• 0

Kruisposten wel of niet op balans?

Ik lees op diverse sites dat kruisposten per definitie niet op een eindbalans mogen voorkomen.

 

In het geval van mijn bedrijf gebruik ik de rekening kruisposten om kasgelden te boeken die ik tijdens de laatste dagen van een jaar heb ontvangen en in het nieuwe jaar pas op de bankrekening stort. Hetzelfde doe ik met de klantbetalingen per pin aan het einde van het jaar, die ook pas in het nieuwe jaar op de bankrekening worden ontvangen.

 

Het is mij niet duidelijk hoe ik deze liquide middelen, die mijns inziens wel op het oude jaar van toepassing zijn moet weergeven op de balans als dit niet is toegestaan met een kruispost?

 

Iemand die hier wat opheldering over kan geven?

 

Hartelijk dank alvast!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik lees op diverse sites dat kruisposten per definitie niet op een eindbalans mogen voorkomen.

 

In het geval van mijn bedrijf gebruik ik de rekening kruisposten om kasgelden te boeken die ik tijdens de laatste dagen van een jaar heb ontvangen en in het nieuwe jaar pas op de bankrekening stort. Hetzelfde doe ik met de klantbetalingen per pin aan het einde van het jaar, die ook pas in het nieuwe jaar op de bankrekening worden ontvangen.

 

Het is mij niet duidelijk hoe ik deze liquide middelen, die mijns inziens wel op het oude jaar van toepassing zijn moet weergeven op de balans als dit niet is toegestaan met een kruispost?

 

Iemand die hier wat opheldering over kan geven?

 

Hartelijk dank alvast!

 

 

Als je kasgeld ontvangt zit dat toch in de kas, en is het toch nog niet onderweg naar de bank?

Pas in het nieuwe jaar wordt het een Kruispost, als je het die dag uit de kas haalt naar de bank brengt.

Dus op de balans is het gewoon kasgeld.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.