• 0

Mijn eerste eigen onderneming in internationale (tussen)handel.

Sinds een maand heb ik een eigen onderneming dat de typisch Hollandse drop exporteert naar het buitenland. Voornamelijk in Zweden is onze drop erg populair. Ik zou graag eens ervaringen aan willen horen van (ex-)ondernemers die naar het buitenland geëxporteerd hebben. Vooral binnen onderwerpen als transport, klantcontact, leveranciers en het aanboren van een nieuwe markt denk ik veel te kunnen leren. Dus heb je de deze ervaring en vind je het leuk om daar over te spreken, dan kom ik graag eens langs!

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Hallo Steven,

Leuk te horen dat je het buitenland kennis wil laten maken met onze Nederlandse dropwaren.

Het zakendoen binnen de EU (bijv. Zweden) verloopt qua formaliteiten over het algemeen wat makkelijker dan buiten de EU, denk bijvoorbeeld alleen al aan het ontbreken van douaneformaliteiten. Wel kunnen uiteraard landelijke warenwettelijke regelingen een rol spelen (bijv. ten aanzien van de etikettering op de verpakking).

Mocht je behoefte hebben aan ondersteuning/coaching om tot een strategische internationale aanpak te komen (denk aan inzichtelijk krijgen welke markten kansen bieden en hoe te komen tot een gefundeerde keuze) dan zou je eens kunnen nagaan of je in aanmerking kunt komen voor het Starters International Business traject. Er zijn verschillende partijen die uitvoering geven aan deze regeling van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Aan deelname zijn overigens geen kosten verbonden.

Mocht je een keer met me van gedachten wisselen over je exportaspiraties dan hoor ik het graag.

Veel succes!

Marcel Hoebink

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

• 0

Hi Marcel,

Bedankt voor je reactie en je tips. Ik ga er naar kijken. Je aanbod om eens met elkaar te spreken neem ik graag aan. Ik zal je op LinkedIn een uitnodiging sturen, zodat we gemakkelijker in contact kunnen blijven.

Hartelijke groet,

Steven.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar