Hallo leden,

Ik ben een jonge onderneemster van 18 jaar. Ik woon momenteel in de Verenigde Staten voor mijn studie. Ik heb altijd al een kleinschalige eigen onderneming willen starten. Nu heb ik hier in de VS wat gevonden wat ik graag in Nederland wil gaan opzetten. Het gaat om een sieraden idee. Het plan is om de benodigde onderdelen te importeren, en ze dan via markten, lokale winkels en een online webshop te gaan verkopen. Ik heb al op wat websites gekeken zoals alibaba, aliexpress etc. om mijn eventuele onderdelen te bestellen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ook wil ik graag weten met hoeveel ik zou moeten beginnen. Een partij van 300? Ik ben echt nog een groentje en wil niet te veel risico's nemen. Daarom wil ik het zo klein mogelijk laten beginnen en het eventueel later uitbreiden. Ik hoor 't graag.

Groetjes

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/48493-een-hele-jonge-ondernemer/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Beste Sandiego,

Voor de zekerheid (want misschien weet je dit al?) wijs ik je op de regels voor een webshop.

Vriendelijke groet, Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

• 0

Als je klein wil beginnen, koop dan je onderdelen lokaal of vraag je leveranciers op ali baba voor een proefzending.

Let wel op voor de transportkosten. Ze vertellen je dat de transportkosten zijn inbegrepen maar nadien blijkt dat je de transporteur moet betalen om je levering te kunnen krijgen. Dit heb ik meermaals meegemaakt bij Chinese websites.

• 0

Dat verschilt nogal per leverancier, kwestie van duidelijk afspreken. Voor een klein pakje als een proefzending van niet meer dan een paar kilo is het vrij gebruikelijk EMS te gebruiken. Dat kost ongeveer us$35 voor een pakje tot een kilo en daarboven wat meer, en hoef je, voor zover ik weet, nooit achteraf af te rekenen.

• 0

Als importeur ziet de wet jou als fabrikant van de producten.

Je moet dus zorgen dat ze aan de EU richtlijnen voldoen en wellicht heb je ook wat verzekeringen nodig. Stel dat iemand zijn huis afbrandt omdat jouw product vlam gevat heeft en jij kan niet aantonen dat jouw product voldoet aan EU richtlijnen en/of bent daar niet voor verzekert, dan heb je best wel een probleempje..

• 0

Tja, hoe vaakt ontstaat een woningbrand door een ondeugdelijk sierraad?

Qua richtlijnen heb je verder wel gelijk, ik kan me voorstellen dat je moet waarborgen dat er geen schadelijke stoffen in zitten en dergelijke.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar