• 0

Aandeelhoudersovereenkomst door jurist of notaris

Goedemorgen iedereen,

Ik ben bezig met het het oprichten van mijn bv. Hier gaan twee investeerders als aandeelhouders in deelnemen.

 

Is het verstandig om de aandeelhoudersovereenkomst door een notaris of een jurist op te laten stellen?

Ik heb namelijk een offerte van een jurist maar 1 van de investeerders is bevriend met een notaris en deze zou voor een betere prijs zowel de oprichting van mijn holding, de werk maatschappij en het verzorgen van de aandeelhoudersovereenkomst kunnen doen.

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
maar 1 van de investeerders is bevriend met een notaris en deze zou voor een betere prijs zowel de oprichting van mijn holding, de werk maatschappij en het verzorgen van de aandeelhoudersovereenkomst kunnen doen.

Beste Rebecca,

 

Mijn advies: laat je niet leiden door "kosten" en "gemak", maar ga voor zekerheid.

 

laat de overeenkomst in ieder geval screenen door een eigen onafhankelijke jurist. Jouw belang en dat van de investeerder en diens bevriende notaris hoeven namelijk niet overeen te komen, en het is daarom altijd verstandig om je te laten begeleiden door iemand die niet emotioneel of door vriendschapsbanden betrokken is.

 

Nota bene: dit is een kwestie van professionaliteit, niet van wantrouwen. Als de investeerders professionals zijn dan zullen ze dit beamen.

vinden ze het daarentegen wel "vervelend", dan moet je op je tellen passen!

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring is dat je dit soort dingen zelf in de hand moet houden. Huur zelf de jurist of notaris in om het te doen, hou zelf de regie, bepaal zelf wat er in de overeenkomst komt. Zorg ook dat je zelf in charge blijft van het proces, en van de onderneming, investeerders zijn aandeelhouders, geen directeur. De jurist van de investeerder kijkt toch in de eerste plaats naar het belang van de investeerder en niet naar jouw belang.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.