Hebben jullie ook last van startangst? ;)

Aanbevolen berichten

Volgens mij hebben alle starters daar in meer en mindere mate last van. Heb je een gezin dan wordt die angst nog iets groter.

Het blijkt dat het overgrote deel van de ondernemers die vijf of tien jaar bezig zijn, het overgrote deel blij is dat ze de stap genomen hebben, absoluut geen spijt hebben dus.

En met de afbraak van het huidige "sociale" stelsel vraag ik mij niet meer af wat ik daar nog te verliezen heb.

 

Net als de andere posters al aangeven, een zekere angst is gezond, Ik heb hier zelf (te) lang tegen aan zitten hikken, maar nu ben ik erover heen, eerlijk gezegd heeft mijn laatste werkgever daar voor gezorgd door mij na bewezen succes de laan uit te sturen.

Ik zit nu in de fase om de laatste dingen formeel te regelen.

Terwijl het werk al tot aan het plafond opgestapelt ligt :D

Link naar reactie

Het lijkt me alleen maar verstandig als je zo nu en dan kritisch naar je eigen plannen kijkt.. Uiteraard zijn de meeste starters erg enthousiast over hun plannen, maar ondernemen is en blijft risico nemen.

 

Succes is waarschijnlijk niet te garanderen, maar als je het niet probeert lukt het gegarandeerd niet ;)

Link naar reactie

Je moet je niet laten leiden door je angsten maar door je dromen. Gewoon gaan met die banaan. Bewezen of niet bewezen is helemaal niet belangrijk. Motivatie is doorgaands 80% van de winst. Ben je gemotiveerd dan kom je een heel eind. Wanneer je angstig bent aangelegd moet je juist niet zelfstandig ondernemer worden. Want angstigen zullen snel toevlucht nemen tot excuses en bij voorbaat al een slecht resultaat boeken. Fuck-de-mol! Gaan. Doen.

 

Als je eens een interessant artikel wilt lezen over verkopers die hun angsten niet onder ogen willen zien dan moet je het me laten weten. Ik heb nog een opzienbarende tekst geschreven die voor veel verkopers te confronterend is om te lezen.

 

Succes met je bedrijf.

 

Groet, Remo

 

PS: Een beetje angst is niet verkeerd maar ... laat je er niet door leiden en verschuil je er al helemaal niet achter. JIJ bent verantwoordelijk voor je resultaat. Daar kan geen marktontwikkeling tegenop en al helemaal niet op die pieterpeuterige schaal van ons kleine ondernemers.

 

Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link naar reactie

ik ben ook benieuwd naar de pagina. :)

en ja, ik zat in het begin ook vaak te twijfelen van 'goh wordt het wel wat'. ;)

wat je eventueel kan doen, is voor jezelf op een rij zetten wat er fout kan gaan en hoe je dat kan oplossen. en als je geen oplossing ervoor kan bedenken, bedenk dan hoeveel gevolgen het zal hebben. wie weet zijn de gevolgen dan niet zo erg waardoor je ook minder angst heb. ;)

Link naar reactie

Ik denk dat iedere starter wel door een beetje angst heen moet... wat je niet kent maakt altijd een beetje angstig, maar ook nieuwsgierig.

 

Waar je angst voor hebt kun je maar beter meteen doen.... dan ben je ervanaf. Zo heb ik leren skateboarden van de hoge halfpipe, en zo wil ik ook een onderneming runnen: wat ik nog niet kan, ga ik kunnen.....

 

(dat skateboarden is wel heel lang geleden...)

Link naar reactie

Ik heb ook niet echt angs hoor, of dat ik bang ben.

 

En ik heb zeker veel vertrouwen in mijn idee,

maar juist als ik er op een hele negatieve manier naar kijk zie ik/je

natuurlijk allerlei dingen die er mis kunnen gaan.

 

Want je doet wel een investering in het begin.

En ondanks dat vele ondernemers veel vertrouwen

hebben in hun bedrijfje gaan er toch jaarlijks ... op de fles.

 

Maar ikzelf het juist het gevoel dat het moet kunnen,

en dat mensen er interesse in hebben.

 

Greetz,

Maarten

Link naar reactie

Je moet je niet laten leiden door je angsten maar door je dromen. Gewoon gaan met die banaan. Bewezen of niet bewezen is helemaal niet belangrijk. Motivatie is doorgaands 80% van de winst. Ben je gemotiveerd dan kom je een heel eind. Wanneer je angstig bent aangelegd moet je juist niet zelfstandig ondernemer worden. Want angstigen zullen snel toevlucht nemen tot excuses en bij voorbaat al een slecht resultaat boeken. Fuck-de-mol! Gaan. Doen.

 

Als je eens een interessant artikel wilt lezen over verkopers die hun angsten niet onder ogen willen zien dan moet je het me laten weten. Ik heb nog een opzienbarende tekst geschreven die voor veel verkopers te confronterend is om te lezen.

 

Succes met je bedrijf.

 

Groet, Remo

 

PS: Een beetje angst is niet verkeerd maar ... laat je er niet door leiden en verschuil je er al helemaal niet achter. JIJ bent verantwoordelijk voor je resultaat. Daar kan geen marktontwikkeling tegenop en al helemaal niet op die pieterpeuterige schaal van ons kleine ondernemers.

 

 

Ik vind dit persoonlijk te kort door de bocht. Bovendien zou het als ontmoediging kunnen werken voor heel angstige mensen die het tóch in hun hoofd gehaald hebben om misschien te gaan ondernemen.

Er zijn gradaties van angst, maar ook gradaties van moed. Je kunt best heel angstig zijn, als je maar ook heel moedig bent.

Dat angstigen snel toevlucht nemen tot excuses volgens jou kan ik begrijpen, maar niet-angstigen nemen net zo vaak toevlucht tot excuses. Ik denk niet dat dat (uitsluitend) bepaald wordt door angst of de afwezigheid daarvan, maar door je karakter, de mate van volwassenheid en je grondhouding in het leven.

 

Er zijn ook veel mensen voor wie "fuck them all" helemaal niks doet, geen enkel effect teweeg brengt, niet motiveert.

Je kunt ook zonder je af te zetten tegen "anderen" lekker je eigen gang gaan en je eigen ding doen. Bovendien heb je "them" nodig voor je omzet, dus het is in potentie nogal ingewikkeld om steeds mensen te categoriseren.

 

Je moet je niet laten leiden door je angsten maar door je dromen.

 

Eens!

 

;D

Link naar reactie

Ah joh...zelfs al je al jaren ondernemer bent, blijven er van die angstige momenten. Ik heb het afgelopen jaar zeker 4x per week de neiging gehad om er mee op te houden. Dan ging er weer iets mis met de site, dan liep ik weer tegen onbetrouwbare personen aan etc. Maar dan ga je door en merk je dat het steeds leuker wordt en makkelijker gaat.

Gewoon springen. Het gaat er niet om hoe vaak je valt, maar om hoe vaak je weer opstaat!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 280 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.