• 0

Hallo,

Momenteel heb ik naast m'n huidige baan wat programmeeropdrachten gedaan voor een Amerikaans bedrijf via m'n eenmanszaak die ik daarvoor vorig jaar opgericht heb. Nu zijn ze echter dermate tevreden dat ze me meer werk willen laten doen. Zoveel dat ik daarvoor m'n huidige baan niet meer nodig heb.

Echter, via een eenmanszaak fulltime voor 1 opdrachtgever werken zal de belastingdienst ongetwijfeld aanmerken als verkapt dienstverband. Nu vraag ik me dus af welke mogelijkheden ik heb.

- Is het mogelijk om gewoon te accepteren dat het verkapt dienstverband is en loonbelasting en sociale premies af te dragen vanuit een eenmanszaak? En is dat financieel überhaupt aan te raden?

- Moeten ze me gewoon in dienst nemen? Ze hebben geen vestiging hier, dus ik weet niet waar je dan allemaal mee te maken krijgt.

- Is het handig voor hun om dan maar een vestiging hier op te zetten met mij als enige werknemer?

- Of is werken via een payroll bedrijf het makkelijkste in deze situatie? Geeft ongetwijfeld het minste administratieve rompslomp.

- Zijn er nog andere constructies mogelijk die ik misschien over het hoofd zie?

Ik weet niet of het relevant is voor de vraag, maar ze willen me betalen op basis van een percentage van de omzet. Ik hanteer dus geen uurtarief en ben derhalve ook vrij om m'n eigen uren in te delen.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/48555-werken-voor-amerikaans-bedrijfje/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar