• 0

geen rittenregistratie van deze bestelauto meer hoeft bij te houden

Nadat ik bij de belastingdienst een verklaring heb ingediend dat ik een bestelauto uitsluitend zakelijk gebruik stond er in de bevestiging onderstaande opmerking.

 

citaat

U hebt verklaard dat u de onderstaande bestelauto uitsluitend zakelijk gebruikt. Dat betekent dat u geen rittenregistratie voor deze bestelauto meer hoeft bij te houden.

 

Ik had verwacht een rittenregistratie te moeten bijhouden.

 

Nou is voor mij de vraag, stel dat er discussie ontstaat over de vraag of een rit al dan niet zakelijk is, dan lijkt het mij dat ik voor de bewijsvoering van de zakelijke rit moet zorgen. Is het dan niet handig (nodig) toch een rittenregistratie bij te houden, of volstaat mijn agenda waarin afspraken staan, maar minder adresdetails zijn opgeschreven, of is ook dit niet nodig??

 

Wat zijn jullie ervaringen hierin?

 

 

Buten Art Gallery

http://www.buten.org

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nee hoor, die is er ook voor de bestelauto van de ondernemer

 

De Belastingdienst licht op de website ook een tipje van de sluier op over hoe ze zulks controleren.

Het is belangrijk om te weten dat het woordje uitsluitend ook écht uitsluitend betekent hier, om van deze verklaring gebruik te mogen maken, mag er dus geen enkele privékilometer gereden worden.

 

Zoals door diverse privacyminnende clubs al beklaagd, worden cameragegevens van o.a. de politie en masse aan de Belastingdienst ter beschikking gesteld. De politie vernietigt de gegevens (zeg ik uit mijn hoofd) na een paar weken, de Belastingdienst houdt ze wat langer.

 

Als daaruit blijkt dat jij met je bestelbus op zaterdagnacht op de Ring rond Amsterdam rondreed, zou je daar wel eens een vragenbrief over kunnen verwachten. Of als je op een zondagmiddag geparkeerd stond bij een zeker attractiepark in Kaatsheuvel, dat kan ook post opleveren.

 

Voor DIE ritten zou ik je zeer zeker aanraden om de bewijzen van zakelijkheid goed te bewaren. Voor ritten die niet op 'ongebruikelijke' tijdstippen of plaatsen zijn, hoef je dat kennelijk niet te doen.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.