• 0

Misgelopen inkomsten na overname

Hallo,

 

Ik heb een website overgenomen begin Januari. Dit is gebeurd met een contract, en er is door de vorige eigenaar medegedeeld dat er advertentie inkomsten zouden zijn via Google Adsense. Helaas ben ik er zojuist achter gekomen dat deze info feitelijk onjuist is, het domein is namelijk geblokkeerd door Google ivm gemanipuleerde clicks. Hier was de eigenaar van op de hoogte, ik heb dit zwart op wit.

 

Nu kan ik de koop ontbinden, echter vind ik de site te leuk om weer weg te doen. In die maand zijn we alweer gegroeid namelijk. Ik wil wel een schadevergoeding eisen voor de misgelopen en nog mis te lopen inkomsten. Dit is 39,- per maand, op basis van de bedragen die de oud eigenaar me gaf.

 

Wat is redelijk en hoe bereken je dit?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Helaas ben ik er zojuist achter gekomen dat deze info feitelijk onjuist is, het domein is namelijk geblokkeerd door Google ivm gemanipuleerde clicks. Hier was de eigenaar van op de hoogte, ik heb dit zwart op wit.

Oldest Internet Trick in the book: kunstmatig cijfers opkrikken en dan verkopen.

 

Wat is redelijk en hoe bereken je dit?

Wat was de koopprijs? Ik zou zeggen:100% daarvan, en jij houdt de site voor alle moeite en dan doe je ook geen aangifte wegens oplichting. Mooie deal toch? Nu maar hopen dat het geen kale kip is...want die laten zich lastig plukken.

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Hmm, maar het punt is juist dat ik niet wil ontbinden omdat ik erg graag verder wil met het platform. Wel wil ik een vergoeding van de misgelopen en mis te lopen kosten.. Of hangt dit altijd samen met een ontbinding?

 

ik zou natuurlijk 100% van de aankoopsom kunnen eisen zoals Norbert aangeeft. Is dit 'normaal'?

Link naar reactie
  • 0

Je kan eisen wat je wilt, maar denk je nou echt dat iemand die bewust z'n cijfers opklopt jou ook maar iets vrijwillig zal vergoeden?

 

Dan wordt het dus een civiele zaak. Ben jij bereid naar de rechter te stappen en alle kosten voor je advocaat e.d. voor te schieten? Wat verwacht je dat de rechter van je eis zal vinden? ("De verkoper heeft mij een kat in de zak verkocht en nu wil ik m'n geld terug, er eigenlijk ook nog geld op toe en daarnaast toch die kat houden...").

 

Heb je de verkoper trouwens al gebeld om verhaal te halen? Hoe reageerde deze?

 

Succes ermee!

Link naar reactie
  • 0

Tja, wanneer je het in onderling overleg probeert op te lossen, dan is de vraag eigenlijk hoeveel die domeinnaam je nu nog waard is, in de wetenschap dat die voor Adsense wellicht uitgesloten is.

Vervolgens leg je dit aan de verkoper voor en vraag je het verschil terug.

 

Maar jij wilt meer. Je wilt minimaal alles terug, het liefst nog een paar honderd meer en daarbij de domeinnaam houden. Zou ik rechter zijn, dan moet je met een zeer overtuigend verhaal komen om dat ook toegewezen te krijgen. Vooralsnog heb je die argumenten nog niet gegeven.

 

Misschien moet je eens aan een advocaat vragen hoe hij je kansen inschat en wat dat je gaat kosten. Hierboven heeft er al eentje gereageerd...

 

@Steven: Misschien wil je toelichten wat je specifiek met "vermogensnadeel" bedoelt? Volgens mij betreft dit de waardevermindering en niet de door TS gewenste vergoeding voor misgelopen en mis te lopen inkomsten...

Link naar reactie
  • 1

met een aankoop prijs van 325 euro en een geraamde schade van 468 euro jaarinkomsten kun je dit met recht een principe zaak noemen..

 

Als je echt waarde in die website ziet als (kleine) ondernemer, dan bedenk je zelf een oplossing en heb je die "schade" binnen 2-3 maanden terugverdiend. dus waarom je tijd verdoen aan bekvechten met een verkoper, laat hem een voorstel doen, ik gok dat ie richting 100 euro of de helft terug betalen gaat.. dan pak je dat uit principe en ga je verder met ondernemen en uitbouwen waar je in geloofd..

 

principe zaken zijn leuk voor de borreltafel.. of een debatclub maar niet voor een ondernemer die geld wil verdienen, want principes kosten altijd geld zeker als de inzet van het geschil een paar honderd euro is..

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

my 2 cents...

 

zie dit als leergeld, dat je zojuist in je zelf hebt geïnvesteerd.

achteruitvechten kost je veel tijd en energie, en leidt tot wellicht een kleine schadevergoeding.

 

gebruik die tijd en energie om vooruit te vechten en daarmee de website tot een succes te maken.

 

is leuker, levert meer op en genereert uiteindelijk meer business.

 

succes!

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.