• 0

Vergeten debiteuren in boekhouding opnemen

Bij de overname van de boekhouding van een bedrijf dat sinds 2013 geen boekhouder meer had, ontdekte ik dat er 1 jan 2013 4 openstaande debiteuren zijn. De jaarrekening van 2012 was al afgerond (en IB aangifte gedaan) en daar staan de debiteuren op 0.

Hoe kan ik dit rechttrekken?

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Beste Soundtaxy,

Allereerst welkom op Higherlevel!

Inhoudelijk:

Bij de overname van de boekhouding van een bedrijf dat sinds 2013 geen boekhouder meer had

Enigzins onduidelijk. Heb jij als ondernemer nu een bedrijf overgenomen (gekocht) dat geen boekhouder en kloppende boekhouding bleek te hebben, of heb jij - als boekhoud- of adminstratiekantoor - de boekhouding van een bedrijf overgenomen?

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

• 0

Beste Norbert,

Dank voor je reactie. Ik doe de boekhouding voor een V.O.F.

Werk daarbij met Acumulus en probeer nu een goede aansluiting te krijgen voor de overgang van het boekhoudjaar 2012 dat nog door de oude boekhouder is verzorgd en 2013 dat we voor dit bedrijf in Acumulus doen. Vandaar dat ik mijn vraag heb, hoe ik recht kan trekken dat de boekhouder toen op de balans debiteuren op 0 heeft staan, terwijl wij gezien hebben dat er op 1-1-2013 voor 1500 euro debiteuren waren.

Zie uit naar de reactie(s)!

• 0

Beste SoundTaxy,

Helaas is je antwoord nog niet helemaal duidelijk voor mij.

Ik doe de boekhouding voor een V.O.F. 

Ben jij:

[*]een vennoot van deze VOF?

[*]in dienst van deze VOF en doe je de administratie

[*]Een externe boekhouder/administrateur of in dienst bij een externe boekhouder/administratiekantoor

• 0

Betekent dat ik het topic helaas op slot moet zetten omdat het een klantvraag betreft, zie onze forumregels.

We bewaken die regels streng ivm structureel misbruik van dit forum door adminstratiekantoren, accountants en adviseurs voor hun eigen (betalende) relaties in het recente verleden. Hoewel vervelend voor jou, graag begrip hiervoor

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar