• 0

Aanvulling op mobile telefoon

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vuistregel: als er een mogelijkheid bestaat om zelf je idee om te zetten in een product is dat de weg met het meeste kans op rendement (maar ook met het grootste risico).

 

Je kunt proberen een gesprek te krijgen bij een telefoonmaatschappij om je vinding voor te stellen waarbij je een NDA (geheimhoudingsverklaring) laat tekenen voor je je idee prijsgeeft, maar het is de vraag hoe makkelijk je daar binnen gaat komen.

 

Dan is de vraag; in hoeverre is je idee op zich al iets waard? Moet er nog enorm in geïnvesteerd worden en verwacht je dit van die partij? Ben je bereid om het idee zelf te verkopen voor een vast bedrag, of wil je eigenaar blijven en een percentage op de verkoop/omzet/whatever?

 

Die laatste bemoeilijkt de zaak namelijk ook, niet veel bedrijven zijn happig op zo'n samenwerking.

 

Natuurlijk kan het zijn dat jouw vinding zo briljant is dat al deze bezwaren als sneeuw voor de zon verdwijnen, dat kan ik zo niet beoordelen.

 

 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Is het een aanvulling op een gsm (dus nieuwe telefoon) En... is de nieuwe toepassing ook voor tablets toegankelijk?

Óf is het een nieuwe services die providers aan gaan bieden op het mobiele netwerk, dus ook voor tablets?

 

Gezien je berichten is dit voor mij niet duidelijk. En gezien je vraag ook niet onbelangijk. Want afhankelijk van het antwoord heb je dus andere ingangen nodig.

Wat versta je onder telefoonmaatschappij: Providers of telefoon makers?

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Hoi hoi, fijn dat je reageert.

 

Zal proberen het e.e.a. te verduidelijken en ja, het kan ook in een tablet en dergelijke. De makers zijn de grote jongen zoals Nokia, Samsung enz... De fabriek, geen flauw idee. Qua denkwerk ontbreekt het hier niet, maar in veel van de op de plank liggende zaken zijn simpelweg voor mij niet de juiste mensen te vinden...dus ff aan modderen :)

Link naar reactie
  • 0

Om een beter idee te krijgen van de opties, is wat meer inzicht nuttig:

 

Dus je hebt iets wat telefoonmakers aan de telefoon kunnen toevoegen om deze beter te maken?

Is het software of hardware?

En is dit iets wat de telefoon fabrikant zelf doet, of meer iets voor de toeleveranciers van de telefoon fabrikant (TSMC, Samsung etc)?

Of is het meer een accessoire?

 

Bedenk nu eens wat wil die telefoonmaker het liefste? Hoe kan jouw vinding ze hier bij helpen?

Welke (soort) persoon binnen de organisatie is het juiste persoon om zoiets de organisatie in te dragen?

 

Wat wil je zelf? Verkoop? Dat het een intern project word bij Samsung, en jij daar een baan krijgt het verder uit te werken? Dat het gelicenseerd word? En wat is het meest wenselijk voor de telefoonmaker?

 

Link naar reactie
  • 0

Om een beter idee te krijgen van de opties, is wat meer inzicht nuttig:

 

Dus je hebt iets wat telefoonmakers aan de telefoon kunnen toevoegen om deze beter te maken?

Hallo,

 

ook bedankt voor je reactie, wat gaat dat snel hier zeg.

Het betreft inderdaad hardware. de fabrikant zal het moeten maken en het is min of meer een gebruiksitem, maar een vorm van een net iets meer....een accessoire.

 

De juiste persoon zal denk ik een directie moeten zijn, die over de gang van zaken beslist en ja hoor, ik wil het probleemloos van de hand doen :) Qua licentie en dergelijke, dat is bespreekbaar lijkt mij, hoe of wat of wie het e.e.a. zal gaan doen, is mij om het even. Ben 56 jaar, hartpatiënt, dus een ander mag graag de uitvoering doen.

 

Zo heb ik nog best wel grote dingen op de plank, maar de vermoeidheid neemt vaak de rol van me over en mist mij de spirit.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat het misschien niet bestaat is wellicht een reden voor. Of misschien bestaat het al wel, maar weet jij het bestaan niet van af.

 

Desalniettemin, heb je wel eens overwogen om het in een crowdfunding a la Kickstarter project te stoppen? Je ziet wel vaker dat dit soort ideeen via deze weg op de wereld worden gezet.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.