• 0

Arbeidsbemiddelingsbureau: zelf payrolling gaan doen?

Dag allemaal!

 

Samen met mijn vennoot ben ik sinds begin dit jaar een bemiddelingsbureautje begonnen voor studentenwerk. We studeren beiden nog (Amsterdam en Delft) en gebruiken onze netwerken om een sterke groep aan goede arbeidskrachten op te bouwen. Ons idee is dat studenten het het al druk hebben, dus als ze werken willen ze in korte tijd veel uren maken. We richten ons dus op bijvoorbeeld beursopbouw, (interne) verhuizingen, magazijnen inrichten en werken als servicecrew bij feesten/festivals waarbij er dagen van 10-14 uur worden gemaakt.

 

Door goede, spoedige communicatie en een sterke flexibiliteit proberen wij ons te onderscheiden bij de klanten. We houden het daarmee niet alleen bij het bemiddelen: we proberen zelf ook zoveel mogelijk mee te werken. Zo blijven in contact met de groep studenten waarvoor we staan en doen op die manier ook aan een soort ‘HR-management’: we weten de kwaliteiten van de krachten en zetten die waar nodig in. We zijn nu veel bezig met de groep uitbreiden, waarbij we vooral pro-actieve, intelligente en meedenkende studenten zoeken.

 

Als een mooi begin hebben we een project overgenomen van twee kennissen die inmiddels afgestudeerd zijn. Dit is erg goed verlopen: de klant is erg tevreden en heeft ons ook aan nieuwe contacten geholpen. Die hebben ook hun vruchten afgeworpen: volgende week gaan we weer aan de slag met een nieuw project.

 

Vandaar komt nu ook ons nieuwe plan: we willen onze eigen payrolling gaan doen. Hierdoor heeft de klant totaal geen omkijken maar naar de adminstratieve rompslomp en zijn we nog aantrekkelijker om mee samen te werken. We zijn echter pas net begonnen en vragen ons af of dit wel een goede constructie is. Informatie vinden over het opzetten van payroll is lastig en moeilijk op betrouwbaarheid te beoordelen: er zit vaak veel reklame achter. Heeft iemand misschien wat pointers in de goede richting om de research wat efficienter te laten verlopen?

 

Groeten,

 

Nathan

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vandaar komt nu ook ons nieuwe plan: we willen onze eigen payrolling gaan doen.

Als payroller neem je die studenten op papier in dienst en wordt hiermee juridisch werkgever, met alle financiële en arbeidsrechtelijke risico's en administratieve verplichtingen van dien. Als je hier geen kennis van hebt, en dit is alleen een dingetje erbij, zou ik dat plan snel laten varen. Je kunt die studenten dan beter bij een bestaand payroll bedrijf onderbrengen, lijkt me. Tenzij je hier een core business van wilt maken en je er echt in wilt gaan verdiepen, dan juich is het gedurfde ondernemerschap natuurlijk toe!

 

Met wat Google'n zie ik dat de LOI voor een luttele 1.300 euro een opleiding tot "payroll professional" aanbiedt, maar ik kan me niet voorstellen dat je dan de juridische en administratie kant volledig afgedekt krijgt. Edit: ze stellen als toelatingseis ook een Praktijkdiploma Loonadministratie.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Voor het opzetten van een payrollconstructie is veel kennis vereist zowel op het gebied van loonadministratie en juridisch.

 

Een ander optie is om het te uitbesteden, denk dan eens aan backoffice.

Als je gebruik maakt van backoffice ben je van een hoop rompslomp af en dan kun je je bezich houden met je core business.

 

Een bijkomend voordeel is dat je dan meestal wekelijks je marge krijgt uitgekeerd.

www.jmpersoneelsdiensten.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.