je de grens?

 

@Mikky. Leuke artikelen! Probeer dit soort dingen ook te volgen.

Met name het blauwe energie concept ziet er fantastisch uit.

Waarom hebben we hier niet meer over gehoord?

En, waarom is dit nog niet geimplementeerd?

Wat zijn de nadelen?

Link naar reactie

Ik vraag mij af hoe rendabel zonne-energie op de langere termijn is. Zonne-panelen hebben waarschijnlijk niet een eeuwig leven (aantasting door uv-straling). De techniek word wel steeds verder verbeterd uiteraard. De grootste doorbraak voor het winnen van energie (kernfusie) zal voorlopig nog wel op zich laten wachten vrees ik. Het zou mooi zijn als bij die doorbraak een Nederlander betrokken zal zijn 8)

Link naar reactie

Ik vraag mij af hoe rendabel zonne-energie op de langere termijn is. Zonne-panelen hebben waarschijnlijk niet een eeuwig leven (aantasting door uv-straling).

 

Zonnepanelen kunnen rustig 20 jaar op een dak liggen zonder noemenswaardig rendemensverlies, al zijn de meningen wat verdeeld.

Maar ook aan het onderhoud van energiecentrales wordt het nodige geld besteed, en dat betalen we we ook in de prijs van de energie die we afnemen.

Het verschil met zonnepanelen is dat het je eigendom is, dus het onderhoud daarvan betaalt iedereen rechtstreeks uit eigen portemonnee. In vergelijking met overige energiebronnen is het rendement op zonnepanelen behoorlijk hoog te noemen.

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.