• 0

Btw-verschillen NL-UK en exploitatiebegroting

Inkoop vanuit UK is belast met 17,5%. Als ik het goed heb begrepen kan de btw worden verlegd waardoor aan de leverancier geen btw betaald hoeft te worden. In NL worden bij verkoop goederen belast tegen 19%.

Begrijp ik het nu goed dat bij het berekenen van de af te dragen omzetbelasting ik 17,5% van de inkoopwaarde in mindering kan brengen?

Maar dan lijdt ik toch een btw-verlies van 1,5% op de inkoopwaarde ?

Hoe moet ik dit dan in de exloitatiebegroting verwerken ?

Lastige materie :-\

Gr, Niek

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Btw over ICT transacties betekent dat je de btw die je eigenlijk zou moeten betalen niet hoeft te betalen, maar verlegd...

Je geeft de btw op bij te betalen en hetzelfde bedrag mag je ook aftrekken bij de voorheffing...

Per saldo betaal je over de inkoop dus Geen BTW.

Bij de verkoop betaal je 19% BTW en met jouw woorden lijdt je dus een verlies van 19%....maar dat is niet zo, jij betaalt immers niet de BTW, maar je klant !

In je V&W boek je ook altijd de omzet zonder BTW, want de BTW reserveer je op de balans om door te betalen aan de belastingdienst.

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Btw over ICT transacties betekent dat je de btw die je eigenlijk zou moeten betalen niet hoeft te betalen, maar verlegd...

Ehh, mijn bedrijfje handelt in elektrisch verwarmde kleding.... ???

Je geeft de btw op bij te betalen en hetzelfde bedrag mag je ook aftrekken bij de voorheffing...

Per saldo betaal je over de inkoop dus Geen BTW.

Bij de verkoop betaal je 19% BTW en met jouw woorden lijdt je dus een verlies van 19%....maar dat is niet zo, jij betaalt immers niet de BTW, maar je klant !

In je V&W boek je ook altijd de omzet zonder BTW, want de BTW reserveer je op de balans om door te betalen aan de belastingdienst.

Helder antwoord. Ik begrijp nu waar de kronkel in mijn gedachten zat. Bedankt!

Gr, Niek

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar