• 0

Filmidee

Omschrijving van je concept:

Beste Higherlevel-leden,

Ik heb een idee voor een film. Ik zou dit idee graag zien uitgroeien tot een langspeelfilm.

Ik heb al proberen te filmen en te schrijven voor het verhaal, maar daar slaagde ik er niet echt in. Dus het zou beter zijn een scenarioschrijver en de crew dat voor mij.

Welke Belgische of Nederlandse filmstudio is geïnteresseerd in film-ideeën? Ik heb wel eens van iemand gehoord (een kennis) die het idee voor de lol had verstuurden daadwerkelijk een positieve reactie van de filmstudio terug had gekregen.

Ik scharrel het geld die daarvoor nodig is met een crowdfunding (bv. Kickstarter) bij elkaar. Het doel is €6000.000. Hoe groot is de kans dat ik dit geld bijeen raap?

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

- Ik heb geprobeerd om zelf de scenario te schrijven.

- Ik heb informatie opgezocht over het onderwerp van de film (en bijgehouden in een map)

- Ik heb de film nagespeeld met mijn neefje en nichtje, respectievelijk 9 en 7 jaar.

...

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil van het concept een film maken...

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het moet een diepgaand verhaal zijn met een of andere achterliggende betekenis en levenslessen. Een deel van de opbrengst van de film zou naar een tweeling gaan met een ernstige mentale aandoening.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Antwoorden op de vragen. Ook wat moed zou nuttig zijn.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Amstelfilm

Artifilm

Cineart

Cinema Delicatessen

Cinemien

DFW

Eye

Imagine

Lumiere

Moonlight

Paradiso

Remain in Light

September Film

 

Hierboven een aantal filmdistributeurs uit NL en BE die wat doen met arthouse films. Je zou eens eentje kunnen mailen met de vraag. Maar een film van 6 miljoen lijkt me wel heel ambitieus (misschien een 0 teveel?). Films in het art-house circuit leveren vaak geen geld op en hebben ook geen commerciële insteek. Die films worden door fondsen/stichtingen gefinancierd. Aan opbrengsten moet je sowieso niet denken, tenzij je bijvoorbeeld gaat werken met (grote) sponsoren.

 

Ik ben benieuwd! Succes!

Link naar reactie
  • 0

Als je "de scenario" zelf wilt schrijven, moet je je eerst 's meer verdiepen in de filmwereld en in het maken van een film. Als je dan geleerd hebt dat je "het scenario" wilt gaan schrijven, dan kun je beginnen.

Wat een zinnige bijdrage weer, iemand afkraken omdat hij een spel- (of wellicht tik-)fout maakt.

Reageer dan gewoon niet.

En fyi, als je goed had gelezen, dan had je gezien dat TS op zoek is naar een scenarioschrijver omdat het hem zelf niet lukt. Maar fijn dat je hem daar nog een keer op wilt wijzen...*shakes head*

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Omschrijving van je concept:

Beste Higherlevel-leden,

Ik heb een idee voor een film. Ik zou dit idee graag zien uitgroeien tot een langspeelfilm.

Ik heb al proberen te filmen en te schrijven voor het verhaal, maar daar slaagde ik er niet echt in. Dus het zou beter zijn een scenarioschrijver en de crew dat voor mij.

Welke Belgische of Nederlandse filmstudio is geïnteresseerd in film-ideeën? Ik heb wel eens van iemand gehoord (een kennis) die het idee voor de lol had verstuurden daadwerkelijk een positieve reactie van de filmstudio terug had gekregen.

Ik scharrel het geld die daarvoor nodig is met een crowdfunding (bv. Kickstarter) bij elkaar. Het doel is €6000.000. Hoe groot is de kans dat ik dit geld bijeen raap?

 

Een idee voor een film is leuk. Het probleem is dat er heel veel ideeën zijn, terwijl het verschil gemaakt wordt in de uitwerking.

Welke studio's geïnteresseerd zijn,weet ik niet: daar kom je misschien alleen maar achter door het ze te vragen :)

 

Het succes van een crowdfundingcampagne hangt van heel elementen af.

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

- Ik heb geprobeerd om zelf de scenario te schrijven.

- Ik heb informatie opgezocht over het onderwerp van de film (en bijgehouden in een map)

- Ik heb de film nagespeeld met mijn neefje en nichtje, respectievelijk 9 en 7 jaar.

...

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil van het concept een film maken...

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het moet een diepgaand verhaal zijn met een of andere achterliggende betekenis en levenslessen. Een deel van de opbrengst van de film zou naar een tweeling gaan met een ernstige mentale aandoening.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Antwoorden op de vragen. Ook wat moed zou nuttig zijn.

 

 

 

Winst maken met een film is niet altijd even makkelijk in Nederland. Meestal gebeurt dat dan ook niet. Mijn vraag is dan: wat is het hoofddoel? De film of het geld inzamelen?

Het zou zonde zijn om een paar duizend euro op te halen met een filmproductie die het veelvoudige gekost heeft.

Dan kun je de tijd en energie die een uitgebreide kickstartercampagne kost beter gebruiken voor het goede doel.

Als de film de hoofdzaak is, bereid je dan maar voor op een mogelijk tegenvallend resultaat voor het goede doel.

 

Je zegt dat je zelf geprobeerd hebt te schrijven en te filmen.

Wat heb je dan concreet gedaan? Een middagje naar een leeg scherm gekeken of maanden gewerkt aan een eerste versie die gewoon te slecht was?

 

"Het moet een diepgaand verhaal zijn met een of andere achterliggende betekenis en levenslessen."

Door 'een of andere' te gebruiken lijkt het net of je het idee ook nog niet helder hebt.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Winst maken met een film is niet altijd even makkelijk in Nederland. Meestal gebeurt dat dan ook niet. Mijn vraag is dan: wat is het hoofddoel? De film of het geld inzamelen?

Het zou zonde zijn om een paar duizend euro op te halen met een filmproductie die het veelvoudige gekost heeft.

Dan kun je de tijd en energie die een uitgebreide kickstartercampagne kost beter gebruiken voor het goede doel.

Als de film de hoofdzaak is, bereid je dan maar voor op een mogelijk tegenvallend resultaat voor het goede doel.

Het is een combinatie van beide factoren. Ik zamel het geld in voor om in de tweeling met een ernstige mentale aandoening. Toen de tweeling 15 maanden oud was, gingen ze achteruit. Ze hebben nu al enkele jaren een mentale leeftijd van een jaar. Er is heel veel onbegrip bij mensen die de situatie niet kennen. In wil het aantal mensen met onbegrip vermijden met een film.

De vraag die jullie waarschijnlijk gaan stellen is: Waarom moet dat een film zijn? Het antwoord op die vraag is dat ik opgegroeid ben met de filmwereld. Ik bedacht, tekende en filmde als kind films met bv. mijn huisdieren. Een boek of gedicht is niet voor mij weggelegd. Ik kan kleine stukjes tekst schrijven, maar geen heel boek of gedicht.

 

Je zegt dat je zelf geprobeerd hebt te schrijven en te filmen.

Wat heb je dan concreet gedaan? Een middagje naar een leeg scherm gekeken of maanden gewerkt aan een eerste versie die gewoon te slecht was?

Ik heb maanden (of zelfs jaren!) gewerkt aan een eerste versie die slecht was.

 

"Het moet een diepgaand verhaal zijn met een of andere achterliggende betekenis en levenslessen."

Door 'een of andere' te gebruiken lijkt het net of je het idee ook nog niet helder hebt.

Ik heb het idee en een samenvatting van het verhaal. Maar ik heb nog geen heel verhaal voor de film.

Link naar reactie
  • 0

Maar een film van 6 miljoen lijkt me wel heel ambitieus (misschien een 0 teveel?).

Een 0 teveel? Dat gaat echt dramatisch besparen zijn. Dat is dan 500.000. Bijvoorbeeld:Alles is liefde kostte €3.740.500. Om de film realistisch te laten ogen, moet men bv. kamers namaken met echte meubelen en voorwerpen. De film gaat (zoals je weet) over een gezin die in dezelfde situatie bevindt als het gezin van het gezin van de gehandicapte tweeling. Dat betekent ook dat men aangepaste materialen en meubels moet gebruiken om de film realistisch te laten ogen. Een voorbeeld van een noodzakelijk aangepast middel dat misschien gebruikt moet worden in de film is een aangepaste kinderwagen. Deze kost volgens de ouders van de tweeling 5000 euro. Als het budget van de film €500.000 is en je alleen die aangepaste kinderwagen aankoopt, dan ben je meteen al 1/100 van het budget kwijt.

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd hoe je aan dat bedrag van 6 miljoen komt...weet je al welke acteurs je in zult gaan huren en zo?

Nee. Maar bekendere acteurs zorgen voor meer bezoekers in de bioscoopzalen etc. Dus, er moeten redelijk bekende acteurs gebruikt worden om indruk te maken op de consument.

 

Als je meer wilt weten over de tweeling:

Een van de vele nieuwsartikels

Facebookpagina

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien kan je je budget toch wat beter uitwerken voor je mensen om geld gaat vragen. Hou er dan mss rekening mee dat je ook met een kleiner budget professionele films kan maken tegenwoordig.

 

Primer: 6.000 dollar

Blair Witch Project: 60.000 dollar

Safety Not Guaranteed: 750.000 dollar

Moon: 5.000.000 dollar (met Kevin Spacey, Sam Rockwell, een robot, een ruimtebasis, special effects, etc)

 

Moet je bv. echt een aangepaste kinderwagen gaan aankopen voor je film? Kan je die niet van iemand lenen of in bruikleen krijgen van een fabrikant in ruil voor, etc.

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien kan je je budget toch wat beter uitwerken voor je mensen om geld gaat vragen. Hou er dan mss rekening mee dat je ook met een kleiner budget professionele films kan maken tegenwoordig.

 

Primer: 6.000 dollar

Blair Witch Project: 60.000 dollar

Safety Not Guaranteed: 750.000 dollar

Moon: 5.000.000 dollar (met Kevin Spacey, Sam Rockwell, een robot, een ruimtebasis, special effects, etc)

 

Moet je bv. echt een aangepaste kinderwagen gaan aankopen voor je film? Kan je die niet van iemand lenen of in bruikleen krijgen van een fabrikant in ruil voor, etc.

 

Een kinderwagen van iemand lenen? De meeste mensen hebben een standaard kinderwagen voor baby's en peuters. Als ik zo'n zou lenen, dan denk ik dat dan te krap zal zijn voor een acteur van ongeveer 7-8 jaar. Ik zou geen piepjonge acteurs kiezen, omdat deze hun rol dan al niet te goed spelen en vaak hun eigen zin doen. Een aangepaste kinderwagen en andere materialen in bruikleen krijgen voor iets anders in ruil lijkt me een goed idee. Dus, het budget van de film mag wel stukken lager.

Ik zal voorlopig geen budget aan de film vastplakken. Het budget die ik nu meldde was gewoon een simpele gok hoeveel ik voor de film nodig hou hebben.

Ik begin dit weekend met het versturen van de samenvatting van het verhaal naar enkele filmstudio's.

Link naar reactie
  • 0

Om teleurstelling te voorkomen zou ik zorgen dat het verhaal heel, heel goed in elkaar steekt. Meld wellicht alleen de verhaallijn wat het doel is van de film. Verder heb je er kennelijk weinig kaas van gegeten (no offence) dus dat moet je dan ook aan de professionals overlaten (mochten zij er iets in zien). Je zult dan moeten fungeren als aanjager van het plan en verder het los kunnen laten.

 

En die schatting van 6 miljoen is véél te veel, zo'n 'kinderwagen' bijvoorbeeld zou door een producent gesponsord kunnen worden.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Met de online terugkoppeling van topic starter komen we dan toch op het punt dat dit geen ondernemersvraag blijkt. Daarom doe ik een slotje op deze draad.

 

Recent heb ik een indrukwekkende reportage of documentaire gezien over twee volwassen, Engelse broers, Matthew en Michael Clark, misschien een aardige (kijk)tip tot slot.

 

Modgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.