• 0

Website/shop vanuit NL, gericht op Thaise markt... healthsector

Na een verkenning van 4 jaar heb ik aardig beeld gekregen van de Thailand. Een opkomende markt met opportunities te over, doch vanwege de stringente regelgeving staan de deuren niet wijd open.

 

Er is een grote markt voor veiligheidsmiddelen (denk aan lucht, water, arbeidsomstandigheden)... er valt veel te doen aan 'bewustmaking', dat is een van de pijlers van de marketingstrategie.

Ik wil - om te beginnen - de Thaise markt bewerken vanuit NL, met een website/shop. Producten worden veelal (nog) buiten TH geproduceerd. Leveringen vinden dus vanuit het buitenland plaats. De eerste vraag is kan dat? Juridisch, fiscaal?

 

Ik besef dat ik iets zal moeten doen om met een .com domein in TH goed gevonden te worden..en zal me tweetalig moeten presenteren (ENG en TH).. Wat zijn de meest gebruikte zoekmachines in TH?

 

Na een succesvolle (sic!) pilotfase wil ik een winkel openen in Bangkok; voor de verdere groei denk ik eventueel aan franchise. In die fase gaan de kosten komen: oprichting ltd, huur, personeel etc... zijn er subsidies beschikbaar? Hoe vind ik de noodzakelijke zakenpartner (mijn TH vrouw zorgt wel voor de 51%, maar kennis en toegang tot de markt is essentieel. Ik zal ook een financiering nodig hebben, wat zijn de mogelijkheden, hier in NL of in TH?

 

Tot zover...

Without awareness no change!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat mij in het algemeen veel logischer lijkt, is dat je zelf fysiek op een/de lokale markt aanwezig bent en klanten uit het buitenland op een website ontvangt. Kun je daarom het businessmodel niet beter omdraaien of wijzigen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

@Highio

Ja, dat is op termijn ook de bedoeling... ik wil mij daar dan vestigen en (ook) een fysieke winkel openen. Mijn gedachte is de markt te testen vanuit hier, en de tijd te benutten om alle voorbereiding te doen. Overigens ben ik om de 2a3 maanden in TH.

Without awareness no change!

Link naar reactie
  • 0

@Peter

Thx... had ik idd niet gevonden.

Mijn punt was dat je na 4 jaar verkennen iets dat je in een minuutje tijd had kunnen vinden niet gevonden had. Ik denk dat je je minder goed ingelezen hebt dan je zelf denkt. Voor je andere vragen geldt hetzelfde - dat moet je vrij eenvoudig kunnen uitzoeken, zeker als je vrouw Thais is en dus de taal beheerst.

Link naar reactie
  • 0

@Peter

Zij heeft een fulltime baan aan de universiteit en is daarmee vaak ook avonden en zelfs weekend druk; ben dus aangewezen op mezelf..

En ter toelichting wellicht. in eerste instantie richtte ik mij op vastgoed, het huidige plan is van 3 maanden geleden. Algemeen inzicht heb ik wel, meen ik, maar specifiek mbt dìt plan (nog) niet. Internet buss, en shop is voor nieuw.

Without awareness no change!

Link naar reactie
  • 0

@Peter

Zij heeft een fulltime baan aan de universiteit en is daarmee vaak ook avonden en zelfs weekend druk; ben dus aangewezen op mezelf..

 

Weet jouw vrouw ook al van de plannen op een moment te vertrekken naar Thailand?

Lijkt mij dta zij hier bij de uni een goede baan heeft en jij in een start-up zit.

Waar verdien je op dit moment je brood mee?

 

Als je een relatie hebt dan onderneem je samen, je ziet nu in de voorbereidingen al wat er allemaal op je pad komt. Als je straks een eigen bedrijf hebt gaat dat nog meer van je vragen en dus ook van je relatie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.