• 0

amazon - ranking

Hallo,

 

Ik verkoop goederen via Amazon maar ik vraag mij af hoe ik de ranking kan beinvloeden. Hoe kan ik SEO toepassen zoals je dat voor Google doet? Het is een heel ander spel dan bij Google, maar er moet toch iets zijn waarmee je naar boven komt drijven? Of alleen goede, uitgebreide omschrijvingen?

 

Iemand ervaring hiermee?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Ik verkoop goederen via Amazon maar ik vraag mij af hoe ik de ranking kan beinvloeden. Hoe kan ik SEO toepassen zoals je dat voor Google doet? Het is een heel ander spel dan bij Google, maar er moet toch iets zijn waarmee je naar boven komt drijven? Of alleen goede, uitgebreide omschrijvingen?

 

Iemand ervaring hiermee?

 

De belangrijkste factoren om hoog te ranken op Amazon zijn:

1) Veel verkopen

2) Veel en goede reviews

3) Goede lange titel met veel zoekwoorden erin. (Het algoritme van Amazon hecht zeer veel waarde aan de titel. Deze mag ook heel lang zijn)

4) Goede foto's met een witte achtergrond, 1000*1000 pixels en een product dat minimaal 85% van de ruimte in neemt

5) Aan de backend onder het kopje keywords de belangrijkste keywords vermelden waarop je gevonden wilt worden

6) De description is natuurlijk voor de klant belangrijk echter vanuit Amazon search optimazation iets minder belangrijk

 

gr Marco

 

 

 

Verkoper op Amazon en auteur van het boek: Verover Europa via Amazon.(www.verovereuropa.nl)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.