• 0

Bedrijfsovername begrotingsplan [horeca bij tankstation]

Beste leden,

 

Al een hele poos lees ik op dit forum mee, omdat het mijn bedoeling was om een eigen zaak op te starten.

Ik ben 30 jaar en kom uit Belgie.

Op dit moment werk in dienstverband bij een saladefabrikant maar hier zal binnenkort een einde aan komen.

Om het verhaal kort te houden, er is onlangs een zaak vrijgekomen hier in de buurt.

Het gaat over een kiosk zeg maar aan een tankstation waar je ook broodjes kan kopen.

Nu het probleem is, ik ben vandaag met de eigenaar gaan praten en die vertelde dat hij zopas het tankstation + carwash en de shop heeft overgenomen dit 3 maanden geleden.

Hij heeft de shop erbij genomen om deze te verhuren en heeft deze die 3 maanden enkel minimum opgehouden dus zijn er geen cijfer van omzet.

Hij vertelde me wel dat de shop opzich rendabel kan zijn als er iemand in zit die zich er 100% mee bezig houd, daar had hij de tijd niet voor.

Hij vraagt 1200€ Huur + water en elektriciteit en overname van 12000€ dit voor kassasysteem en stock dat er nog staat.

Ik zou graag een ondernemingsplan maken maar hoe bereken ik welke omzet er mogelijk is als ik geen cijfers heb om op vooruit te gaan?

Er passeren gemiddeld 400 auto's per uur ( zelf gaan tellen ) hoe kan ik met dit getal iets doen ? Is dat van belang als ik een ondernemingsplan opmaak?

Ik ben een nieuw bakken ondernemer die wel potentieel ziet in deze zaak, maar heb een wegwijzer nodig in de goede richting.

 

Bedankt alvast om te lezen en hopelijk bedankt voor de reactie.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nu het probleem is, ik ben vandaag met de eigenaar gaan praten en die vertelde dat hij zopas het tankstation + carwash en de shop heeft overgenomen dit 3 maanden geleden.

Hij heeft de shop erbij genomen om deze te verhuren en heeft deze die 3 maanden enkel minimum opgehouden dus zijn er geen cijfer van omzet.

De laatste drie maanden zijn dan inderdaad niet zo relevant, maar heeft de huidige eigenaar geen cijfers van de vorige eigenaar?

 

Van een ondernemer met meerdere tankstations weet ik dat de shop + carwash vaak meer opbrengen dan het tanken. In dat opzicht vind ik het, voorzichtig gezegd, wat merkwaardig dat de huidige eigenaar enkel uit tijdgebrek de shop niet wil aanhouden. Elke andere pomphouder zou daarvoor dan winkelpersoneel aannemen; waarom doet hij dat niet?

 

Doorvragen dus en de oude cijfers proberen boven water te krijgen.

Link naar reactie
  • 0

 

Er passeren gemiddeld 400 auto's per uur ( zelf gaan tellen ) hoe kan ik met dit getal iets doen ? Is dat van belang als ik een ondernemingsplan opmaak?

 

 

Een businessplan is naast het idee ook veel cijfers verzamelen en ja die 400 auto's zijn zeer relevant.

Hoeveel % van de bestuurders bezoekt je shop. Voor welk bedrag besteden ze gemiddeld ? Wat is dus je dagomzet en wat is je jaaromzet ? Daar begint het mee. Wat is je inkoop? Wat is je bruto marge?

Welke kosten heb je nog meer ?

 

Op internet kun je voldoende formats vinden van businessplannen.

 

Succes!

www.reith.nl

Link naar reactie
  • 0

Win informatie over cijfers in bij een andere tankshop, leveranciers en wat vind je zelf redelijk en billijk qua inkoop/verkoop? Zo kun je een gedegen begroting in elkaar zetten en zien of het haalbaar is.

 

Probeer de laatste jaarcijfers te achterhalen. Als je € 12000 (of meer) zult moeten investeren via een derde partij heb je deze hoogstwaarschijnlijk nodig.

www.maximaalsales.nl - Haalt het beste uit je verkoop. Graag bepalen wij samen jouw ideale verkooptraject.

Eigenaar van Harderwijk Nieuws, Nunspeet Nieuws en Apeldoorn Nieuws. Lokale nieuwssites met prima exposure voor ondernemers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.