• 0

voorraadverzekering webshop

Hallo allemaal,

 

Ik woon in een huurhuis en heb reeds een particuliere inboedelverzekering. Nou heb ik echter ook een webshop met voorraad die ik graag ook verzekerd heb. Ik had gekekeken naar een zakelijke inboedelverzekering om de zakelijke voorraad en inventaris te dekken alleen de verzekering die ik zag verplicht een brandblusser per verdieping. In een particulier huis is dit niet praktisch en mooi gezien hij ook in het zicht en bereikbaar moet hangen en waarschijnlijk ook nog ieder jaar gekeurd moet worden.

 

Voor de inbraakverzekering eisen ze een alarm + installatie door alarm bureau en waarschijnlijk ook een aansluiting op de meldkamer.

 

De voorraad waarde en inventaris is onder de 10.000 en de premie is dus ook slechts 60 - 100 euro per jaar (voor de privé inboedel betaal ik ook ongeveer dat bedrag per jaar). Echter door de jaarlijkse keuring van de brandblussers + alarm installatie + kosten meldkamer ben ik om het op te zetten al 100en euro's kwijt en ook een flink gedeelte om het bij te houden terwijl de premie slechts 60 - 100 euro per jaar is. Bij mijn particuliere inboedel verzekering is een alarm en brandblusser ook niet verplicht. Zeker niet voor een lullige 10K.

 

Ik kom er op internet niet uit dus vraag het aan jullie, weten jullie een verzekering die minder eisen stelt of waarvan de zakelijke webshop inboedel bijv. wel gedekt worden onder de privé inboedelverzekering?

 

Alvast bedankt voor jullie moeite.

 

Met vriendelijke groet.

 

Ruben Goudswaard

 

 

[Mod edit: titel aangepast. "Inboedel" is particuliere huisraad. Bedrijven hebben inventaris, gereedschappen en/of goederen]

When you're good for your customers, the customers will be good for you.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Ik had gekekeken naar een zakelijke inboedelverzekering om de zakelijke voorraad en inventaris te dekken alleen de verzekering die ik zag verplicht een brandblusser per verdieping.
Welke maatschappij had je geraadpleegd?

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 1
Ik kom er op internet niet uit dus vraag het aan jullie, weten jullie een verzekering die minder eisen stelt of waarvan de zakelijke webshop inboedel bijv. wel gedekt worden onder de privé inboedelverzekering?

Zo te zien aan jouw webshops vallen jouw goederen niet in een hoge risicoklasse qua diefstal, dus kan er - in overleg -best afgeweken worden van de E1/E2 alarmeis van de Verbeterde risicoklasse indeling, zeker als de bouwkundige beveiliging van de woning goed is (3 sterren sloten, eventueel politiekeurmerk veilig wonen, goederen niet in zicht, goederen in afgesloten ruimte etc etc)

Voor € 10.000,- aan niet-diefstalgevoelige goederen in een bewoond huis zal een goede acceptant best een uitzondering op de regel willen maken.

 

Idem voor de blusmiddelen (alhoewel ik wel iets lees over een handel in papiersnippers?)

 

Het lijkt me iets voor maatwerk: overleg met een acceptant van een verzekeraar.

 

Welke verzekeraar maakt feitelijk niet zoveel uit maar in logische volgorde :

1) jouw huidige particuliere inboedelverzekeraar

2) een andere inboedelverzekeraar (zoals Centraal Beheer, zie onder)

3) een zakelijke inventarisverzekeraar (bijv Avéro, Reaal, Aegon, Nationale Nederlanden, Univé)

 

Waarbij je ad 2,3 en 4 dat naar keuze zelf kan doen of via een adviseur/bemiddelaar. Als je al een zakelijke verzekering hebt (aansprakelijkheid bijvoorbeeld?) zou ik daar eerst beginnen: zowel vanwege de minimumpremies als eventueel pakketvoordeel.

 

In een recent ander topic over inventaris meeverzekeren op de particuliere inboedelverzekering kwam al ter sprake dat Centraal Beheer zakelijke eigendommen standaard dekt tot € 15.000,-. Wel worden ook daar eisen gesteld aan beveiliging en preventie. Wellicht raadzaam om eens met een acceptant te bellen om de mogelijkheden te bespreken.

 

terwijl de premie slechts 60 - 100 euro per jaar is.

Ik vind de preventiekosten in relatie tot de kennelijk erg lage inboedel premie niet echt een goed argument. Kosten moet je relateren aan het risico, en dat is € 10.000,- die op dit moment onverzekerd is.

 

Best mogelijk dat een inboedelverzekering met inventarisdekking óf een losse zakelijke inventaris dekkking elders je een paar honderd euro kost per jaar kost (ik zeg niet dat het zo is maar dat dat "zou kunnen") en dan lijkt het me nog steeds geen onverstandige keuze gelet op het risico zelf.

 

Welke maatschappij had je geraadpleegd?

Educated guess: geen één, ik vermoed dat TS alleen de standaard voorwaarden heeft geraadpleegd.

Crux van deze vraag is juist dat er mogelijk juist ruimte is om daar van af te wijken.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.